Protestanti ne ‘čuju’ Martina Luthera kad govori o Mariji?! Jesu li iznevjerili Mariju i Luthera?

Autor: Vjera/Bitno.net

Čašćenje Marije upisano je u dubinu ljudskog srca, rekao je Luther

Na pojedinim našim pobožnim portalima, koje vode neke hrvatske protestantske denominacije, iako to vrlo vješto skrivaju, odnedavno se pojavljuju tekstovi koji govore vrlo negativno o štovanju Blažene Djevice Marije, što je i očekivati od protestanata. Protestanti često zamjeraju katolicima na čašćenju Djevice Marije, zamjeraju im i na čašćenju svetaca, tvrdeći da sve to smeta vjeri u Boga te da je bespotrebno, čak i heretično. Nije nam namjera, naravno, davati u ovom članku neke teološke odgovore na takve tvrdnje, jer su već općepoznate i lako dostupne, već ćemo iznijeti nekoliko razmišljanja o Djevici Mariji od samih protestantskih utemeljitelja poput Martina Luthera, Jeana Calvina i drugih i vidjeti što to iznenađujuće njihovi utemeljitelji kažu na temu, piše portal Bitno.net. Ne mislimo da ćemo ovim tekstovima natjerati naše protestante da promijene svoja razmišljanja i praksu prema svecima i Mariji no možda im malo posvijestimo da stvari nisu tako jednostavne kako ih oni često vole prikazivati. Pročitajte što kaže Luther.

Martin Luther govori o Djevici Mariji

Nema sumnje da je djevica Marija u nebu. Kako se to dogodilo ne znamo. I budući da nam Duh Sveti nije rekao ništa o tome, to ne može biti članak vjere…dovoljno je znati da živi u Kristu.
(Propovijed 15. kolovoza 1522., zadnji put kad je Martin Luther propovijedao na Veliku Gospu)

Čašćenje Marije je upisano u samu dubinu ljudskog srca.
(Propovijed, 1. rujna 1522.)

Ona je najsjajnija žena i najplemenitiji dragulj u kršćanstvu nakon Krista. Ona je personificirana plemenitost, mudrost i svetost. Nikad je ne možemo dovoljno častiti. Ipak ju moramo tako častiti i hvaliti da ne povrijedimo Krista ni Pismo.
(Propovijed, Božić, 1531.)

Nijedna žena nije kao ti. Ti si više od Eve i Sare, blagoslovljena iznad svega plemenitošću, mudrošću i svetošću.
(Propovijed, Blagdan pohođenja, 1537.)

Mariju bi trebalo štovati kao što je ona sama htjela i kao što je izrazila u Veliča. Hvalila je Boga zbog njegovih djela. Kako mi onda možemo hvaliti nju? Pravo čašćenje Marije je čašćenje Boga, hvala njegove milosti…Marija nije takva zbog sebe, nego zbog Krista…Marija ne želi da dođemo k njoj, nego po njoj Bogu.
(Objašnjenje Veliča, 1521.)

Luther daje Blaženoj Djevici uzvišen položaj “duhovne Majke” kršćana
Utješna je i preobilna Božja dobrota, što čovjek može uživati u tolikom blagu. Marija je njegova prava majka.
(Propovijed, Božić, 1522.)

Marija je Isusova Majka i Majka svih nas iako je jedino Krist počivao na njenim koljenima…Ako je on naš, trebali bismo biti u njegovoj situaciji; tamo gdje je on, trebali bismo i mi biti i sve što on ima trebalo bi biti naše, i njegova majka također naša majka.
(Propovijed, Božić, 1529.)

Slatko je i pobožno vjerovanje da je udjeljivanje duše Mariji bilo bez istočnoga grijeha; tako da je u samom udjeljivanju duše bila također pročišćena od istočnog grijeha i obdarena Božjim darovima, primajući čistu dušu udijeljenu od Boga; tako je od prvoga trenutka života živjela slobodna od svakog grijeha.
(Propovijed: “Na dan bezgrešnog začeća Majke Božje” 1527.)

Ona je puna milosti, potpuno bez grijeha – nešto neizmjerno veliko. Jer ju Božja milost puni svim dobrima i čini lišenom svog zla.
(Osobni (“mali”) molitvenik, 1522.)

Martin Luther o Marijinom vječnom djevičanstvu
Krist, naš Spasitelj, bio je pravi i prirodni plod Marijine djevičanske utrobe…To se dogodilo bez sudjelovanja muškarca i ostala je djevicom nakon toga.
{Luther’s Works, eds. Jaroslav Pelikan (vols. 1-30) & Helmut T. Lehmann (vols. 31-55), St. Louis: Concordia Pub. House (vols. 1-30); Philadelphia: Fortress Press (vols. 31-55), 1955, v.22:23 / Sermons on John, chaps. 1-4 (1539)}

Krist…je bio jedini Marijin Sin, i djevica Marija nije imala djece osim njega…Sklon sam se složiti s onima koji kažu da braća ovdje zapravo znači rođaci jer sv. Pismo i Židovi rođake uvijek zovu braćom.
{Pelikan, ibid., v.22:214-15 / Sermons on John, chaps. 1-4 (1539)}

Kruži nova laž o meni. Kažu da sam propovijedao i pisao da Marija, Majka Božja, nije bila djevica prije ili nakon Kristova rođenja.
{Pelikan, ibid.,v.45:199 / That Jesus Christ was Born a Jew (1523)}

Pismo ne kaže da je kasnije izgubila djevičanstvo…

Kada Mt (1,25) kaže da Josip nije upoznao Mariju dok nije rodila sina, ne slijedi da ju je potom upoznao; naprotiv, znači da ju nikad nije upoznao…Ova brbljarija…nema opravdanja…nije primijetio ni obratio pozornost na Pismo.
{Pelikan, ibid., v.45:206,212-3 / That Jesus Christ was Born a Jew (1523) }

“…ona je puna milosti, potpuno bez grijeha…Božja milost puni ju svakim dobrom i čini ju lišenom svakog zla…Bog je s njom što znači da je sve što je učinila ili nije učinila Božje djelo u njoj…Štoviše, Bog ju je čuvao i štitio od svega što joj je moglo štetiti.”
(Luther’s Works, American edition, vol. 43, p. 40, ed. H. Lehmann, Fortress, 1968)

“…s pravom je nazivaju ne samo čovjekovom majkom, nego također Majkom Božjom…sigurno je da je Marija Majka pravog i istinitog Boga.”
{Sermon on John 14. 16: Luther’s Works (St. Louis, ed. Jaroslav, Pelican, Concordia. vol. 24. p. 107)}

Ljudi su saželi svu njenu slavu u jednu frazu: Majka Božja. Nitko ne može reći ništa veće o njoj, i kad bi imao toliko jezika koliko je lišća na drveću.
(From the Commentary on the Magnificat)

Nastavi čitati tekst OVDJE.

Autor: Vjera/Bitno.net