Evolucija R15 TDI dieselskog trkaćeg automobila

Autor: Mario Ćužić

Audi će se 12. i 13. lipnja na utrci 24 sata Le Mansa boriti za pobjedu s unaprijeđenim R15 TDI dieselskim trkaćim sportskim automobilom. U Sjedinjenim Državama je upravo započeo detaljni program testiranja revidiranog LMP1 vozila.

– Iz Audijeve perspektive, LMP1 je bolja alternativa Formule 1, jer ova kategorija moto sporta uključuje tehnologije i rješenja koja se mogu naći i u produkcijskim vozilima. U Le Mansu štedljivost je od velike važnosti danas, više nego prije, to je ključna značajka produkcijskih vozila, kao i jedna od Audijevih jačih strana,- objašnjava šef Audi Motorsport odjela dr. Wolfgang Ullrich.

Stoga je štedljivost bila ključna točka tijekom razvoja modela R15 TDI posebno u kompleksnom području aerodinamike.

– Ove godine, propisi utrke u Le Mansu propisuju usisnike zraka manjeg promjera i smanjeni tlak turbo punjača dieselskih vozila. Zbog smanjenja snage motora kao rezultata novih propisa, pokušali smo aerodinamiku automobila učiniti efikasnijom nego ikada prije i poboljšati Cd koeficijent otpora zraka i silu potiska prema dolje,- kaže dr. Martin Mühlmeier, šef Audi Sport tehnološkog odjela.

Kasno stupanje na snagu ovih propisa, koje se dogodilo u studenom prošle godine, posao inženjera je učinilo još težim, te je prisililo Audi da potpuno promjeni prednji dio modela R15 TDI. Na kraju, ovaj dieselski sportski automobil koji je interno nazvan “R15 plus” sada ima novo, prepoznatljivo lice s raspodijeljenim nosom.

Cijeli oblik karoserije modela R15 TDI je revidiran radi postizanja maksimalne efikasnosti. Jednako vrijedi za modificirani sustav hlađenja i spremnik goriva. Ugrađeni V10 TDI motor je optimiziran u skladu s manjim usisnicima zraka i smanjenim tlakom turbo punjača.

Prema riječima Ulrich Baretzkya šef tehnologije motora u Audi Sport odjelu, njihov cilj je bio držanje gubitak snage na minimumu unatoč ograničenjima koje su nametnuli propisi. To je prema njegovim riječima zahtijevalo puno detaljnog rada, ali je donijelo uspjeh.

Ovaj 5,5 litreni motor i dalje generira snagu višu od 440 kW.




– Nakon utrke u Le Mansu 2009. specifikacije za model R15 plus su sadržavale oko 20 ključnih stavki. Efikasnost i pouzdanost su bili u vrhu popisa, ali smo također obratili pažnju na poboljšanje svjetlosnog sklopa tijekom noćne vožnje. Uspjeli smo zadovoljiti želju vozača s novim konceptom prednjih svjetala,- rekao je dr. Martin Mühlmeier.

Ova evoluirana inačica modela Audi R15 TDI je izašla 3. ožujka na Audijevu testnu stazu u Neustadtu (Njemačka). Nakon toga je vozilo prebačeno u Sjedinjene Države na dva tjedna detaljnih testova. Prije utrke u Le Mansu, koja će se održati u lipnju, Audi Sport Team Joest će završiti iscrpni program testiranja na raznim europskim trkaćim stazama i testnim utrkama kao što su 8 sati Le Castelleta (Francuska), koja će se održati 11. travnja i 1000 kilometara dugačkoj utrci u Spa-Francorchampsu (Belgija) 9. svibnja.

Ovom projektu se sada pridružio novi partner: na modelu Audi R15 TDI će se sada nalaziti logo poznatog proizvođača satova TAG Heuer. Ova marka je dio slave zaslužila činjenicom da je američki glumac Steve McQueen nosio TAG Heuer sat u filmu “Le Mans”.




Autor:Mario Ćužić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.