Wee O

Što u sebi kriju ‘čajevi za spavanje’ i djeluju li uopće?

Autor: V.Š.

Vidjeli ste ih po supermarketima, možda i probali, ali pitanje je djeluju li?

Mnogi se kunu u čajeve koji pomažu da brže zaspite, no je li to baš tako ili se radi o placebo efektu? Nekoliko nutricionista istražili su sastojke koje najčešće možete pronaći u takvim čajevima i njihove stvarne učinke na umor i spavanje. Ispada da se radi o posve različitim sastojcima u čajevima, ali najčešće se koriste sljedeći:

Kamilica:  Neka istraživanja pokazuju da konzumiranje ovog cvijeta može pomoći da se umirite.

Lavanda: U jednoj studiji, miris lavande pokazao da pomaže je ženama da ulove više tvrdog sna, a u Njemačkoj je čaj od lavande odobren za nesanicu.

Menta:  Izvrsna je za probavu osobito nakon velikih obroka. Ako imate problema s trbuhom, mogao bi vam pomoći u tome, ali konkretnih dokaza za lakši san, još uvijek nema.

Limunska trava: Dok je nekoliko istraživanja na životinjama pokazalo da ova blaga mirisna biljka može dovesti do duljeg spavanja, izgleda da i nije baš tako.

Cvijet naranče: Nejasni dokazi tvrde da cvijet naranče može odagnati anksioznost, vrlo vjerojatno su tu samo za okus.

Autor: V.Š.