Ivica Galovic/PIXSELL
Ivica Galovic/PIXSELL

Prometni stručnjak upozorava: ‘Ceste su za vožnju, ne za jurnjavu! Policija u noćima vikenda treba biti ‘na nogama’

Autor: dnevno.hr

"hrvatska je među zemljama s najvećim brojem nezaštićenih i pogibeljnih zona izlijetanja", smatra prometni stručnjak

Prometni stručnjak Željko Marušić u nedjelju se osvrnuo na tragediju koja se dogodila jutros u 00:40, na državnoj cesti D51 kod Požege.

Njegovu analizu prenosimo u cijelosti:

“Ceste su za vožnju, ne za dokazivanje i nerazumnu jurnjavu, svi raspoloživi potencijali prometne policije, uključujući pričuvne, u noćima vikenda trebaju biti ‘na nogama’, odnosno na prometnicama kojima tada, u odlasku, a posebice povratku s provoda, prometuje naša mladež, a one, po direktivi Europske komisije za promet, trebaju ispunjavati norme EuroRAP-a, kojeg kod nas, formalno i deklarativno, provodi HAK.

Sve je to zakazalo i jutros u 00:40 kod Požege, na državnoj cesti D51 iz pravca Cerovca prema Jakšiću, nažalost po predvidivoj ‘špranci’, izazvavši tragičnu nesreću u kojoj su poginula dva mlađa muškarca (21 i 38), nakon što su Škodom Roomster, neprilagođenom brzinom, sletjeli sa skliskog asfalta i zabili se u betonski ulaz pred obližnjom kućom.

Uz kritičke osvrte koje ponavljam godinama, koji uključuju sustav mjera za smanjenje pogibeljnosti na našim prometnicama, a navedeni su u prijedlogu Temelja cestovne prometne strategije RH (2016. – 2020.), treba naglasiti nužnost hitnog početka rješavanja manjkavosti cestovne infrastrukture..

U ovoj situaciji, predvidivoj po obrascu ponašanja vozača i dinamici vožnje te vremenu događanja i lokaciji, zakazao je policijski nadzor. No ipak i usprkos svemu, dvojica mladih nisu trebala platiti životom. Da temeljito provodimo ono što propisuje EuroRAP, cesta je mogla i trebala, kao i u slučaju prošlogodišnje tragične nesreće u Puli, ‘oprostiti pogrešku vozaču’, pa time spasiti i suputnike.

Hrvatska je među zemljama s najvećim brojem nezaštićenih i pogibeljnih zona izlijetanja, u kojima vozila i osobe u njima bivaju izmasakrirani udarcem u nezaštićena stabla, armirano-betonske i čelične stupove, betonske zidove i ostale opasne prepreke na putanji izlijetanja s ceste. Naša je zemlja raritet po broju armirano-betonskih mostića preko odvodnih kanala i ulaznih rampi, koje postavlja svatko kako i gdje hoće, bez odobrenja i prometne studije.

Popisivanje takvih prometnih ‘crnih točaka’ glavni je prioritet. Odmah treba poduzeti sve dostupne mjere prevencije (ograničenje brzine, kamere s mjeračima brzine, uspornici, policijske kontrole…) i strogo zabraniti svako daljnje postavljanje. Potom planski početi rješavati (zaštićivanjem i/ili uklanjanjem) sve pogibeljne objekte u opasnim zonama izlijetanja.

Također, treba promicati sve mjere kako bi građanima bio dostupan što jeftiniji taksi prijevoz, u bilo kojoj formi i kako se god zvao, koji ima utemeljenje u pozitivnim propisima RH. Trebao bi to biti jedan od najvažnijih prioriteta i svi oni koji se bore protiv onih koji uvode nove platforme i poslovne modele za prijevoz osoba, bore se za vlastite interese, protiv nacionalnih.

Velik je krimen na državi, koja svima, a protiv bilo kakvih monopola, ne olakšava poslovanje taksistima te ne uvodi posebne beneficije za vremena kad naša mladež odlazi i vraća se s provoda. Jeftin taksi, bilo kako se zvao i bio organiziran, spašava živote. Da je bilo tako, dvojice nesretnika možda bi se, u konkretnoj situaciji, našli u njemu i sigurno vratili svojim obiteljima.

Sve bi to trebalo biti u nadležnosti i pod upravljanjem Agencije za sigurnost cestovnog prometa, koju treba utemeljiti čim prije.

Autor: dnevno.hr

ZADNJE VIJESTI