Nijemci imaju zanimljivo pravilo koje bi mogli primijeniti i hrvatski vozači
31. ožujka 1949. Carlo Abarth u Bologni osniva kasnije proslavljenu tvrtku Abarth & C. S.p.A.
Dvije godine potom Carlo Abarth (1908. – 1979.) tvrtku je preselio u Torino. Proslavili su se razvojem sportskih dodataka, onoga što danas nazivamo tuning, a pogotovo ispušnim sustavima…
Tvrtka Abarth & C. S.p.A. ubrzo je počeli raditi i vlastite automobile, na mehaničkoj osnovi raznih proizvođača. Uspjehe su nizali na utrkama i stazama za brzinske rekorde, a najviše ih vežemo za Fiat, premda vrijedi spomenuti barem još modele na bazi Simce i Porschea.
Najuspješniji su Abarthovi modeli bili na bazi malih modela Fiata, 500, 600 i 850. Nakon bezbrojnih pobjeda na utrkama torinski ih div, Fiat, 1971. i preuzima, nakon čega Abarth postaje samo oznaka sportskih modela. U novom je tisućljeću oživljen kao zasebna marka.
Tvrtka Abarth proslavila se doradama Fiata 600, koji se za naše tržište proizvodio u Kragujevcu, kao Zastava 750 – Fićo. Prvi model 750 Abarth iz 1956. imao je 41,5 KS i razvijao 135 km/h, a posljednji Abarth 1000 TCR iz 1971., s kojima su se proslavili Veco Holjevac i Đani Šverko.
Bio je nabildan na 112 KS i jurio je 215 km/h. Ti su modeli bili poznati po podignutoj stražnjoj haubi (što su mnogi oponašali u friziranim Fićama), što se nije radilo zbog poboljšanja hlađenja motora, nego radi bolje aerodinamike.
Tijekom 1960-ih uspješno je surađivao i sa Simcom: Simca-Abarth automobili godinama su bili nepobjedivi u klasi 1300. Na naše su ceste 1970-ih stigni modeli Autobianchi A112 Abarth, potom Fiati Ritmo Abarth i 131 Abarth, nedavno Abarth Grande Punto.
Aktualni su modeli i Abarth 500, Abarth 500C, Abarth 595, Abarth 695 Biposto, donedavno i Abarth 124 Spider.
ZADNJE VIJESTI
Zanimljiv prizor ispred Esplanade: Ne pamti se kad je ovaj kultni auto tamo zadnji put viđen
Auto na zebri naletio na hrvatskog vozača električnog romobila, epilog pokazao tko je kriv
Popularni portal iznenadio otkrićem o Hrvatskoj: ‘Tu je najteže doći do vozačke, evo zašto’