Wikimedia

Legendarni ‘Spaček’ slavi 75. godina postojanja

Autor: Dnevno GIŠ

Jedan od automobila koji je promijenio autoindustriju sigurno je poznati 2CV, koji je među našim zaljubljenicima u vozila poznatiji pod nadimkom ‘Spaček’.

Razvoj 2CV-a bio je potaknut potrebama ruralne francuske, gdje je seljaku trebao pouzdan, jeftin i izdržljiv automobil, kojeg je jednostavno održavati.

Začetak ideje datira još od polovice 30-ih godina prošlog stoljeća, da bi premijeru kao prototip doživio 1939. godine u Parizu, do kada je proizvedeno 250 primjeraka.

Masovnu proizvodnju 2CV-a prekinuo je 2. svjetski rat, a oživljavanje proizvodnje krenulo je 1948. godine u poslijeratnoj francuskoj, da bi start masovne proizvodnje krenuo godinu kasnije.

Legenda Citroena

“Toute Petite Voiture” ili “jako mali auto”, kako ga je Citroen nazvao od početka  proizveden je u 5.114.969 primjeraka, a dio njih proizveden je u tvornici u Sloveniji.

Spaček se u proizvodnji zadržao sve do 1990. godine kada je zadnji primjerak proizveden u Portugalu, ali tijekom godina 2CV je poprimio kultni status i ima milijune obožavatelja.

Posebnost 2CV-a bio je Citroenov ovjes, koji je mogao lagani automobil, uz mali zrakom hlađeni dvocilindrični motor zapremine 375 ccm s tek 9 KS pogurati do 50 km/h, i izvući ga iz nezgodnih situacija.

Kroz godine postojanja zapremina motora se povećala, ali ne i cijela ideja Spačeka, no pojavila se i dostavna izvedba Mehari pa Sahara s dva motora od 12 KS, kao i ispeglanije verzije kao što su Ami i Dyane.

Nova direktiva iz Europe udara na vozače: Neki će moći voziti samo do 90 na sat

 

 

 

 

Autor:Dnevno GIŠ
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.