Foto: Ivana Nobilo/CROPIX

Evo problema koje može imati vaš automobil zbog ljetnih vrućina

Autor: Dnevno.hr/P.V.

Ljeto se vraća, od idućeg tjedna smo opet iznad paklenih 30-ak stupnjeva i evo nekoliko savjeta, odnosno, uputstava koji dijelovi automobila mogu najviše patiti zbog toga.

Jedan od onih dijelova koji najviše strada je alternator. Visoke temperature mogu izravno utjecati na njegov rad. Zapravo, to je jedan od elemenata koji stvara najviše posjeta radionici. Isto tako na udaru su – kočnice.

Ljeti morate imati poseban nadzor nad diskovima jer oni podnose toplinu vlastitog pritiska prilikom kočenja i visoke vanjske temperature, zbog čega se u nekim slučajevima deformiraju. Ova činjenica može izravno utjecati na rad crijeva koja prenose kočionu tekućinu, izlažući vožnju riziku neispravnim kočenjem.


Pregrijavanje motora, akumulator, gume…

Jedan od velikih problema može biti i pregrijavanje motora. To je zato što rashladni sustav zahtijeva više napora. Neophodno je osigurati odgovarajuću temperaturu za pravilan rad motora, a za to je zgodno provjeriti stanje rashladne tekućine, kao i crijeva i hladnjak. Nedostatak ove tekućine uzrokuje pregrijavanje motora, što uz visoke ljetne temperature može uzrokovati ozbiljne kvarove. Stručnjaci preporučuju izmjenu rashladne tekućine svake tri godine ili nakon 50.000 prijeđenih kilometara, čime se osigurava dobro raspoloženje tijekom ljeta.

Foto: Marko Todorov / CROPIX, Ilustracija

Zatim, na udaru je i akumulator. Što je viša temperatura, to je njegova učinkovitost i vijek trajanja manji. Zbog toga se mora izbjegavati dugotrajno izlaganje akumulatora suncu i toplini kako se ne bi pregrijavao. Također je važno povremeno ga provjeravati, osobito prije dužeg putovanja, a u slučaju da primijetite simptome slabe baterije, poput poteškoća s pokretanjem motora, važno ga je zamijeniti.

I za kraj, svakako, na udaru su i gume. Visoke temperature uzrokuju širenje zraka u gumi i, zajedno s toplinom koju emitira asfalt po kojem cirkuliraju, uzrokuju povećanje pritiska gume. Iz tog razloga morate povremeno provjeravati tlak u gumama i uvjeriti se da su napumpane prema specifikacijama koje je naveo proizvođač.

 




Autor:Dnevno.hr/P.V.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.