Gorivo uvijek punite do vrha spremnika, ali samo do prvog klika pištolja za punjenje!

Autor: Auto Doktor

Je li pri velikim vrućinama opasno puniti gorivo do vrha spremnika? Ne samo da nije opasno, nego je preporučljivo, ali gorivo punite do prvog klika pištolja za punjenje, a ne ‘do čepa’…

Mnogi robuju zabludama, pa ljeti ne pune gorivo do vrha spremnika, misleći da se time, pri velikim vrućinama, povećava rizik zapaljenja. Ako je gorivni sustav ispravan, rizika nema, a, teoretski, pun je spremnik goriva sigurniji od praznog, i pri visokim temperaturama, i u slučaju sudara. Zapaljenje, odnosno eksplozija, znatno lakše nastaje u gorivnim parama nego u tekućem gorivu!

Stoga treba uvijek puniti gorivo do vrha spremnika (naravno, ako se ima novca). Nema uštede ako se puni manje, a usto rjeđe se ide na pumpu, čime se štedi vrijeme, napor, a i novac. Naime, pri svakom dodatnom punjenju treba prijeći barem malo duži put i pri punjenju uvijek se izgubi (ispari) malo goriva.

Gorivo je preporučljivo puniti čim se količina smanji ispod četvrtine. Izbjegava se rizik da ostanete bez goriva, što izaziva neugodnosti i dodatni trošak, pogotovo ako dizelaš ostane bez goriva – za ponovno pokretanje motora, nakon punjenja goriva, potrebna je pomoć mehaničara.

Usto nastaje i sigurnosni rizik, ako se ostane bez goriva na nepreglednom dijelu ceste, u zavoju, tunelu, na vijaduktu… Dakle, kad se količina goriva približi posljednjoj četvrtini, idite na prvu pumpu goriva i spremnik napunite potpuno. Ali, prekinite s prvim klikom, odnosno isključivanjem pištolja za punjenje.

Nemojte potom ‘na rate’ dopunjavati gorivo ‘do čepa’, što mnogi čine. Tada gorivo može curiti vani kroz odušak, što je financijski gubitak, nastaju isparavanja štetna za zdravlje i može nastati rizik zapaljenja, prvenstveno ako iscureno gorivo poprska vruću ispušnu cijev.

Prekomjerna količina goriva blokira odušak, pa se povećava tlak gorivnih para te nastaje povratni tlak goriva, koji otežava funkcioniranje, skraćuje vijek te može oštetiti gorivnu pumpu i elemente gorivnog sustava.




Autor:Auto Doktor
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.