Sakrij oglas
 Veličina slova TEMPEL 1.

NASA izgubila vezu sa svemirskom sondom za istraživanje kometa

• Autor: Hina/Z.T.
  • Datum: četvrtak, 12. rujna 2013. u 07:48
Deep Impact je lansiran u siječnju 2005. kako bi pobliže istražio komet Tempel 1. U toj svojoj prvoj misiji pronašao je i analizirao komade metala koji su činili jezgru kometa. Nakon nekoliko godina, Deep Impact je "doplovio" do sljedećeg kometa, Hartley 2, a potom je izdaleka promatrao još dva kometa uključujući i tek otkriven komet Ison koji vjerojatno nije preživio krećući se u velikoj blizini Sunca, a pokazalo se i da nije toliko sjajan da bi se mogao vidjeti sa Zemlje tijekom dana kao što se to isprva pretpostavljalo.

NASA je izgubila radio-vezu sa sondom za istraživanje kometa koja je, u svom pionirskim pokušaju, tražila planete izvan Sunčevog sistema, objavili su u srijedu službeni izvori.

"Zadnja radio komunikacija sa svemirskim brodom Deep Impact bila je 8. kolovoza, a svi pokušaju da se veza ponovno uspostavi propali su", izvijestili su iz NASA-e.

Inženjeri pretpostavljaju da su tehnički problemi sa softwareom uzrokovali prekid rada računala i tako onemogućili komunikaciju sa Zemljom. Također, solarni paneli na svemirskom brodu možda nisu pozicionirani tako da prihvaćaju sunčevu svjetlost i stvaraju energiju.

-Naš tim sada pokušava pronaći najbolji način kako da obnovi komunikaciju. -rekao je znanstvenik Michael A'Hearn sa Sveučilišta Maryland u svom izvješću o misiji.

Sljedeći pokušaj uspostavljanja veze sa svemirskim brodom očekuje se ovaj vikend, najavio je NASA-in glasnogovornik D.C. Agle iz laboratorija u Pasadeni.

U svojoj produženoj misiji, Deep Impact je proučavao planete izvan Sunčevog sistema, no budući da nije imao dovoljno goriva, uspio je doseći tek do asteroida 2002 koji se bio približio Zemlji na udaljenosti od 7,5 milijuna kilometara i s njim imao bliski susret.

• Autor: Hina/Z.T.
  • Photo: Screenshot: YouTube
  • Datum: četvrtak, 12. rujna 2013. u 07:48

Zadnje vijesti
Svijet Strava! Pronašao ubijenu peteročlanu obitelj! Ubijena i tri maloljetna djeteta! (VIDEO)

Mrtvu obitelj pronašao je radnik na održavanju zgrade. U nedjelju ga je jedan obiteljski prijatelj kontaktirao i rekao da je zabrinut za obitelj jer se ne javljaju.

Svijet Hrvatskog alpinista zatrpala lavina; upao u pukotinu na 4700 metara visine!

Spasioci vjeruju da se na pukotini u koju je alpinist upao stvorio čep što bi mu trebalo omogućiti da preživi nekoliko dana.

Svijet Oboreni malezijski avion: Britanci dovršili analizu crnih kutija

Velika Britanija je zadužena za skidanje podataka iz dvije crne kutije i pružanje tih informacija međunarodnim istražiteljima za analizu.

Svijet Panika zbog ebole: Zatvaraju se granice, zaraženo sve više ljudi (VIDEO)

Nakon prvog slučaja u Nigeriji i Sijera Leone u nedjelju je zabilježio slučaj te bolesti u glavnom gradu Freetownu.

Izdvojeno