Screenshot

Ovaj znanstvenik zna kako produžiti život za 14 godina!

Autor: dnevno.hr

Zahvaljujući ovim jednostavnim promjenama u životnim navikama, mogli biste produžiti život i za 12 godina, tvrde stručnjaci. Kao što pretpostavljate, ne postoji nekakav “čarobni eliksir”, no ako želite živjeti dulje i zdravije, trebali biste slijediti ovih pet jednostavnih “pravila”: nemojte pušiti, redovno vježbajte, zdravo se hranite, održavajte tjelesnu masu u preporučenim granicama i ne pretjerujte s alkoholom.

Primjenom ovih pravila možete živjeti 12 do 14 godina duže, pokazalo je istraživanje provedeno u Americi.

Znanstvenici su proučavali podatke o zdravlju i životnim navikama žena tijekom 34 godine te tijekom 27 godina za muškarce. Osobe koje su se pridržavale ovih pet “pravila” imale su za 74 posto nižu vjerojatnost da umru tijekom perioda istraživanja. U grupi ispitanika koja živi po ovim pravilima značajno je niža bila i smrtnost od bolesti srca i krvnih žila, moždanog udara te različitih tipova tumora.

“Prevencija je najvažnija. Ona kroz promjene u načinu ishrane i životnom stilu značajno umanjuje rizik od kroničnih bolesti, produžava očekivani životni vijek i smanjuje zdravstvene troškove”, rekao je autor studije dr Frank Hu s Harvardske škole za javno zdravlje.

Osobe koje su pratile ovih pet “zlatnih pravila” imale su za 82 posto niži rizik od prerane smrti kao posljedice kardiovaskularnih bolesti, a rizik od raka sa smrtnim ishodom opada za gotovo dvije trećine, ako se pridržavate ovih preporuka:

1. Prestanite pušiti. Još bolje, nemojte ni započinjati.

2. Postoje znanstveni dokazi da je mediteranska ishrana, u kojoj prevladavaju svježe povrće, voće, žitarice integralnih zrna, maslinovo ulje i riba, odlična je prevencija kardiovaskularnih bolesti i raka.

3. Redovna fizička aktivnost pod kojom se podrazumijeva najmanje pola sata kretanja ili vježbanja tijekom dana iznimno je važna.

4. Zdrava granica tjelesne težine znači da bi indeks tjelesne mase trebalo da bude između 18,5 i 24,9, tako da ne budete ni pothranjeni ni gojazni.

5. Umjerena konzumacija alkohola konkretno znači – jedna čaša vina dnevno.

Autor: dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.