
Ležeći policajci nisu dosta, pogledajte kako zaustavljaju jurnjavu: ‘Ljudima će od ovog biti zlo’
Zima već lagano prolazi, proljeće dolazi, a ovo nije neka haiku poezija nego najava na prelazak sa zimskih na ljetne gume. Povodom toga HAK je testirao dostupne gume na tržištu.
Prema novim kriterijima ocjenjivanja, sigurnost vožnje nosi 70% bodova, a tzv. ekološka ravnoteža preostalih 30%. Sigurnost vožnje dijeli se na ponašanje na suhoj (40%) i mokroj (60%) podlozi.
Ekološka sigurnost sadrži kategorije predviđena kilometraža (40%), izdržljivost (20%), potrošnja goriva (20%), buka (10%) i premijerno – održivost (10%). HAK je naglasio da ni u jednom od 50 testiranih primjeraka nisu pronađeni tragovi opasnih kontaminirajućih tvari.
Nitko nije dobio ocjenu izvrstan, ali je bilo nekih koji su vrlo blizu tome. Njih 10 su zato vrlo preporučljivi (to su kvalitetne i ujednačene gume), 21 se preporučuje (imaju manje nedostatke u jednoj kategoriji koju snažnija druga ne uspijeva potpuno kompenzirati), 12 se djelomično preporučuje. 7 proizvoda ne preporučuje te im je ukupna ocjena smanjena (svima zbog ozbiljnih propusta na mokroj podlozi).
Najviše su se izdvojili Goodyear Efficient Grip Performance 2 i Continental PremiumContact 6. Goodyearov pneumatik je bio dosta bolji na području ekološke ravnoteže koja nosi 30% bodova (1,7 – 2,6), dok je Continentalov pneumatik bio dominantniji na polju sigurnosti vožnje koja nosi 70% bodova. Na treću se poziciju smjestio Michelin Primacy 4+ (ukupni prosjek 2,1), koji je bio najbolji u manje vrijednoj kategoriji (1,6), ali i najslabiji u onoj vrednijoj (2,3).
Na dnu liste smjestili su se veliki gubitnici na mokroj podlozi, to su redom slabije poznati brendovi: Rotalla RH 01 (4,7), Berlin Tires Summer UHP 1 G2 i Lassa Driveways (oba 5,3), Evergreen EH 226 i Riken Road Performance (oba 5,4) te DoubleCoin DC99 i Premiorri Solazo (oba 5,5).
“U zaključku ovoga mega testa možemo samo reći da sigurnost nema cijenu (naravno, ako nam financijske prilike to iole dopuštaju), jer se najveće razlike očitavaju na mokroj podlozi. A tamo je najslabije rezultate postigla upravo najjeftinija guma. Djelomično je za to sigurno zaslužna i koincidencija, ali ovoga puta karte su se naprosto tako posložile! I na to ne treba žmiriti” napisali su iz HAK-a.
Ležeći policajci nisu dosta, pogledajte kako zaustavljaju jurnjavu: ‘Ljudima će od ovog biti zlo’
Carina na električnim autima je veliki problem: ‘Ove cijene nisu realne’
Evo koje marke automobila najviše skupljaju kaznene bodove u prometu
Sumanuta vožnja Ferrarijem kroz tunel nije završila dobro