Zarko Basic/PIXSELL
Zarko Basic/PIXSELL

VLADIMIR PAAR postavio jedno pitanje koje puno toga govori!

Autor: Dnevno.hr

"Cjelovita kurikularna reforma" predstavlja udar na "STEM područje" u hrvatskom školstvu, kaže Paar, a to je suprotno svjetskom trendu da je upravo STEM područje u školstvu ključ za uspješnost budućeg razvoja gospodarstva i društva.

Vladimir Paar redoviti profesor na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu i akademik Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti koji je objavio više od 500 znanstvenih i stručnih radova, autor je i urednik više od 55 knjiga te niza udžbenika i gimnazijskog programa fizike. Kao takav stručnjak postavio je jedno pitanje: Što je za kurikulumske stručnjake dvojbeno u STEM-u?

Naime, autori kurikuluma zahtjevali su da u Ekspertnu radnu skupinu nipošto ne smije ući niti jedan ugledni stručnjak iz STEM područja. Paar se pita zašto.

Brojni uglednici hrvatskog društva iznijeli su svoje prigovore i zahtjeve za značajniju izmjenu Kurikuluma. Između ostalog, jedan od tih uglednika akademik Stanko Popović kaže kako postoje ozbiljne indicije da predloženi kurikuli imaju brojne stručne, znanstvene i pedagoške nedostatke, u neporecivo ideologiziranom ozračju i da su u praksi neprovedivi, te da su rađeni s nezadovoljavajućim odnosom prema STEM području.  U sastavu Ekspertne radne skupine za provedbu cjelovite kurikularne reforme nema niti jednog svjetski prepoznatljivog znanstvenika iz područja matematike, fizike, kemije, biologije i geologije kao niti jednog školskog nastavnika iz tih područja. Nema ni jednog vrhunskog znanstvenika iz društveno-humanističkog područja ni umjetnika.

Paar, osvrćući se na ove recenzije stručnjaka, među kojima je i sam, napominje kako su te nezavisne stručne recenzije pokazale da “Cjelovita kurikularna reforma” predstavlja udar na “STEM područje” u hrvatskom školstvu, što je suprotno svjetskom trendu da je upravo STEM područje u školstvu ključ za uspješnost budućeg razvoja gospodarstva i društva.

Nadalje naglašava, kada se u hrvatskim medijima i pojavi termin STEM, često čitatelj ne dobije (pravu) informaciju što znači prvo slovo S. Čak i u nekim službenim dokumentima S se prevodi kao “znanost”, kaže Paar, pitajući se: A koja znanost? Je li to filozofija, sociologija, … ?
Paar objašnjava kako je predsjednik Obama uveo taj termin u obrazovnu politiku u SAD.

“U SAD-u riječ science podrazumijeva prirodne znanosti, tj. fiziku, kemiju, biologiju, geologiju. Dakle, termin STEM podrazumijeva fiziku + kemiju + biologiju + geologiju + tehnologiju + inženjerstvo + matematiku. Zanimljivo, čak je i veliki prosvjedni skup nedavno održan u Zagrebu da podrži zahtjev autora kurikuluma: u Ekspertnu radnu skupinu nipošto ne smije ući niti jedan ugledni stručnjak iz STEM područja. Zašto? Znaju li to deseci tisuća prosvjednika?”, pita se, s pravom Paar.

Autor: Dnevno.hr

ZADNJE VIJESTI