fbpx

Ford Focus 1.6 TDCi (2010.): motor zagrijan teško pali, u leru nemiran i gasi se

Autor: Auto Doktor

Ford Focus 1.6 TDCi u posljednjoj izvedbi pred dolazak novog modela ima najbolje značajke pouzdanosti, a problem je u senzoru temperature i/ili brizgaljkama…

PITANJE ČITATELJA

Ford Focus 1.6 TDCi, 90 KS, 2010., 191.000 km. Dosad je sve bilo u najboljem redu, dobro vuče i troši 5,5 litara, ali proteklog ljeta zagrijana počeo je loše paliti., što se nastavilo. Dugo vergla, a kad upali, dobro vuče, ali u leru radi nemirno i gasi se

ODGOVOR DOKTORA

Ako dizelski motor s dosta prijeđenih kilometara loše pali, bolje je da je to kod toplog, nego hladnog motora, kad je u pravilu posljedica pada tlakova kompresije prije dolaska klipa u GMT (u drugom taktu), zbog istrošenja klipnih prstenova, cilindara, ventila i sjedišta ventila. Tada se, zbog nedovoljnog stupnja stlačivanja (kompresije) usisni zrak nedovoljno zagrije, pa se ubrizgano gorivo teško pali (dizelski motor nema svjećice i radi na principu samozapaljenja ubrizganog goriva).

Zbog toga je problem vjerojatno u neispravnom osjetniku (senzoru) temperature, koji šalje pogrešnu informaciju u upravljački modul, koji na temelju toga proračunava pogrešnu količinu goriva (vremena otvorenosti brizgaljki). Bez obzira na to, preporučljivo je izmjeriti tlakove kompresije hladnog motora, kako bi se utvrdio stupanj istrošenja (bitno utječe na paljenje) te po potrebi servisirati brizgaljke i turbopunjač.

Ford Focus 1.6 TDCi je opremljen pouzdanijom verziji PSA/Fordovog turbodizelaša, jer je snažnija inačica (109 KS) osjetljivija na taloženje (nakupljanje) uljnog taloga u donjem dijelu motora. To pogoršava podmazivanje, što najprije uništava turbopunjač, a potom i cijeli motor. Zbog toga je na 50.000 km preporučljivo čišćenje kartera i donjeg dijela motora, posebice filtara (sita) ispod uljne pumpe i uljnog voda prema turbopunjaču.

Također, kod 1.6 HDi preporučljivo je motorno ulje, koje treba biti 100% sintetično (najbolje 5W 40), mijenjati najkasnije na 10.000 km, zajedno s uljnim filtrom. Navedeni problemi mogu se prevenirati i riješiti korištenjem aditiva Datacol, koji pročišćava sustav za ubrizgavanje i brizgaljke te povećava pouzdanost motora.




Autor:Auto Doktor
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.