fbpx
Foto: Goran Mehkek / CROPIX

DRŽAVA MIJENJA ZAKON ZBOG MATE RIMCA: Zbog robotaksija promet će izgledati drugačije

Autor: Dnevno.hr/ I.L

Budućnost dolazi u Hrvatsku i zbog nje će se promijeniti zakoni. Radna skupina Ministarstva prometa radi na izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu kojima bi se zakonski omogućilo uvođenje autonomnih taksi vozila u svakodnevnu upotrebu prenosi Jutarnji list.

Naime, to bi značilo kako bi se zakoni prilagodili ideji Mati Rimca i njegovom izumu robotaksija. To je ujedno i prvi korak da se u tom zakonu propisuje korištenje autonomnih vozila u javnom prometu.

Robotaksi će stajati na stajalištima kao i pravi taksisti. Isto tako, kao i ostala taksi vozila moći će koristiti posebno obilježene vozne trake. Prema radnoj verziji projekta robotaksi moći će se naručiti preko aplikacije.


Prilagodba Rimcu

Prema najavama, usluga je trebala biti dostupna krajem ove godine, ali je sve prolongirano za godinu dana, odnosno za kraj 2024. godine. Cijeli projekt je vrijedan oko 450 milijuna eura, a tvrtka Projet 3 Mobility koja razvija projekt dobila je iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti nešto manje od 200 milijuna eura.

 

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Mate Rimac (@materimac)




Punjenje robotaksija nalazit će se preko puta studentskog centra Stjepan Radić. Još se ne zna hoće li Rimac od početka komercijalne primjene u promet pustiti potpuno automatizirana vozila ili će ona ipak za početak imati vozača.

Postoje tri razine autonomnih automobila:

  1. Razina “eyes off” predviđa prisutnost vozača koji može skrenuti pažnju s upravljanja vozilom jer ono upravlja svojom putanjom, ali samo kod je precizno utvrđena, i zbog toga vozač i dalje mora biti spreman za intervenciju.
  2. Razina “mind off” ne zahtijeva pažnju vozača, ali je on prisutan u vozilu. U toj varijanti autonomna vožnja podržana je samo u ograničenim područjima, ili u posebnim okolnostima, a izvan tih područja vozilo mora samo prekinuti autonomnu vožnju.
  3. Razina steering wheel optional” jedina ne zahtijeva prisutnost vozača, čija je jedina obaveza odrediti odredište i točke zaustavljanja na putu.

Ovisno o razini različite su i moguće kazne za nesreće, ali to su detalji koji još uvijek nisu u potpunosti dovršeni i trenutno se donekle mogu takvi zakoni vidjeti u SAD-u. Budućnost dolazi, vežite se.




Autor:Dnevno.hr/ I.L
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.