vlcsnap-2016-10-04-11h37m10s116-jpg-688x388_q85_crop_upscale

PROMETNI STRUČNJAK OŠTRO: Poskupljenje registracije ovisno o kilometraži je licemjerno

Autor: I.G./HRT

Marušić je razočaran da se uvodi još jedan namet. Smatra da je namjerno postavljena donja granica od 10.000 km, jer prosječni hrvatski vozač godišnje prijeđe 12.000 km.

Prometni stručnjak Željko Marušić je u Dnevniku 3 ocijenio da je povećanje cijene naknade za okoliš, koju predlaže Ministarstvo zaštite okoliša i prirode, za vozila koja godišnje prijeđu više od 10.000 kilometara nepotrebno, pogrešno te da je riječ o demagoškoj mjeri “koja vodi u slijepu ulicu, premda je namjera bila put prema pravednosti”.

Razočaran je da se uvodi još jedan namet. Smatra da je namjerno postavljena donja granica od 10.000 km, jer prosječni hrvatski vozač godišnje prijeđe 12.000 km. Ovo je vrlo nestručno, površno napravljeno i na neki način neprovedivo. S jedne strane to će potaknuti nelegalne poslove i sivu ekonomiju zbog skidanja kilometraže. Koliko je to nelogično pokazuje struktura voznog parka. Prosječni automobil u Hrvatskoj je star 13 godina. On zadovoljava norme Euro 3. Trećina automobila je starija od 2000. godine pa zadovoljava norme Euro 2. Jedni neće platiti ništa, a razlika među razredima je jako velika, rekao je Marušić.

Smatra da je ta mjera potpuno pogrešno. Dobar put bi bio poticanje kupnje ekoloških vozila, koja su i sigurna vozila, istaknuo je. Ekologija je jednako sigurnost, kad vozite ekološki, vozite sigurno budući da su ekološka vozila ujedno vrlo sigurna. Trebalo bi uvesti benefite na trošarine za nova vozila od 50 do 100 posto i koja imaju pet zvjezdica (na NCAP testu sigurnosti novih automobila) i zadovoljavaju normu Euro 6 emisije štetnih plinova, smatra Marušić.

Predložena mjera i nije toliko ni loša, ali sam protiv jer je to krivi pristup s obzirom na to da se na gorivo plaćanju nesrazmjerno velika davanja, jer kada vozite puno kilometara onda itekako gorivom platite i sve ostalo.

Predlagatelji mjera tvrde da je cilj poticanje da se manje vozimo automobilom, a više koristimo javni prijevoz. To je licemjerna i demagoška mjera. Više puta sam ukazivao na poticanje vožnjom taxijem vikendom. Država bi za to morala nuditi dodatne pogodnosti. To bi bila mjera poboljšanju sigirnosti i ekologičnosti. Međutim ovakva jedna partikularna mjera kojoj je cilj da se od građana izvuče dodatnih 30-40 milijuna kuna – štetna i nepoštena, ističe.

Ovo je nepromišljena mjera i čudi me da to nije bolje osmišljeno. Nema više prostora za dodatno opterećenje građana jer je to onda kontraproduktivno, zaključio je Marušić.

Ministarstvo zaštite okoliša i prirode namjerava Vladi predložiti povećanje ekološke naknade za osobna vozila koja godišnje prijeđu više od 10.000 kilometara, i to od 15 do 40 kuna godišnje ovisno o prijeđenoj kilometraži i količini ispuštenih emisija ugljikova dioksid. Prihvati li Vlada taj prijedlog, ekološka naknada za osobna vozila koja godišnje prijeđu više od 10.000 kilometara povećala bi se u prosjeku za 15 kuna, za one koji prijeđu od 20.000 do 30.000 kilometara za 30 kuna godišnje te za one iznad 30.000 kilometara naknada bi poskupjela za 40 kuna godišnje.

Autor: I.G./HRT

ZADNJE VIJESTI