godisnji

Zaboravite posao, obaveze – odmor je sada vaš posao

Autor: dr. Ivo BELAN

Ne možete očekivati da ćete se preko noći prebaciti se iz načina života punog energije, ubrzanog tempa, napetosti, velikih očekivanja, u nešto sasvim suprotno. Ali ipak postoje načini kako ubrzati taj proces

Dakle, eto, konačno, ležite ispruženi negdje na plaži. Ljetno sunce ugodno opušta vaše umorne i napete mišiće. Međutim, nešto ide naopako. Vaše misli su odlutale stotine kilometara daleko. Razmišljate i brinete se o poslu kojeg ste ostavili iza sebe kod kuće ili u uredu, o tome koliko ćete potrošiti na godišnjem odmoru itd. Ukratko, vaše tijelo je na odmoru, ali vaše misli još uvijek rade prekovremeno.

Zašto se ne možete opustiti? Jednostavno, ne možete očekivati da će vam uspjeti brzo, preko noći, prebaciti se iz načina života punog energije, ubrzanog tempa, napetosti, velikih očekivanja, u nešto sasvim suprotno. Međutim, ipak postoje načini kako možete ubrzati taj proces, načini koji će vam pomoći da osigurate relaksaciju za vrijeme ljetnog odmora.

Ako vam je svakodnevno izbacivanje decimala u nekom računovodstvu već postalo dosadno, onda će nešto češća promjena nekoliko odredišta za odmor biti pomlađujuća i relaksirajuća. Ako radite u bučnoj sredini, okruženi s puno ljudi, onda ćete trebati mjesto (pod nekom palmom?) nešto mirnije, gdje ćete se odmoriti i smiriti svoju dušu.

Ako vas misao da ćete u nekom apartmanu na moru provesti odmor bez e-maila čini nemirnim i zabrinutim, onda će u slučaju velike poslovne okupiranosti odlazak na nekoliko produženih vikenda biti više opuštajući, nego kad bi bili odsutni dva ili tri tjedna.

Nemoguće je relaksirati se na komandu. Prema tome, pokušajte početi svoj odmor nekoliko dana ranije – ne fizički, nego psihološki. Osim toga, na vrijeme obavite sve pripreme. To se ne može napraviti preko noći.

Prvog dana odmora nemojte ništa raditi i izbjegavajte bilo kakve specifične planove. Aklimatizirajte se. Uživajte u svom novom pogledu na svijet. To je vaš prijelazni period.

U našem tipičnom stresnom stanju misli u glavi su nemirne i skaču kao majmun u kavezu. Otiđite na jedno žustro, lijepo hodanje. Ili odvojite 20 minuta, zatvorite oči i poslušajte neku lijepu glazbu. Kad ste izvan zatvorene prostorije poslušajte zvukove prirode. Sve je to vrlo relaksirajuće.

Upoznajte okolinu. Iznajmite bicikl i provozajte se po mjestu gdje ljetujete. I nemojte misli da baš morate učiniti određene stvari. Opuštanje je vrlo individualno. Ono što relaksira jedne, bit će stresno za druge.

Slobodno zijevajte. Jeste li primijetili kako se opušteno osjećate nakon dobrog zijevanja ili uzdaha? To je zato jer je to tjelesni prirodni način opuštanja napetosti. Nažalost, mi izbjegavamo zijevanje i uzdahe jer se smatraju neuljudnima. Međutim, koga briga za uglađeno ponašanje na godišnjem odmoru.

Duboko dišite. Povremeno tijekom dana koncentrirajte se na duboko disanje kroz nos. To pruža osjećaj obnavljanja i jačanja organizma. Mislite o tome kako svjež, čist zrak izvlači iz vas stres.

Nemojte puno spavati. Ako previše spavate, to povećava umor. Ljudsko tijelo nije stvoreno da bude u mirovanju.

Redovno provodite tjelovježbu. Neka bude nešto malo intenzivnija nego što je uobičajeno za vas. Vožnja bicikla ili trčkaranje rezultira stanjem relaksiranosti.

Neka bude seksa. Ono što želite nije jednostavno seks. Vi želite seks godišnjeg odmora. To znači pustiti neka se događa spontano. Osim toga, ujutro se zadržavajte malo duže u krevetu.

Smijte se. Kad izgubimo sposobnost smijanja žrtvujemo snažno sredstvo za smirenje. Nakon dobrog, jakog smijeha dolazi do smanjenja razine stresnih hormona u organizmu. Naučimo se ponovno smijati, odmor je izvrsna prilika za to.

Smanjite ili odbacite kofein. On pridonosi stresu, a sprečava pravu relaksaciju. Uklonite ga i imat ćete više energije.

Zaboravite na e-mail. Vaša vas firma plaća da budete na odmoru. To je vaš posao sada. Zaboravite nazivanje svojeg ureda ili davanje nekome broja hotelskog faxa.

Ako imate prilike i mogućnosti podvrgnite se koji put masaži. Ona ima čudotvornu moć. Ona opušta, poboljšava krvnu cirkulaciju, uklanja mliječnu kiselinu iz umornih mišića. I, što je možda najvažnije, zadovoljava našu temeljnu potrebu za dodirom. Svi smo mi gladni dodira.

Zagrlite nekoga. Kada ste zadnji put držali svoju ženu za ruku? Kada ste zadnji put zagrlili svoje dijete, bez obzira koliko je staro, ili čak svog dobrog prijatelja? Učinite to sada i osjetite koliko relaksirajuće to može biti.

Zadnjeg dana odmora neka vas ne uhvati panika i nemojte pokušavati učini sve ono što ste propustili.

Najbolje je vratiti se kući u petak navečer ili u subotu, tako da uživate u osjećaju opuštenosti još kroz dan, dva.

Autor: dr. Ivo BELAN

ZADNJE VIJESTI