
‘Vozači malo jači’: Čak 85 posto automobila ove marke u Hrvatskoj je imalo prometnu nesreću
Audi RS5 će doživjeti svoj debi na Ženevskom salonu automobila. 4,2-litreni V8 motor sa svojih 331 kW (450 KS) postiže snažne performanse uz izuzetno nisku potrošnju goriva.
Sedam-brzinski S tronic i inovativni središnji diferencijal quattro pogona prenose snagu na sva četiri kotača. Razvijeni u tvrtki quattro GmbH, RS modeli predstavljaju sportski vrh Audijeve ponude modela. RS5 je najnoviji stjegonoša tradicije koja traje preko 15 godina, od modela RS 2 Avant, a za koju su karakteristične superiorne vozne osobine modela srednje klase.
Bliski rođak motora V10, koji pokreće R8 sportski automobil visokih performansi, ovaj visokoturažni V8 razvija snagu iz zapremine od 4.163 cm3. Kao skoro i svaki Audijev benzinski motor i ovaj radi uz pomoć direktnog ubrizgavanja goriva, poznatog po kratici FSI. Ova tehnologija je odvela Audi R8 trkaći automobil do četiri pobjede na utrci izdržljivost u Le Mansu.
Precizno podešeni dvokanalni usisni i ispušni sustav omogućuje ovom motoru dugog hoda da slobodno diše; četiri prilagodljive bregaste osovine i zakretna krilca u glavnom usisnom sustavu omogućavaju stvaranje optimalne mješavine. 4.2 FSI postiže visoki okretni moment, te se odlično osjeća pri visokim okretajima skoro kao i trkaći motor. Motor generira 331 kW (450 KS) pri 8.250 okr/min i između 4.000 i 6.000 okr/min postiže maksimalnih 430 Nm okretnog momenta.
Velika snaga, spontani odziv, radostan rad pri visokim okretajima i promukla, primjetna glazba: ovaj ručno proizvedeni V8 izvrsno kombinira snagu i emocije. 4.2 FSI ubrzava 1.725 kg težak coupe od 0 do 100 km/h za 4,6 sekundi i nastavlja do elektronski ograničenih 250 km/h. Na zahtjev, Audi to može povećati do 280 km/h.
Ultra-snažan osmerocilindrični motor u prosjeku troši 10,8 litara na 100 kilometara – puno manje nego glavni konkurenti. Standardni sedam-brzinski S tronic mjenjač u modelu RS5, uz svoje efikasne prijenosne odnose i dugački najviši prijenosni odnos, također doprinosi nižoj potrošnji. Sastoji se od dvije spojke i dva paralelna prijenosa. Oba paralelna prijenosa su stalno aktivna, ali motor koristi samo jedan u danom trenutku. Brzine se naizmjenično prebacuju munjevitom brzinom uz pomoć dvije spojke, uglađeno i skoro neprimjetno.
Sedam-brzinski S tronic, može raditi u potpuno automatskom načinu rada ili vozač može brzine mijenjati inovativnom ručicom mjenjača ili ručicama na kolu upravljača. Uz pomoć serijskog Audi drive select sustava, vozač može odabrati tri načina rada automatskog mjenjača: auto, comfort i dynamic. Ako se koristi launch control program, ovaj sedam-brzinski S tronic osigurava savršeno ubrzavanje iz mirovanja – pri punoj snazi i uz minimalno proklizavanje guma.
Još više dinamike: Audi drive select
Servotronic sustav upravljanja u modelu RS5 posebno je podešen. Standardni Audi drive select (sustav kontrole dinamike vozila) omogućuje vozaču prebacivanje između tri režima rada – comfort, auto i dynamic – za namještanje sustava upravljanja, sedam-brzinskog S tronic mjenjača, quattro sportskog diferencijala, motora i ispušnog sustava. A ako je automobil opremljen s MMI navigacijskim sustavom, četvrti režim rada omogućuje da vozač prilagodi svoj vlastiti profil vožnje.
Što se tiče motora, Audi drive select sustav kontrolira dva ventila ispušnog sustava i zvučna krilca; kada su ona otvorena, bogati zvuk postaje još više rezonantan. Zajedno s quattro sportskim diferencijalom, dynamic steering je druga opcijska komponenta Audi drive select sustava. Dynamic steering podešava prijenosni omjer upravljanja ovisno o brzini vozila – direktan za manevriranje pri niskim brzinama i indirektan za vožnju pri visokim brzinama na autocesti. Kada se vozilo nađe blizu granica svojih mogućnosti, sustav automatski osigurava uglađeno upravljanje uz pomoć malih korekcija.
RS5 zrači atletskim i snažnim identitetom; njegov klasično lijep coupeovski stil privlači svojim novim i jasno naglašenim detaljima. Njegova single-frame maska nosi sjajnu ugljeno-sivu rešetku s uzorcima romba. Standardni dio opreme su Xenon plus prednja svjetla koja uključuju izduženu traku LED dioda za dnevno svjetlo. Veliki usisnici zraka za motor, prednje kočnice i hladnjaci su zaokruženi istaknutim konturama. Novo dizajnirani odbojnik se oštro spušta u razdjelnik.
Izvučeni branik s oštrim vodoravnim gornjim rubovima je podsjetnik na klasične Audije: konkretno, na pionira pogona na sve kotače, model Audi quattro, koji je i sam imao debi na Ženevskom salonu automobila prije 30 godina. Obrub single-frame maske i bočnih prozora, kao i poklopci vanjskih zrcala imaju mat aluminijski izgled. Dostupno je osam različitih boja karoserije.
Stražnjim krajem dominiraju dvije ovalne ispušne cijevi integrirane u odbojnik, a ističe se i veliki difuzor. Spojler u poklopcu prtljažnika se automatski izdiže pri brzini od 120 km/h i spušta pri brzini od 80 km/h.
Dobro zaglađeno podvozje modela RS5 sadrži otvore za zrak za sedam-brzinski S tronic i prednje kočnice. Pri visokim brzinama, aerodinamične karakteristike modela RS5 dodatno generiraju potisnu silu u svrhu povećane stabilnosti.
Dinamična elegancija: unutrašnjost
Dinamičan stil vozila proširuje se i na unutrašnjost. Sportska sjedala s istaknutim bočnim stranicama i integriranim naslonima za glavu dio su serijske opreme. Namještaju se električkim putem i presvučena su kombinacijom Alcantare i kože. Alternativno se mogu dobiti školjkasta sportska sjedala ili ventilirana klimatizirana sjedala.
Debelo kolo upravljača presvučeno je perforiranom kožom. Instrumenti imaju crnu podlogu s bijelim brojkama i prepoznatljivom skalom. Pri uključivanju kontakta, crvene kazaljke se brzo visoko podignu i padnu nazad. Putno računalo sadrži i štopericu za registriranje vremena krugova i mjerač temperature ulja. Kao i opcijski zaslon MMI navigacijskog sustava i putno računalo prikazuje RS dobrodošlicu prilikom paljenja motora.
Unutrašnjost je crna i dekorativni umetci su napravljeni od ugljičnih vlakana. Papučice, oslonac za nogu i kontrolne tipke opcijskog MMI navigacijskog sustava sjaje zahvaljujući svojem aluminijskom izgledu. Nadalje, kvake vrata se sastoje od dvije tanke trake – tipično za Audi RS modele. Aluminijski umetci nadopunjuju pragove vrata i RS5 oznake daju dinamični štih unutrašnjosti.
Na zahtjev, dostupne su doista ekskluzivne značajke kao što su dekorativni umetci s tamnom mrežom od nehrđajućeg čelika, crni klavir lak ili brušeni aluminij. Ili presvlake sjedala od specijalne kože i boje, kao i srebrna presvlaka stropa. Dodatno, Audijev ekskluzivni RS program nudi opcije kao što su antilopom presvučene kontrole i podne prostirke s RS5 logom.
Za prostor motora je dostupan Carbon dizajnerski paket, a za karoseriju stilski paketi sa crnim ili mat aluminijskim izgledom. A akustički izražajan Sport ispušni sustav – također sa zvučnim krilcem – ima crne obrube završetaka ispušnih cijevi.
Prodaja modela Audi RS5 u Hrvatskoj počet će u ljeto 2010., a cijena osnovnog modela u Njemačkoj bit će oko 77,700 eura.
‘Vozači malo jači’: Čak 85 posto automobila ove marke u Hrvatskoj je imalo prometnu nesreću
Automehaničar razvalio čovjeku skupi auto: ‘Ma samo sam išao na probnu vožnju’
Ćiro ga obožavao, a Mišo zbog njega nosi brkove: Ovaj automobil bio je ispred svog vremena
Razvili su domet od 1000 kilometara, prvi automobil dolazi već iduće godine