Foto: Hyundai

(FOTO) HYUNDAI PREDSTAVIO NOVOG ‘STRUJIĆA’: Unutrašnjost je od recikliranih materijala, a oduševljava performansama

Autor: Andrej Jelušić

Legendarni Hyundai Pony iz 1975. godine konačno bi trebao dobiti dostojnog nasljednika u vidu modela Ioniq 5, ali u nešto drugačijem obliku.

Naime, Ioniq 5 je potpuno novi SUV srednje veličine s električnim pogonom. Baziran je na E-GMP platformi te predstavlja produkcijsku verziju koncepta 45 Concept predstavljenog na Sajmu automobila u Frankfurtu 2019. godine.

Model je zadržao dizajn koncepta uključujući njegove oštre linije, ručke koje izlaze iz samih vrata, a na nekim tržištima će biti dostupne i kamere umjesto standardnih bočnih retrovizora.

Foto: Hyundai

Hyundai je za Ioniq 5 odabrao 20-inčne aerodinamički optimizirane naplatke, najveće koje je ikad dobio jedan električni automobil ove južnokorejske kompanije. Sprijeda i straga su LED svjetla nalik pikselima u obliku pravokutnika. a s obje strane nalaze se otvori za punjenje.

Novi Ioniq 5 je dug 4.635 mm, njegovo međuosovinski razmak iznosi 3.000 mm, visok je 1.605 i širok 1.890 mm, a te dimenzije mu omogućavaju prostor u unutrašnjosti koji odgovara vozilima u većem segmentu. Pod je ravan, putnici imaju više prostora za noge, a centralna konzola dolazi s kliznim mehanizmom te se može micati naprijed-nazad.

Foto: Hyundai

Zapremina prtljažnika iznosi 531 litra te se povećava na 1.600 litara obaranjem stražnjih sjedišta. Kako se radi o električnom automobilu, Ioniq 5 ima i prostor za prtljagu i sprijeda, ispod prednjeg poklopca.

U unutrašnjosti dominiraju dva 12-inčna ekrana, jedan se nalazi ispred vozača, a drugi na sredini konzole. Ručica mjenjača je iza upravljača, a mnoge površine u unutrašnjosti su napravljene od recikliranih materijala uključujući plastične boce.




Foto: Hyundai

Tu je i solarni krov koji dodatno povećava efikasnost prikupljajući sunčevu energiju i puneći bateriju za povećanje dometa.

Osnovni model ima jedan motor na stražnjoj osovini, dok skuplji model ima motor sprijeda i straga te samim time i pogon na sva četiri kotača. Obje verzije dostižu maksimalnu brzinu od 185 km/h.

Model s jednim motorom razvija 168 KS i 350 Nm okretnog momenta te od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,5 sekundi. Model s dva motora i slabijom baterijom isporučuje ukupno 232 KS i 605 Nm okretnog momenta te ubrzava do “stotke” za 6,1 sekundu.




Foto: Hyundai

U slučaju modela sa stražnjim pogonom i većom baterijom snaga iznosi 215 KS i 350 Nm, a ubrzanje od 0 do 100 se ostvaruje za 7,4 sekunde. Najsnažnija verzija dolazi sa dva motora koji ukupno nude 302 KS i 650 Nm obrtnog momenta, a ima i veću bateriju. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h su potrebne 5,2 sekunde.

Foto: Hyundai

Baterija se može napuniti od 10 do 80 posto kapaciteta za 19 minuta zahvaljujući 800 V punjenju i 350 kW punjaču. Petominutno punjenje je dovoljno za 100 km dometa. Model sa stražnjim pogonom i većom baterijom može preći 480 km.

Ioniq 5 stiže na tržište nešto kasnije ove godine, a bit će dostupan u devet boja eksterijera, odnosno četiri boje unutrašnjosti.

Foto: Hyundai

Sljedeće godine se očekuje i  Ioniq 6 kao produkcijska verzija koncepta Prophecy dok se SUV pod nazivom Ioniq 7 se očekuje početkom 2024. godine.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.