
Ovo nikako ne smijete raditi zimi: Popularni trik bi vas mogao koštati bogatstvo
Prije šezdeset godina počela je priča o svjetskom uspjehu VW Transportera. Tada je prvih deset Transportera sišlo s proizvodne trake u Wolfsburgu. Točno šest godina kasnije, nakon 160.000 proizvedenih primjeraka, proizvodnju ovog vozila preuzela je tvornica u Hannoveru. Do 1967. godine proizvedeno je više od 1,83 milijuna VW Bullija prve generacije, a do današnjeg dana više od 10 milijuna.
Najnoviji zahtjevi EU u vezi s hrvatskim brodogradilištima, doveli su Vladu Jadranke Kosor u gotovo bezizlaznu situaciju. Premijerka i ministri moraju vrlo brzo odabrati između stečaja brodogradilišta ili odustajanja od ulaska u Europsku Uniju.
Vladimir Drobnjak, glavni hrvatski pregovarač u EU, izvijestio je, naime, Vladu da neke članice Europske Unije traže hitno očitovanje o pozicijama za brodogradnju. Bruxelles, navodno, želi potvrdu da će nad hrvatskim brodogradilištima ukoliko ne uspije drugi privatizacijski krug biti otvoren stečaj.
Rok za pismenu potvrdu o tom konačnom stavu navodno je dana, izvještava Jutarnji list.
Taj je zahtjev zatekao Vladu pa je sazvan hitan sastanak ključnih ministara koji bi trebali formulirati odgovor. U ionako uzdrmanoj državi stečaj brodogradnje Vlada bi sada, nakon dramatičnih prosvjeda seljaka, htjela izbjeći pod svaku cijenu.
Ne samo iz straha od izlaska tisuće brodograditelja na ulice, već i zbog potresa koju bi takva odluka izazvala u proračunu. Preko 12 milijardi kuna državnih jamstava u slučaju otvaranja stečaja automatski bi u kratkom roku stiglo na naplatu. U situaciji kada je gotovo izvjesno da niti u drugom pokušaju neće biti kupaca za svih 6 hrvatskih brodogradilišta, pri čemu za najveće nema nikakvog ozbiljnog interesa, zahtjev iz Europske Unije samo je pojačao nemir jer bi potvrdan odgovor značio da doista nakon 16. travnja više nemamo niti jednu alternativnu opciju osim stečaja.
Naime, sve što je Polančec dogovorio pregovorima, a mnogi danas u Vladi tvrde kako o tome ništa nisu znali niti su vidjeli pisani trag, prošlo je proceduru odobravanja u većini zemalja članica EU. Da Vlada pod svaku cijenu želi izbjeći stečaj potvrđuje i odluka sa zatvorene sjednice. Ministarstvo financija odobrilo je državna jamstva za tri brodogradilišta, splitsko, trogirsko i 3. maj.
Vijeće Europske Unije sljedeći tjedan moglo bi uputiti Hrvatskoj poziv za predstavljanje pregovaračke pozicije o poglavlju o tržišnom natjecanju nakon što je Europska komisija ustvrdila da su ispunjena mjerila za otvaranje tog poglavlja. To je potvrđeno jučer Jutarnjem listu iz raznih izvora EU, ali i upozoreno da je to moguće samo ako se Hrvatska bude pridržavala preuzetih obveza u vezi s privatizacijom brodogradilišta.
– Hrvatska je čak i pismeno potvrdila da će, ne uspije li drugi krug privatizacije škverova, početi stečajni postupak. To je i uvjet koji su neke države postavile da bi dopustile otvaranje ovog poglavlja – rekao je visoki izvor iz EU. No, iz EU upozoravaju da ako Hrvatska odustane od obećanog, neće se moći otvoriti to poglavlje. Inače, to poglavlje jedno je od tri koja još nisu otvorena. Slovenija je već najavila da će deblokirati poglavlje o vanjskoj politici i obrani, a deblokirati je i poglavlje o pravosuđu.
Ovo nikako ne smijete raditi zimi: Popularni trik bi vas mogao koštati bogatstvo
Hrabra djevojčica spriječila katastrofu autobusa sa školarcima: ‘Sve je moglo otići u zrak’
Snimka pretjecanja iz Srbije zgrozila i Hrvate: ‘Ovo je za doživotni zatvor’
Auto od 400 tisuća eura nestao u nekoliko sekundi: Pogledajte kako su ukrali luksuznu jurilicu