Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

NE BACAJTE KORISNE DIJELOVE VOĆA I POVRĆA: Saznajte zašto!

Autor: M.Matić

Listovi brokule puni su vitamina A i C. A same listove možete skuhati kao kupus, a stabljiku možete jesti kao hrskavu, zdravu grickalicu.

Navikli ste bacati razne dijelove voća i povrća u smeće, a da niste ni svjesni kako se mogu upotrijebiti i kako su zdravi. Nutricionisti upozoravaju kako to smijemo raditi.

Naime, kora naranče, lubenice i crvenog luka su veoma zdrave. Stručnjaci tvrde da kora luka sadrži kvercetin, biljni pigment koji može pomoći u smanjenju krvnog tlaka i spriječiti začepljenje arterija.

Također, ima i protuupalno djelovanje. Koru crvenog luka možete dodati u juhe i variva tijekom kuhanja. Ali ju izvadite prije posluživanja.

Listovi brokule puni su vitamina A i C. A same listove možete skuhati kao kupus, a stabljiku možete jesti kao hrskavu, zdravu grickalicu.

Lišće celera sadrži  pet puta više magnezija i kalcija nego korijen koji tako često jedemo, a u listovima se nalazi i vitamin C. A tamo se mogu naći i snažni antioksidansi koji mogu pomoći u borbi protiv raka, bolesti srca, pa čak i starenja.

Koru naranče i dinje se mogu upotrijebiti kao i ostatak ploda, posebice ako radite svježi voćni sok. Kora lubenice i dinje bogata je citrulinom, aminokiselinom koja poboljšava cirkulaciju. Narančina kora puna je vlakana, flavonoida i vitamina.

Stabljika blitve često se odreže i baca, ali i ona je odlična za jelo i sadrži glutamin, antioksidanse i fenolne spojeve. A same stabljike blitve možete skuhati poput šparoga.

Autor: M.Matić

ZADNJE VIJESTI