Foto: Damjan Tadic / CROPIX

A ŠTO SA SIROMAŠNIMA? Stigla konačna potvrda. Evo od kad se više neće prodavati novi dizelaši i benzinci

Autor: Dnevno.hr

Godinama se vode rasprave oko smanjena emisije CO2 u autoindustriji i razvija industriju električnih automobila.

I dok s jedne stran građani uvelike smatraju kako voze automobile starije proizvodnje na benzin, dizel i plin jer si drugo ne mogu priuštiti, oni imućniji iz zapadnih zemalja smatraju kako bi to trebalo zabraniti te da bi svi trebali voziti električne automobile ili ići na posao biciklom i pješke.

Bilo kako bilo, Europski parlament je dao konačno odobrenje za obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se za 12 godina više neće moći prodavati novi automobili na benzin i dizel.

Nema više nazad

Novi standardi CO2 emisija za automobile i kombije dio su zakonskog paketa “Spremni za 55”, a podržani su s 340 glasova za, 279 protiv i 21 suzdržanim. Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, zelenih i liberala.

“Ovom uredbom potiče se proizvodnja vozila s nultim i niskim emisijama (…) Ti ciljevi pružaju jasnoću automobilskoj industriji i potiču proizvođače automobila na inovacije i ulaganja. Potrošačima će kupnja i korištenje vozila s nultim emisijama biti pristupačniji, a brže će se razviti i tržište rabljenih vozila. Tako će održivi prijevoz postati dostupan svima”, rekao je izvjestitelj iz kluba liberala Jan Huitema (Renew).

Ipak, postoji ‘kvaka’

Tako se za 12 godina više se neće moći prodavati novi dizelaši i benzinci, već isključivo nova vozila s nultom stopom štetnih emisija. Prijelazni ciljevi smanjenja štetnih emisija za 2030. su 55 posto za automobile i 50 posto za laka gospodarska vozila. U praksi to znači da novi automobili i kombiji na tržištu više neće smjeti ispuštati CO2, ali s cesta neće nestati automobili s motorima na unutarnje izgaranje.

Ipak, valja istaknuti kako će građani i nakon 2035. godine moći još voziti svoje postojeće automobile s motorima na unutarnje izgaranje, pa i kupovati rabljene automobile na benzin i dizel. Nakon konačnog glasanja na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta tekst još treba formalno odobriti Vijeće prije objave u Službenom listu EU.




Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.