
Evo koje marke automobila najviše skupljaju kaznene bodove u prometu
Jedan od automobila koji je promijenio autoindustriju sigurno je poznati 2CV, koji je među našim zaljubljenicima u vozila poznatiji pod nadimkom ‘Spaček’.
Razvoj 2CV-a bio je potaknut potrebama ruralne francuske, gdje je seljaku trebao pouzdan, jeftin i izdržljiv automobil, kojeg je jednostavno održavati.
Začetak ideje datira još od polovice 30-ih godina prošlog stoljeća, da bi premijeru kao prototip doživio 1939. godine u Parizu, do kada je proizvedeno 250 primjeraka.
🎉Celebrating 75 years of timeless style!🎊
From its humble beginnings in 1948 to achieving legendary classic car status, the Citroën 2CV has been with us through generations💫
Comment with your #2CV memories below and feel free to share photos📸 #Citroën2CV pic.twitter.com/qrArkeSGTV
— Citroën UK (@CitroenUK) September 27, 2023
Masovnu proizvodnju 2CV-a prekinuo je 2. svjetski rat, a oživljavanje proizvodnje krenulo je 1948. godine u poslijeratnoj francuskoj, da bi start masovne proizvodnje krenuo godinu kasnije.
#Citroën #2CV prototype TPV 1939 Who needs 2 headlights anyway? pic.twitter.com/tI5tdL6Bbf
— Quirky Rides (@QuirkyRides) September 25, 2023
Legenda Citroena
“Toute Petite Voiture” ili “jako mali auto”, kako ga je Citroen nazvao od početka proizveden je u 5.114.969 primjeraka, a dio njih proizveden je u tvornici u Sloveniji.
Spaček se u proizvodnji zadržao sve do 1990. godine kada je zadnji primjerak proizveden u Portugalu, ali tijekom godina 2CV je poprimio kultni status i ima milijune obožavatelja.
Citroën 2CV a classic #Frenchcar #France 🇨🇵 #travel #photo #2cv https://t.co/wbMD0Fdr78 pic.twitter.com/IOxpwDHkew
— france_images (@france_images) September 28, 2023
Posebnost 2CV-a bio je Citroenov ovjes, koji je mogao lagani automobil, uz mali zrakom hlađeni dvocilindrični motor zapremine 375 ccm s tek 9 KS pogurati do 50 km/h, i izvući ga iz nezgodnih situacija.
To all our classic car fans! We had a special visitor at our Citroen dealership last week – this absolutely stunning 1988 Citroen 2CV Dolly! 🤩 #Citroen #Citroen2CVDolly #ClassicCars #VintageVibes #CarRepair #MOTServices pic.twitter.com/5DiozKhZEy
— Drive Motor Retail (@DriveMotorGroup) September 27, 2023
Kroz godine postojanja zapremina motora se povećala, ali ne i cijela ideja Spačeka, no pojavila se i dostavna izvedba Mehari pa Sahara s dva motora od 12 KS, kao i ispeglanije verzije kao što su Ami i Dyane.
Nova direktiva iz Europe udara na vozače: Neki će moći voziti samo do 90 na sat
Evo koje marke automobila najviše skupljaju kaznene bodove u prometu
Evo što napraviti ako vam se stakla na autu smrzavaju s unutarnje strane
Aute će moći voziti i 17-godišnjaci: Stižu i nova pravila zbog kojih možete ostati bez vozačke
Veliki rast krađe automobila: Ovo su marke koje su na ‘listi želja’ lopova