Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

SVE SAM NAUČILA OD MAME SUZY: ‘Tek sada shvaćam koliko je teško i naporno biti majka’

Autor: 7Dnevno/Marina Tenžera

Sarah Josipović bavi se marketingom i organizira javna događanja, a još se kao osmogodišnja djevojčica zainteresirala za posao svoje majke Suzy Josipović koja je organizirala modne revije i već tada joj je pomagala. Odrastajući, proučavala je majčine poslovne knjige pa i nije čudna njezina životna odluka da studira i magistrira marketing. Već sa 20 godina postala je direktorica uglednog Fashion Weeka Zagreb, a ubrzo je posao proširila i na brojne druge projekte kao što su Food Film Festival Zagreb, Gastro Music Fest Zagreb te Split Spring festival. 

 * Koliko je epidemija utjecala na vaše poslovne planove?

Kako je ova godina u najmanju ruku poslovno neobična, možemo reći da je sve skupa još dobro i prošlo. Mi smo svoje najveće projekte – Food Film Festival, Gastro Music Fest i Split Spring Festival – uspjeli odraditi tijekom perioda smirivanja pandemije. Nažalost, u punom manjem opsegu i bez planiranog rasta, ali sretni smo što smo uspjeli jer se u jednom trenutku činilo da nećemo raditi ništa godinu dana. Nažalost, nismo uspjeli odraditi neke nove projekte i gotovo svi projekti za klijente su odgođeni. Isto tako, neke moje ideje i neki projekti su stopirani u prvom valu epidemije pa ih nije imalo smisla pokretati u ova neizvjesna vremena jer zahtijevaju određenu investiciju, ali im se svima radujem dogodine.

* Odrastali ste uz majku, modnu agenticu i manekenku Suzy Josipović-Redžepagić. Kako je izgledalo vaše djetinjstvo?

Uz mamu sam stekla sve bitne životne navike, kako privatno, tako i poslovno. S obzirom na to da se nismo puno odvajale i da sam odmalena bila uz nju dok je radila, bilo to u njezinu uredu u modnoj agenciji ili u backstageu modnih revija, još kao mala stekla sam tu radnu naviku kao nešto sasvim normalno. To me jako odredilo i neizmjerno sam zahvalna na tome jer smatram to nečim neprocjenjivim. Otkad znam za sebe, ja radim, i užasno mi je žao što današnje mlađe generacije ne počinju na vrijeme stjecati radne navike, nego tek sa 25 godina kreću na prvi posao, koji ne shvaćaju dovoljno ozbiljno, već misle da su jako pametni jer su završili fakultet, a na tržištu rada vrijede vrlo malo jer nemaju nikakvih praktičnih vještina i znanja. Iako sam odrasla uz modu, moda zapravo nikad nije bila nešto što me zanimalo pa je i taj moj interes, odnosno nezainteresiranost za tu temu odredila u jednu ruku smjer u kojem će se naše poduzeće razvijati.

* Ali, bavili ste se i manekenstvom…

Nikada mi to nije bilo pretjerano zanimljivo niti sam se aktivnije time bavila. Jedno vrijeme mi je to bio odličan izvor prihoda i na to sam uvijek tako gledala. No uvijek mi je bilo žao što se taj posao podcjenjivao, a nije bio nimalo lak. Na prvu se čini i glamuroznim i površnim, ali biti sretan kad to nisi, glumiti da je ljeto dok je zima i obrnuto, snimati nešto po 13 sati, stajati u malim cipelama satima i slično nije nimalo glamurozno. Danas kad gledam, ostale su mi neke fora fotografije, brojna poznanstva i neka superkorisna znanja – malo glume, samopouzdanja i slično.




* Kojom ste se temom bavili u svom magistarskom radu?

Moj magistarski rad bio je na temu efikasnosti evenata kao dijela marketinške komunikacije, uz tezu da da bi eventi trebali biti dodani u službenu podjelu kao poseban oblik marketinške komunikacije. Odnosno, pokazivala sam odnos različitih oblika marketinške komunikacije u odnosu na evente. Istraživanje koja sam provela na kraju je bilo na puno većem uzorku nego što je bilo potrebno pa je bilo anketirano oko 350 ljudi. Istraživanje je pokazalo kako posjetitelji i gledatelji evenata, kako oni koji ih gledaju uživo, tako i oni koji ih prate na televiziji, izuzetno percipiraju koji se brend veže uz koji event i ako su ti eventi za njih pozitivni, ta pozitivna percepcija doživljaja određenog eventa prelazi na taj brend. Po mom mišljenju, izrazit utjecaj koji eventi imaju na imidž i svijest o brendovima eventu kao dijelu marketinške komunikacije daje puno veću važnost nego što je imaju u nekoj tradicionalnoj definiciji i podjeli.

* Već sa 20 godina postali ste direktorica Fashion Weeka Zagreb. Koliko se on kao važan modni događaj etablirao na sceni tijekom vremena?




S obzirom na to da je naziv Fashion Week sam po sebi brend, on je, naravno, imao izrazitu jačinu na domaćoj modnoj sceni, bio je prvi event takve vrste kada ga je moja mama pokrenula i moram priznati da je, s obzirom na gostovanja brojnih stranih dizajnera, postao i vrlo poznat na međunarodnoj modnoj sceni. Kao i svaki projekt, on je kod nas imao jednu krivulju rasta i s vremenom je došlo do zasićenja na tržištu, a i domaća modna scena nije rasla u skladu sa željama i mogućnostima te smo odlučili da je vrijeme da s njim pauziramo. Do kada, vidjet ćemo.

* Vaši projekati su i Food Film Festival Zagreb i Gastro Music Fest. Kakve su novosti donijeli ti događaji?

Food Film Festival jedan je od prvih domaćih street food festivala na otvorenom, on kombinira gastro sajam i filmove na otvorenom, pod zvijezdama u najljepšem zagrebačkom parku Zrinjevac. Uz filmove i street food specijalitete, tu je još i pregršt drugih gastro zanimljivosti i promocija, razne radionice i manja događanja poput izložbi, piknika i slično. Ovaj je projekt u Zagreb donio dašak New Yorka i Central parka te započeo s korištenjem parkova kao mjesta za odmor, zabavu i opuštanje. Gastro Music Fest je pak kombinacija glazbe, piknika i klope, ide u nekom predljetnom periodu i ima

potpuno drugačiju vibru od tog festivala u rujnu koji je mirniji. Gastro Music Fest donosi tu čar proljetnog druženja na otvorenom, koktela i hladne limunade u hladu krošnji u centru grada.

* Sa suprugom Janom osmislili ste i Split Spring Festival. Kakav je uspjeh imao taj vaš projekt?

Smatrali smo da je šteta da Split nema svoj gastro festival, a kako moj partner Jan vuče korijene iz Splita, bila mu je želja učiniti nešto za svoj grad. Imali smo sreću što smo se povezali s najboljim splitskim ugostiteljima i odabrali odličnu lokaciju – park Đardin, i nakon dva izdanja možemo reći kako Splićani obožavaju ovaj projekt. Jako sam sretna zbog toga jer je taj dio Hrvatske dosta poslovno izazovan i ako uspijete prebroditi sve prepreke dolje, možete raditi bilo gdje. Zato sam jako ponosna na naše partnere i Splićane koji su nas jako lijepo primili.

* Kako se sa suprugom nadopunjujete u poslu?

Moram reći odlično, nikad nisam mislila da ću sa svojim partnerom blisko surađivati jer kod većine to ne funkcionira. No i mojim roditeljima funkcionira odlično. I toliko sam sretna što mogu reći da sam našla životnog partnera s kojim funkcioniram i privatno i poslovno jer znam koliko je to rijetko. Zaista se nadopunjujemo, ja sam malo oštrija, on je finiji, ja sam više za papirologiju, strategiju i planove, on je više za ljude, on je čak i kreativniji, ali ja sam realnija.

* Koliko vas je promijenilo i usrećilo majčinstvo?

To je nešto neopisivo. Taman je došlo kada sam bila spremna na promjenu, na nešto drugo, na nešto više, na iduću životu razinu. Mak je neopisivi izvor sreće i ljubavi i svaki roditelj zna što je to, radujemo se i novoj članici obitelji koja nam uskoro stiže da nam obogati živote. Biti majka dosta je teško, izazovno i naporno, pogotovo ako želite biti majka kakva sam ja naumila biti. Recimo, još ne spavam kako treba i to je jedina stavka koja mi nedostaje iz starog života, ostalo je sve savršeno i baš kako treba.

Autor:7Dnevno/Marina Tenžera
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.