30. lipnja 1953. proizveden prvi primjerak Chevrolet Corvette, kultnog američkog dvosjeda

Autor: Dino Milić-Jakovlić

Dizajner Harvey J. Earl je, kao odgovor na rastuću popularnost europskih sportskih modela, predstavio GM-ov adut. Konceptna Chevrolet Corvette je briljirala na izložbi Motorama pa su brže-bolje odlučili pokrenuti serijsku proizvodnju…

General Motors je 1950-ih po SAD-u svake godine predstavljao putujuću izložbu zvanu Motorama, na kojoj su osim svih modela tvrtke za tu sezonu predstavljani i nevjerojatni konceptni automobili. Kada je 17. siječnja 1953. na izložbi Motorama u New Yorku  predstavljen za američke pojmove maleni sportski dvosjed s karoserijom od novog, revolucionarnog materijala, stakloplastike.

Dizajner Harvey J. Earl bio je više nego svjestan rastuće popularnosti europskih sportskih automobila u SAD i odlučio je predstaviti model koji će im moći parirati. Corvette se pokazala toliko popularnom među posjetiteljima Motorame da su je brže-bolje odlučili pustiti i u serijsku proizvodnju.

Niti šest mjeseci kasnije, na današnji je dan prije 66 godina prvi primjerak sišao s proizvodne trake u mjestu Flint u saveznoj državi Michigan. Tony Kleiber, radnik s tekuće vrpce, dobio je čast da proveze prvi primjerak s proizvodne trake.

Novi materijal nije još bio u potpunosti provjeren, a ni Amerikanci još nisu bili posve pripravni na takav automobil, pa je do kraja godine proizvedeno samo 300 primjeraka Corvette. Svi su bili bijeli s crvenom unutrašnjošću, imali anemični 6-cilindarski motor, automatski mjenjač sa samo dvije brzine i bubanj kočnice.




Ni po čemu nije bila dostojan konkurent europskim modelima, prodaja je bila razočaravajuća, i kada je model za 1955. napokon dobio V8 motor u GM-u su već odlučili da je to zadnja Corvette.

No tada je Ford predstavio svoj otvoreni dvosjed, Thunderbird, i Chevrolet je čisto iz inata odlučio ipak redizajnirati Corvette. Redizajn je bio pun pogodak i sljedeće godine proslavit ćemo već šezdesetu obljetnicu kontinuirane proizvodnje najpoznatijeg američkog sportskog automobila.




Autor:Dino Milić-Jakovlić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.