thumb-large

Predstavljanje knjige Frane Para NEVIDLJIVA TIPOGRAFIJA, II

Autor: dnevno.hr

Obje knjige obrađuju: rano tiskarstvo u Europi, osobito hrvatskoglagoljsko tiskarstvo; oblikovanje knjige kao estetske i „tehnološke“ posebnosti.

U utorak 29. siječnja u 18 sati u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, na adresi Preradovićeva 5 u Zagrebu Tribina Kajkavskoga spravišča – društva za širenje i unapređivanje znanosti i umjetnosti iz Zagreba poziva na predstavljanje knjige Frane Para: Nevidljiva tipografija, II.

Knjiga je objavljena u nakladi Kajkavskoga spravišča i njegove Biblioteke Artistica. Njen autor – akademski slikar grafičar Frane Paro – u nas je najistaknutiji znalac povijesti i umijeća ranoga knjigotiskarstva te tiskarskih znakova (pogotovo prvog hrvatskog tiskarskog znaka Blaža Baromića), autor knjiga o glagoljskoj tipografiji i autor replike Gutenbergove preše (novopostavljene u Glagoljaškoj tiskari Juri Žakan Roč).

Sudjeluju:

– Dr. sc. JASNA KOVAČEVIĆ, voditeljica Knjižnice
– Prof. dr. JOŽA SKOK, voditelj Tribine Kajkavskoga spravišča
– MARIJA ROŠČIĆ PARO, prof., urednica Biblioteke
– Akademik JOSIP BRATULIĆ
– JAGOR BUČAN, akad. slikar, izv. prof. ALU u Zagrebu
– Glazbeni predah: IGOR PARO – renesansna lutnja

Znanstvena knjiga Nevidljiva tipografija, II. autora Frane Para – red prof. u m., dugogodišnjeg profesora na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, akad. slikara-grafičara, renomiranog umjetnika i znanstvenika – nastavak je njegove knjige ”Nevidljiva tipografija”(nakladnik: Katedra Čakavskog sabora Roč, 2012.). Obje knjige rezultat su multidisciplinarnog projekta istraživanja hrvatske glagoljske tiskarske baštine pokrenutog 2000. godine s ciljem izrade replike Gutenbergovog knjigotiskarskog tijeska, i to prema nacrtima autora Frane Para (pod okriljem Katedre Čakavskog sabora Roč) i utemeljenja ”Glagoljske tiskare Juri žakan u Roču”.
I druga Parova knjiga u znanstvenom nizu uspjela je naglasiti i vrednovati sudioništvo Hrvata u stvaranju temelja svjetske povijesti tiskarstva, i to konkretnim knjižnim i tipografskim rezultatima trajne vrijednosti, u prilog identiteta hrvatske kulture.

Obje knjige obrađuju: rano tiskarstvo u Europi, osobito hrvatskoglagoljsko tiskarstvo; oblikovanje knjige kao estetske i „tehnološke“ posebnosti. U 2. dijelu knjige ”Nevidljiva tipografija, II.” obrađuju se i teme vezane uz ”Glagoljsku tiskaru Juri žakan u Roču” i ”moderna” glagoljska slova, izrađena u Pragu 1852., koja su bila namijenjena za tiskanje znanstvenih slavističkih djela, a ne za tiskanje misala i brevijara. Kao i u prvoj knjizi, Paro je kompletan autor knjige: autor teksta, originalnih crteža – geometrijskih analiza i dekompozicija tiskarskih znakova, autor dizajna, izbora ilustracija, prijeloma … a takvi su autori prava rijetkost ne samo u Hrvatskoj već i u svijetu.

Autor: dnevno.hr

ZADNJE VIJESTI