Naklada Pavičić
Naklada Pavičić

Tiskan leksikon koji prikazuje hrvatski i srpski pogled na 1. svjetski rat

Autor: dnevno.hr

Knjiga je tiskana u Grafičkom zavodu Hrvatske u Zagrebu, s financijskom potporom Vlade RH i Grada Zagreba.

Ovaj je leksikon sačinjen  prema svim pravilima  leksikografske struke, no s  jednom posebnosti koja ga  razlikuje ne samo od sličnih  tematskih leksikona, nego i  od ustaljene leksikografske  prakse. Ima jednu temu, ali  dvije strane, odnosno, u  tehničko-grafičkom smislu,  dva stupca. U svakom su  stupcu usporedo obrađena 233  pojma o Prvom svjetskom ratu,  s osobitim obzirom na ratna  događanja u srednjoj i  jugoistočnoj Europi. Ali 233  ista pojma! Osvijetljena s  dvaju motrišta: hrvatskog i  srpskog, u Zagrebu i Beogradu,  u Srbiji i Hrvatskoj.

Namjera mu je da rehabilitira  razlike u pogledu na isto, a  onda, ujedno, da i sličnosti  učini uvjerljivijima, manje  neiskrenima. To je prvi cilj,  ali ne i jedini, a među inima  je i onaj da se čitatelja  obavijesti o glavnim ratnim  zbivanjima i ličnostima, tako  da ni u jednom trenutku ne  zaboravi da su uvijek  postojale najmanje dvije  sukobljene strane koje su se  međusobno brutalno uništavale  i da linija istine ne slijedi  ni liniju fronte, ni logiku  nametnutu pobjedom ili  porazom.

Nije istina kad svi o  Sarajevskom atentatu 1914.  misle isto ili slično, nego  je istina kad se precizno,  dokumentirano, metodički  sustavno, odgovorno i točno  kaže što tko (i zašto) misli  o Sarajevskom atentatu.  Sličnosti, podudarnosti,  slaganje i ine himere nisu  nikakvi dokazi. Dapače, bez  uočavanja razlike ne samo da  nema slike jasne, nego nema  nikakve. To je, ukratko, i  polazište ovog Dvostranog  leksikona. Autori su mu, njih  17, uglavnom mlađi  povjesničari iz Hrvatske i  Srbije. Urednik je hrvatske  redakcije prof. dr. sc. Željko  Holjevac iz Zagreba, a  srpske dr. sc. Nebojša  Jovanović iz Beograda. Autor  zamisli o 2leksikonu i njegov  gl. urednik je Josip Pavičić.

Autori leksikonskih članaka: (hrvatski stupac) Andrej Bader,  mag. hist.; dr. sc. Ante  Bralić; dr. sc. Ivan Brlić; dr . sc. Dubravko Habek; dr. sc. Ž. Holjevac; dr. sc. Željko  Karaula; Nikica Mihaljević; J.  Pavičić, prof.; dr. sc. Tamar a Scheer (Beč); dr. sc. Sokcse vits Dénes (Budimpešta); Danij el Tatić, mag. hist.; dr. sc.  Filip Tomić; dr. sc. Danijel  Vojak; Marko Vukičević, prof.;  dr. sc. Tomislav Zorko; (srpski stupac) dr. sc. N.  Jovanović, dr. sc. Kosta  Nikolić.

Knjiga je tiskana u Grafičkom  zavodu Hrvatske u Zagrebu, s  financijskom potporom Vlade  RH i Grada Zagreba.

wpsc334-tmp

Autor: dnevno.hr