Damir Spehar/PIXSELL
Damir Spehar/PIXSELL

Ne dubite tikve za poganske običaje, već za vrlo ljekovite sjemenke!

Autor: T. P.

Bundeva je nevjerojatan izvor magnezija, kalcija, kalija, željeza, cinka i vitamina K, pogotovo njezine sjemenke koje su bogate omega 3 masnim kiselinama što je presudno kod održavanja zdravlja srca.

Umjesto da podliježete poganskim običajima, “noći vještica” i sl. uz koje se nerijetko dube bundeve, imamo bolju ideju. Iskoristite dobrobiti bundeva, a napose njezinih sjemenki! Zašto? Jer su vrlo, vrlo ljekovite – a i ukusne.

Egzaktna analiza sastojaka sjemenki bundeve doista je impresivna. Bogatstvo nezasićenih masnih kiselina, vitamina, osobito E i grupe B, minerala (bakra, magnezija, cinka, kalcija i niza drugih) i mnogih drugih korisnih sastojaka u tragovima uzdigle su sjemenke bundeve na sam vrh zdravstveno preporučljivih namirnica. Prepržene sjemenke omiljene su grickalice od meksičkih izvorišta (pepitas) do naših krajeva. U tu se svrhu često posole.

No sjemenke bundeve odlične su i kada se kandiraju na različite načine, uključujući onaj kako se kod nas obično prže bademi u karameliziranom šećeru. Sjemenke bundeve u nizu recepata vrlo lako zamjene druge, pa i one najskuplje sjemenke, poput pistacija pa čak i pinjola. Lako je to dokazati na primjeru genoveškog umaka. Pesto genovese propisuje pinjole, no bučine sjemenke više su nego dobra zamjena, one su inspiracija za brojne slične varijacije umaka.

Autor: T. P.

ZADNJE VIJESTI