
SVE JE VIŠE POGINULIH VOZAČA ELEKTRIČNIH ROMOBILA: Brojke samo rastu, a posebno je skočila brojka i biciklista
Dogovor uključuje financiranje u iznosu od 1.5 milijardi eura i prvi je korak u spašavanju Opela, koji je pod kontrolom GM-a posljednjih 80 godina.
Njemačka je postigla povijesni dogovor s kanadskom tvrtkom Magna, General Motorsom i predstavnicima vlada kako bi spasila Opel od neizbježnog bankrota, objavili su u subotu njemački dužnosnici.
Ministar financija Peer Steinbrueck kazao je novinarima okupljenima ispred ureda kancelarke Angele Merkel da je nakon šestosatnog sastanka postignut dogovor.
– Mogu vam reći da je dogovor postignut – kazao je Steinbrueck i dodao kako dogovor uključuje financiranje Opela u iznosu od 1.5 milijardi eura (2.1 milijarda dolara) i model vjerovnika za njemačkog proizvođača automobila.
Siegfried Wolf, jedan od direktora tvrtke Magna, oprezno je izjavio kako još treba ogovoriti neke detalje.
– Ugovor bi formalno trebao biti potpisan za pet tjedana – rekao je Wolf.
Početak nove budućnosti za Opel
Magna i Opel svoj su plan predstavili njemačkim dužnosnicima i predstavnicima američke Središnje banke kako bi od njih dobili podršku i financiranje koje je Opelu nužno potrebno kako bi tvrtka preživjela idućih nekoliko mjeseci.
Ugovor između GM-a i Magna prvi je korak u spašavanju Opela, koji je pod kontrolom GM-a posljednjih 80 godina, a u Njemačkoj je nastao još u 19. stoljeću.
– Mislim da je ovo početak nove budućnosti za Opel, za njegove radnike, za cijelu tvrtku i za brand – kazao je šef GM-a za Europu Carl-Peter Forster.
Njemačka je vlada uložila velike napore da Opel ne osjeti bankrot GM-a, koji se očekuje već u ponedjeljak.
Kancelarka pazi na radna mjesta
Talijanski proizvođač automobila Fiat, glavni suparnik Magne u bitci za Opel, povukao se iz pregovora i prepustio ih Magni, tvrtci koju je osnovao austrijski emigrant Frank Stronach, u svojoj garaži u Torontu, prije gotovo pola stoljeća. Tvrtka danas ima 70 tisuća zaposlenika u 25 zemalja, a auto-dijelovima opskrbljuje vodeće proizvođače automobila, kao što su Daimler i BMW.
Magna planira pomoću Opela ući na tržište Rusije, koja je prije krize u Europi bila tržište s najvećim rastom u autoindustriji.
Sa sjedištem u Ruesselsheimu u blizini Frankfurta, Opel zapošljava 25 tisuća ljudi u četiri tvornice u Njemačkoj. Dio je europskog GM-a koji zapošljava više od 50 tisuća radnika, u tvornicama u Španjolskoj, Poljskoj, Belgiji i Velikoj Britaniji.
Kao i matična kuća GM, i Opel je teško pogođen ekonomskom krizom, a sudbinu ove tvrtke njemačka vlada pozorno prati, jer je u Njemačkoj autoindustrija simbol poslijeratnog oporavka i težište izvoza.
Kancelarku Angelu Merkel ove godine u rujnu očekuju izbori i zalaže se za ugovor koji će osigurati radna mjesta.
SVE JE VIŠE POGINULIH VOZAČA ELEKTRIČNIH ROMOBILA: Brojke samo rastu, a posebno je skočila brojka i biciklista
ON IMA ‘LIJEK’ ZA SLUČAJEVE POPUT PLATKA! ‘Hitno uvesti ove odredbe’: ‘Kad budala baci kamen u bunar ni stotinu mudraca ne može ga izvaditi’
(VIDEO) POGLEDAJTE KAKO SU DRSKI LOPOVI UKRALI AUTO! Provozali se po šoping centru, a posebno je ovo nevjerojatno…
TKO ĆE KUPOVATI NOVE AUTE, NOVI VAL POSKUPLJANJA: Jedni dižu cijene i do 5000 eura, ovo nije dobro