fbpx
Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

20 POSTO VIŠE PROMETNIH NESREĆA: Novim Zakonom jedna kazna će biti duplo veća, a uvodi se nova kategorija

Autor: Dnevno

Ova godina započela je tragedijama na cestama, tako je samo za novogodišnji vikend bilo 90-ak prometnih nesreća. Voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a Josip Mataija naglasio je da se daleko najveći broj nesreća događa zbog ljudskog faktora.

“Uz kombinaciju lošije prometnice, lošijeg asfalta ili nedovoljne signalizacije, lošeg vozila, naša istraživanja pokazuju da je čovjek ipak ključan. Razlog zašto se događa najveći broj prometnih nesreća je grubo kršenje prometnih propisa”, rekao je Matija u Otvorenom.

“Najteža nesreća za novogodišnji vikend bila je prometna nesreća u kojoj su  tri smrtno stradala, i to mlada života. Imali smo 16 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama, dok su ostale prometne nesreće na sreću bile samo s materijalnom štetom. Da nije bilo ove najteže prometne nesreće, mogli bismo reći da je vikend, s obzirom na blagdane i slavlja, prošao relativno mirno. Međutim, kad se izgube tri mlada života, moram reći – nepotrebno, onda moramo reći da se dogodila tragedija”, naglasio je Mataija.

20 posto  više prometnih nesreća

U odnosu s 2020. godinom u 2021. došlo do pogoršanja svih statističkih pokazatelja.

Tako je Mataija naglasio kako imamo 20 posto  više prometnih nesreća, 20 posto više lako ozlijeđenih osoba i, ono što je najgore – imamo 55 više smrtno stradalih osoba u 2021. u odnosu na 2020.

No, 2020. je bila pandemijska godina, godina s puno ograničenja, godina i s manjim brojem vozila i s manjim brojem turista, bile su propusnice. “Ako 2021. usporedimo s 2019., onda ipak imamo određeno poboljšanje – u 2021. smrtno su stradale 292 osobe, dok je u 2019. smrtno stradalo 297 osoba”, rekao je Mataija, dodavši da nam je protekla godina druga po najmanjem broju smrtno stradalih osoba.

Jedna obveza liječnicima

Naglasio je kako se čeka da izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama dođu na dnevni red saborske sjednice.

“Bit će dva čitanja, ali mi se nadamo da bi s proljećem zakon stupio na snagu. Zbog novih prijevoznih sredstava, a tu ne mislim samo na električne romobile, mi smo morali uvesti jednu novu kategoriju – osobna prijevozna sredstva – i ovim smo zakonom morali regulirati načine na koje će oni prometovati i uvjete koji će trebati vozačima da mogu upravljati tim prijevoznim sredstvima. Također povisili smo kaznu za neprilagođenu brzinu s 500 na 1000 kn. Uvodimo i jednu obvezu liječnicima da, ako kod vozača dođe do privremene promjene zdravstvenoga stanja, najduže na 6 mjeseci, zbog koje on nije u stanju sigurno upravljati vozilom, liječnik mu to mora reći, upozoriti ga, to evidentirati u medicinsku dokumentaciju i to upisati u centralni zdravstveni informacijski sustav, a mi ćemo imati informaciju o tome”, istaknuo je Mataija.




 

Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.