Sakrij oglas
 Veličina slova TEMPEL 1.

NASA izgubila vezu sa svemirskom sondom za istraživanje kometa

• Autor: Hina/Z.T.
  • Datum: četvrtak, 12. rujna 2013. u 07:48
Deep Impact je lansiran u siječnju 2005. kako bi pobliže istražio komet Tempel 1. U toj svojoj prvoj misiji pronašao je i analizirao komade metala koji su činili jezgru kometa. Nakon nekoliko godina, Deep Impact je "doplovio" do sljedećeg kometa, Hartley 2, a potom je izdaleka promatrao još dva kometa uključujući i tek otkriven komet Ison koji vjerojatno nije preživio krećući se u velikoj blizini Sunca, a pokazalo se i da nije toliko sjajan da bi se mogao vidjeti sa Zemlje tijekom dana kao što se to isprva pretpostavljalo.

NASA je izgubila radio-vezu sa sondom za istraživanje kometa koja je, u svom pionirskim pokušaju, tražila planete izvan Sunčevog sistema, objavili su u srijedu službeni izvori.

"Zadnja radio komunikacija sa svemirskim brodom Deep Impact bila je 8. kolovoza, a svi pokušaju da se veza ponovno uspostavi propali su", izvijestili su iz NASA-e.

Inženjeri pretpostavljaju da su tehnički problemi sa softwareom uzrokovali prekid rada računala i tako onemogućili komunikaciju sa Zemljom. Također, solarni paneli na svemirskom brodu možda nisu pozicionirani tako da prihvaćaju sunčevu svjetlost i stvaraju energiju.

-Naš tim sada pokušava pronaći najbolji način kako da obnovi komunikaciju. -rekao je znanstvenik Michael A'Hearn sa Sveučilišta Maryland u svom izvješću o misiji.

Sljedeći pokušaj uspostavljanja veze sa svemirskim brodom očekuje se ovaj vikend, najavio je NASA-in glasnogovornik D.C. Agle iz laboratorija u Pasadeni.

U svojoj produženoj misiji, Deep Impact je proučavao planete izvan Sunčevog sistema, no budući da nije imao dovoljno goriva, uspio je doseći tek do asteroida 2002 koji se bio približio Zemlji na udaljenosti od 7,5 milijuna kilometara i s njim imao bliski susret.

• Autor: Hina/Z.T.
  • Photo: Screenshot: YouTube
  • Datum: četvrtak, 12. rujna 2013. u 07:48

Zadnje vijesti
Svijet Suosnivač Pirate Baya osuđen na tri i pol godine zatvora: Krao podatke i od policije

Državni odvjetnik je tražio šest godina zatvora za njega i dvije godine za drugog optuženika, 21-godišnjeg Danca koji je na koncu osuđen na kaznu šestomjesečnog zatvora.

Svijet DRAMA NA NEBU: Na testnom letu srušila se svemirska letjelica - ima i poginulih! (VIDEO)

Jedna osoba je poginula, a druga je teško ozlijeđena u padu svemirskog broda izvjestila je kalifornijska patrola na autocestama, javlja USA Today.

Svijet Merkel Putinu: Europa neće priznati glasovanje u istočnoj Ukrajini

''Merkel i Hollande naglasili su da se glasovanje može održati samo u skladu s ukrajinskim zakonima", rekao je glasnogovornik, dodajući da bi se održavanjem tih izbora prekršio sporazum iz Minska koji

Svijet PUTIN LJUT NA SRBE Smanjio isporuku plina za trećinu!

Vučić je odlučio da ipak neće potpisati protokol prema kojem bi do ožujka sljedeće godine vratiti dug u iznosu od oko 200 milijuna dolara za ruski plin.

Izdvojeno