fbpx
Foto: Francis Joseph Dean/Deanpictures/Ilustracija

EVO KOLIKO ELEKTRIČNI AUTI GUBE NA KILOMETRAŽI: Kad je vani jako hladno, pada domet i to dosta na nižim temperaturama

Autor: Dnevno.hr/P.V.

Hladno vrijeme može uzrokovati čak 32 posto pada dometa u usporedbi s normalnim temperaturama kod električnih automobila, pokazuju nove studije.

Naime, do sada je već prilično dobro poznata činjenica da električna vozila gube domet na nižim temperaturama. Ali, ono o čemu se često ne raspravlja jest koliki je točno taj deficit, a nova studija ima za cilj kvantificirati ga kako bi široj javnosti pružila više informacija.

Web stranica za prodaju električnih vozila Recurrent, usporedila je domet 13 električnih vozila po hladnom vremenu s njihovim dometom pri normalnim temperaturama. Točnije, uspoređivao se rad vozila pri vremenu od -7°C do -1°C, u odnosu na vrijeme od 21°C.


Različiti rezultati

Dakle, automobili koji su se uključili u istraživanje su Audi e-tron, BMW i3, Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Kona, Jaguar I-Pace, Nissan Leaf, Tesla Model S, Tesla Model 3, X i Y, Volkswagen e-Golf te Volkswagen ID.4. Od gomile, Bolt se pokazao najgorim – njegov domet je pao za ogromnih 32 posto u hladnim vremenskim uvjetima.

Odmah iza njega bili su Mustang Mach-E i ID.4, čiji su dometi pali za značajnih 30 posto kada su radili na nižim temperaturama.

Na suprotnom kraju spektra, EV kojem je domet najmanje pao je I-Pace, sa samo 3 posto razlike između njegovog dometa i dometa po hladnom vremenu. Uz to, raspon hladnog vremena predvidio je ugrađenu telematiku automobila tako da postoji mogućnost da je malo netočan.

REUTERS/Jan Schwartz/Guliver Image

To je također slučaj za e-tron, i3, Bolt, Konu i e-Golf, iako je ostalih 7 vozila zapravo provjerio Recurrent kroz “kombinaciju ugrađenih uređaja i podataka o korištenju u stvarnom vremenu”.

Mnoga od vozila koja su pokazala najbolje rezultate u studiji, poput e-trona i I-Pacea, bila su opremljena dizalicama topline, koje mogu povratiti toplinu koju stvara pogonski sklop i pumpati je natrag u kabinu kako bi se putnici radije ugrijali. Isto tako, uređaji s lošim performansama kao što su Mach-E i ID.4 koriste otporno grijanje umjesto toplinske pumpe, koja je poznata po velikom trošenju baterije.

U svakom slučaju, treba i o tome voditi računa u hladnije doba godine…




Autor:Dnevno.hr/P.V.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.