Goran Kovacic/PIXSELL

Gospodine Aldott, zatvorite šlic!

Autor: Krešimir TURČIN

Dok naftni sindikalisti gase požare koje Mađari već godinama bezobzirno potpaljuju u INA-i, gospodin predsjednik Uprave INA-e bavi se uglavnom gašenjem svojih sirovih strasti i malih privatnih požara...

Majka priroda i dragi Bog nisu mu podarili stas Apolona i lice Delona, ali čarobna formula – “moć plus novac” – učinili su 46-godišnjeg Zoltana Aldotta, crnomanjastog mađarskog gubernatora u INA-i, najpoželjnijim muškarcem u bezbrojnim labirintima “Karingtonke”, kako su Zagrepčani prozvali atraktivnu zgradu u kojoj je glavno sjedište perjanice hrvatskoga gospodarstva.

Ubrzo nakon što se prije šest i pol godina iz Budimpešte, gdje je završio ekonomski fakultet i gradio menadžersku karijeru, preselio u Zagreb, jer je 1. travnja 2010. imenovan, dakako, kao MOL-ov čovjek, predsjednikom Uprave INA-e, Aldott je postao i hrvatski zet. Zarobio je srce zgodne Dalmatinke, Sanje Aljinović, nekoć menadžerice u Fini, pa u Tifonu, koja se već muvala među INA-inim menadžmentom kad je njen budući suprug zasjeo na čelo INA-e. Točnije, ona u INA-i već sedmu godinu razvija tzv. HR biznis partnere, koji menadžerima pružaju podršku u upravljanju ljudskim resursima. Vjerojatno se tako nekako, pod egidom biznis partnerstva, razvilo i ono ljudsko i dublje, osobno i intimno, između Sanje i Zoltana. Romansa je prerasla u ljubav, ljubav je okrunjena brakom, a brzo je, jedno za drugim, stiglo i dvoje djece.

Privatno-službene zabave

Budući da je, sad već gospođa Aldott, posljednjih godina bila posvećena malenoj djeci, češće kod kuće nego uz supruga, gospodinu Aldottu je možda uzmanjkalo pažnje, pa se s jednakim žarom kao mađarska država na INA-u, bacio na zgodne ženske primjerke koje naša naftna kompanija uzgaja unutar svojih direktorskih zidina. Zoltanu se na poziciji gospodara svemira omastilo i oslastilo toliko da njegov savjetnik, gospodin Atila, unazad nekoliko godina organizira privatno-službene zabave za Aldotta osobno, s jednom vrlo ekskluzivnom točkom. Naime, na tim se zabavama biraju najljepše među lijepim zaposlenicama tvrtke, koje nemaju nikakve izravne veze s poslovanjem predsjednika Uprave koji ih besramno skida očima.

Zaposlene djevojke, u strahu od otkaza, nikada nisu prijavile krajnje seksističku i ponižavajuću predstavu u kojoj se moraju uprizoriti da bi vuk bio sit, a ovce ostale na broju. Možda da ipak razmisle, osobito što se, evo, sva ta šarada sada probila u javnost, da potraže zaštitu pred degutantnim zahtjevima velikoga šefa, kojeg bi se i moglo i trebalo zakonski sankcionirati zbog zlostavljanja i omalovažavanja zaposlenika. Ali, kada u Hrvatskoj jedan naftni menadžer može ignorirati najvišu vlast, a za nos vući ministre, zašto se, zaboga, ne bi smio malo poigrati sa svojim zaposlenicama!? E, sad, igra li se malo ili puno, tko će ga znati, tek neki su ga dečki iz naftnih sindikata zapitali:

“Gospodine Aldott, mislite li vi još i o čemu drugome osim kako da vam šlic ostane zakopčan?”

No, dobro, sindikalci su malo ljubomorni, jer dok oni “gase” požare koje Mađari već godinama bezobzirno potpaljuju u INA-i, gospodin veliki šef mora se baviti samo gašenjem svojih sirovih strasti i malih privatnih požara. Naime, kaj…




Zoltan Aldott u međuvremenu je pronašao novu ljubav, kojoj je opet on nadređen, gospođu Mariju Ivanković, također zaposlenicu INA-e. Ona se zbog neodoljivog Aldottova šarma već rastala od supruga. Ali, nešto se ipak pita i Aldottovu suprugu, 40-godišnju Sanju Aljinović. Ili, možda, ipak ne? Naime, šefu INA-e, brak s Kaštelankom Sanjom je treće ozakonjeno bračno partnerstvo. Iz prethodna dva braka, Aldott ima dvoje djece. U svakom po jedno.Temperamentni Mađar na štitu naftnoga biznisa, a posljednih godina na račun INA-e, živi život predatorskog Don Juana. Zaljubljiv, rastrošan, plodan i nestalan. Kažu i osvetoljubiv. Direktorica INA-inih korporativnih komunikacija dobila je otkaz, jer je uspjela odoljeti Aldottovu šarmu.

Službena gospođa Aldott sve teže podnosi muževe izlete, pa mu priređuje neugodne sačekuše. Na proslavi prošle Nove godine, koju je INA organizirala u Green Goldu klubu, kao i pretprošle godine u Laubi, cijeli timovi sektora INA sigurnosti radili su na osiguravanju Zoltana Aldotta i njegove ljubavnice Marije Ivanković od nasrtaja njegove službene supruge. Sanja Aljinović je tada, uzgred, bila osim vidno potresena i vidno alkoholizirana.

Da bi imao mira za svoja izvanbračna uživanja, Zoltan Aldott, točnije INA, već godinama plaća gospođi Aljinović-Aldott enormno skupo školovanje od nekoliko desetaka tisuća eura, u Engleskoj, dok se gotovo svakodnevno otpušta kudikamo stručniji kadar. Suradnici Aldottove supruge kažu da se ona na svim internim testovima pokazala samo kao prosječni djelatnik, a takvima INA ne plaća skupa doškolovanja u inozmestvu. No, Aldottovu je suprugu trebalo poslati daleko, u Englesku, da bi se izbjegli svakodnevni skandali po hodnicima INA-ine zgrade…




Kad zapošljava gospođa Aldott…

Osim problema u bračnoj ložnici, Aldott sa suprugom, koja mu je u INA-i podređena direktorica, ima i problem poslovno-etičke naravi. Naime, ni jedna ozbiljna kompanija na svijetu ne dopušta da u njoj na vrlo važnoj poziciji radi supruga predsjednika Uprave. Aldott i Aljinovićka od prvog se dana svoje veze ne drže tih civiliziranih poslovnih uzusa.

Kao direktorica u kadrovskoj službi, gospođa Aldott je tijekom posljednjih pet godina zaposlila barem stotinjak osoba po zavičajnoj pripadnosti, što se može ispitati po mjestu rođenja novozaposlenih osoba. Enormno visok broj novozaposlenih dolazi iz Splitsko-dalmatinske županije, a posao su dobili i po kritreijima prijateljstva, a moguće čak i privatne materijalne koristi.

Recimo, samo jedan od primjera: poslovna tajnica Zoltana Aldotta, gospođa Jasminka Puljić je prije dvije-tri godine, u organizaciji Sanje Aljinović, a po nalogu Zoltana Aldotta zaposlila svog supruga. Ruka ruku mije, Aldott obadvije…

Osim Aldottovih privatnih problema, koji su u tvrtki postali javna stvar, u INA-inim kuloarima zamjeraju predsjedniku Uprave što već više od godinu dana vozi automobil koji firma plaća 41.000 kuna mjesečno rent a caru FLEET.

“Štedi se na svim razinama, a najam Aldottova automobila platili smo već više od milijun kuna. Za taj se novac mogao kupiti novi auto ili makar auto na leasing, a mjesečna rata bi bila do 15.000 kuna. Očigledno je netko iz sektora INA-ine nabave u ‘dealu’ s FLEET rent a carom! Jer, sve ostalo je izvan pameti”, kaže nam naše duboko grlo iz srca “Karingtonke”.

Autor:Krešimir TURČIN
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.