pixabay.com
pixabay.com

NEPOGREŠIVI SAVJETI: Kako do Valentinova vratiti staru kilažu bez vježbanja!

Autor: dr. Ivo Belan

Valja imati na umu – prehrana s malo masnoća ne pomaže samo u kontroli tjelesne težine, nego može također smanjiti rizik srčanog oboljenja, moždanog udara, raka i šećerne bolesti, četiri najčešća uzroka smrti.

Ne znači da ste postali ozbiljno debeli, ako možete osjetiti da su vam hlače postale uske. No, jednostavno shvatite da morate nešto učiniti s tim dodatnim kilogramima. Uz malo kreativnosti to i možete i to bez velikih muka koje mnogi proživljavaju tijekom jeseni i zime. Evo nekoliko savjeta da se do Valentinova opet vratite na svoju kilažu.

Budite kuhinjski inspektor. Odstranite iz kuhinje preostale slatkiše i hranu s puno masnoća. Pročitajte koji je postotak masnoća u gotovim jelima. Mnoga od njih imaju previše masnoća. Unesite u kuću hranu s malo masnoća. Supermarketi nude stotine takvih ukusnih proizvoda koje je vrijedno probati. Jasno, ne smije se zaboraviti na voće, povrće i perad, ali s oguljenom kožom.

Neka kućni poslovi obave dvostruku dužnost. Tjelovježba je od neizmjerne važnosti. Proljetno pospremanje počnite rano (pranje prozora, ribanje podova, čišćenje tavana i podruma, laštenje mjedi i srebra). Čak i najlakši posao u kući može učiniti razliku. U stvari, pola sata dnevno potrošeno na ručno pranje suđa, namještanje kreveta ili spremanje večere od onoga što se ima pri ruci, može sagoriti do 500 kalorija tjedno. Ponovno aktivirajte neke stare „ljubavi“ koje ste s vremenom zapustili, kao primjerice, kuglanje, obrađivanje vrta, plivanje, ping-pong, ples – bilo koja fizička aktivnost pomaže da se skine koji kilogram viška.

Smanjite ili odstranite alkoholna pića. Sa sedam kalorija po gramu, alkohol gotovo isto toliko deblja kao i masti. Osim toga, nakon jednog ili dva pića, procjene osobe o prehrambenim vrijednostima pojedinih namirnica počinju zakazivati i postaju nepouzdane.

Pripremite nešto za prigristi. Ako čekate da jedete tek kad jako ogladnite, tada se vrlo lako može dogoditi da navalite na hranu s puno masnoća. Zato, neka vam bude pri ruci nešto lagano da se prigrize (voće, pecivo itd.), kako bi se malo popunio želudac i utažila glad.

Svoju želju prema slatkišima zadovoljavajte – oprezno. Stručnjaci su običavali govoriti da je šećer onaj koji deblja. Sada oni priznaju da su masti stvarni kalorijski krivac. Problem sa slatkišima nije šećer, nego mast koja obično ide s njima. Umjesto s voćnim tortama, pokušajte s – voćnom salatom.

Pokušajte prevariti apetit. Jedan od načina da se smanji unos kalorija, je servirati nešto manje obroke. Pijte vodu prije i za vrijeme obroka – to pomaže da se osjećate puniji. Salate također mogu biti dobra hrana za gubitak tjelesne težine. Stavite u zdjelu svo svježe povrće koje želite, samo treba pripaziti da se izbjegnu začini koji sadrže puno masnoća. Pokušajte s vinskim octom, nemasnim jogurtom, senfom, sokom od soje, češnjakom i đumbirom.

Čak i ako reducirate masnoće u svojoj prehrani i povećate tjelovježbu, trebat će vam neko vrijeme prije nego počnete gubiti kilograme. Važite se samo jednom tjedno ili se uopće ne važite. Procjenjujte uspjeh svoje prehrane po tome kako vam pristaje odjeća.

I nemojte nikad odlaziti od kuće gladni. Pojedite jedno voće, pecivo s džemom, zdjelicu žitnih pahuljica, šačicu suhih grožđica, komad kruha ili bilo što drugo. Imat ćete više snage oduprijeti se izazovu obroka brze hrane negdje u gradu, u prolazu ili konzumiranju hrane za vrijeme neke društvene prigode na drugom mjestu.

Valja imati na umu – prehrana s malo masnoća ne pomaže samo u kontroli tjelesne težine, nego može također smanjiti rizik srčanog oboljenja, moždanog udara, raka i šećerne bolesti, četiri najčešća uzroka smrti.

Ako budete disciplinirani u prehrani imat ćete manje kilograma za skidanje sljedeće godine u ovo vrijeme! Jasno, ukoliko za vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana ponovo ne „naslažete“ ono izgubljeno!

Autor: dr. Ivo Belan

ZADNJE VIJESTI