Jakov Prkic, Darko Tomas/CROPIX

Ćiro ga obožavao, a Mišo zbog njega nosi brkove: Ovaj automobil bio je ispred svog vremena

Autor: Z.S.

Citroen DS je jedan od najpoznatijih modela modela automobila u povijesti. Proizvodio se od 1955. do 1975. U Francuskoj je poznat pod nazivom Déesse, što u prevodu znači božica, dok se u Hrvatskoj nosi nadimke Žaba i Ajkula. Na tržištu s jeftinijom varijantom, Citroën DS je bio poznat po svom aerodinamičnom, futurističkom dizajnu karoserije i inovativnoj tehnologiji te je postavio nove standarde u kvaliteti vožnje, upravljivosti i kočenju.

Talijanski kipar i industrijski dizajner Flaminio Bertoni i francuski aeronautički inženjer André Lefèbvre dizajnirali su automobil, a Paul Magès je razvio hidropneumatski samonivelirajući ovjes. Robert Opron dizajnirao je facelift 1967. iz treće serije. Citroën se proizveo u 1.455.746 primjeraka u šest zemalja, od kojih je 1.330.755 proizvedeno u Citroënovoj glavnoj pariškoj proizvodnoj tvornici Quai de Javel (danas Quai André-Citroën).

DS je bio poznat po nizu revolucionarnih značajki poput hidropneumatskog ovjesa te je bio jedan od prvih automobila koji je imao disk kočnice na sva četiri kotača. DS je bio popularan među ljudima visokog društvenog statusa, političarima i ljubiteljima automobila. među njima su i dvojica istaknutih Hrvata.

Senzacionalno Miso Kovac kupio je Zabu

Objavljuje MUZEJ AUTOMOBILA FERDINAND BUDICKI & www.otk-ferdinadbudicki.hrPetak, 26. travnja 2019.

Kovač i nesreća

Mišo Kovač je primjerice u Žabi 1971. godine preživio prometnu nesreću nakon koje je pustio brkove. Nesreća koju je jedva preživio dogodila se u rujnu 1971. godine. Tada je na putu iz Splita u Poreč pokušavao izbjeći kolonu vozila ispred sebe prvo pokušao zakočiti, a zatim je kako ne bi udario u automobile prešao na drugu stranu ceste i sudario se s vozilom koje se iza zavoja pojavilo sa suprotne strane.




“Bio sam odmah svjestan situacije u kojoj se nalazim. Povratka nije bilo. Ostao sam priseban, udahnuo duboko zrak u pluća i čvrsto se uhvatio za volan. Zatim je uslijedio strahovit udarac i ja se više ničega ne sjećam. Došao sam k sebi tek u zadarskoj bolnici”, ispričao je svojevrmeno Mišo, koji je često isticao kako mu je činjenica što je vozio masivnu Žabu, spasila život. A osim njega i Ćiro Blažević bio je obožavatelj ovog Francuza.

Foto: Ronald Gorsic /CROPIX

Omiljeni Ćiri

“Imao sam nekoliko Citroena, od toga dva DS ID modela 19 i 20 ‘Žaba’ s kojima sam prelazio i po 50.000 kilometara godišnje”, kazao je svojevremeno za Jutarnji o automobilu koji je na njega ostavio najsnažniji dojam. Nije to bio jedini put da je s hvalospjevima pričao o Žabi.

Supruga Miše Kovača iznijela nove podatke o njegovom stanju: ‘Daju sve od sebe’




“Najbolji auto na svijetu za mene je Žaba! I to ne zbog toga što je to Picassova ideja, već zato što je bila 20 godina ispred svih”; ponovio je u jednom razgovoru za Večernji. “Bila je najsvrsishodnije vozilo. Imala je prostora toliko da je troje moje djece moglo u njoj spavati bez guranja”, dodao je.

Autor:Z.S.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.