objektivno.hr

Je li Mišetić sredio Bajiću razgovor s Plenkovićem, a Butkoviću naređeno da sve provede?

Autor: dnevno.hr

Čini se kako bi premijera jedna pomalo sumanuta odluka mogla skupo stajati

Imenovanje direktora Croatie Airlines vruće je pitanje koje bi vrlo lako moglo skupo stajati premijera. Naime, kako saznaje portal objektivno.hr, u ponedjeljak je sazvan nadzorni odbor CA s jednom točkom dnevnog reda, a ta je navodno osiguravanje mandata Jasminu Bajiću na još šest mjeseci.

“Dobri prijatelji”, Ivan Mišetić i Jamin Bajić, izveli su vodu, čini se, na svoj mlin, a navodno će već u ponedjeljak Oleg Butković provesti Plenkovićevu naredbu i postaviti Bajića koji, kako se već pisalo, i nije najadekvatniji kandidat za tu poziciju.

Pomalo je apsurdno kako se zbog nečijih očitih interesa natječaj za direktora CA odugovlači. Je li zaista cijela vladajuća garnitura Plenkovića, počevši s ministrom Goranom Marićem, nesposobna u 6. mjeseci izabrati kandidata? U bilo kojoj civiliziranoj zemlji, ministar, ali i svi drugi koji su zakazali dobili bi otkaz – ali ne i kod nas.

Podsjetimo, izbor za direktora uprave Croatie Airlines već je trebao biti gotov, no čini se kako se planovi vodećim ljudima države nisu baš najbolje posložili.

Premijer Andrej Plenković, ministar državne imovine Goran Marić i ministar mora, prometa i infrastrukture – Oleg Butković u velikom su, kako se čini, problemu. Kako drukčije objasniti još uvijek neobjavljeno ime budućeg direktora Croatie Airlinesa? Priča, naime, ima pomalo nevjerojatnu pozadinu, a sve kako bi se na čelo ove tvrtke dovelo podobnu osobu, a ne sposobnu. Pa počnimo od početka…

Ovih dana moglo se čuti kako Goran Marić, ministar državne imovine i premijer Andrej Plenković na čelu Croatie Airlines žele dosadašnjeg direktora kontrolinga, Jasmina Bajića, i to pod navodnim pritiskom – Ivana Mišetića.

No zašto bi se guralo kandidata koji nije ni u kakvoj prednosti prema drugim prijavljenima (ukupno šestero)?

Glavni ‘lik’ koji se tu pojavljuje je Ivan Mišetić, koji je pred USKOK-om svjedočio o aktivnostima u tvrtkama povezanim s aferom Fimi media. Do tog trenutka on je bio među najutjecajnijim ljudima u RH, a čini se kako i sada, bez obzira na teške optužbe, ima svoje prste u bitnim odlukama vezanim uz tvrtku kojoj je prouzročio velike gubitke.

Naime, Mišetić je nakon ‘prisilnog’ odlaska iz Croatie Airlines tužio tvrtku za naknadu štete i čini se kako mu je vrlo bitno da se nagodi s tvrtkom za odštetu. A koji je najbolji način za to nego da postavi svog čovjeka na ključno mjesto u tvrtki. Tako bi izravno mogao utjecati na ishod nagodbe. ‘Usluga za uslugu’, kako bi se u narodu reklo.

Priča koja se može čuti zadnjih dana, a koja je zasigurno Mišetiću zadala glavobolje i moguće pomrsila planove, jest ta da je Boris Matković, bivši direktor Zračne luke Zagreb, imao najveći broj bodova na testiranju za vruću stolicu u CA. Unatoč tome, ministar Marić nije objavio listu s bodovima kandidata s kojima je pričao glavni državni tajnik Krunu Katičić, za kojeg se u kuloarima šuška da bi mogao biti zamjena za ministra Marića.

Je li moguće da je “USKOK-ov pokajnik” korak bliže do toga da njegov kandidat dođe na čelo tvrtke koju je sam oštetio lošim poslovnim potezima te da je njegov utjecaj bio dovoljno jak da se ne objave liste s brojem bodova koje bi pokazale da je natječaj transparentan i pošten?

Naime, golemi gubitci u Croatiji Airlines u 2009. i 2010. godini zabilježeni su baš pod vodstvom Mišetića. A sada su njegovi ‘igrači’ ‘, bivši direktor Croatie Airlinesa Krešimir Kučko, koji je kadar Zorana Milanovića i već spomenuti Jasmin Bajić u utrci za ključnu poziciju u CA. Unatoč činjenici da je Boris Matković, bivši direktor Zračne luke Zagreb, najbolji kandidat koji je u prošao selekciju s, kako se priča, najvećim brojem bodova – odluku će morati donijeti premijer, a čini se da kako god odabere neće izvući deblji kraj. Kučko nije mogao ostati jer je, kao što smo već ustvrdili, Milanovićev kadar, a ni sindikati nisu na njegovoj strani. S druge strane ako ne valja Kučko, ne valja ni Bajić.

Ne smijemo zaboraviti da je u trenutku najvećeg utjecaja Jasmina Bajića tvrtka imala najviše menadžera i direktora. Njih su dvoje radili na novoj shemi poslovnih procesa te zasigurno dijele iste radno-etičke kvalitete. I opet se pitamo čime je na kraju dana Ivica Mišetić zadužio Plenkovića? Isti “pokajnik” koji je, zanimljivo, bio predstavnik RH u telekomu (HT) dok je još Hrvatska imala dionice u istome. On je sada odjednom predstavnik Nijemaca, u trenutku kada Hrvatska više nema dionica. Za čije je interese na kraju Mišetić radio i za čije radi sada? Moglo bi se reći da je radio za interese Hrvatske pa je prešao na stranu Nijemaca, ali to je ipak teško za povjerovati. Planove mu može poremetiti samo Sindikat organizacija radnika Croatia Airlines ORCA koji je u kolektivnom radnom sporu s trenutnom upravom. Uprava je s drugim sindikatima postigla dogovor o tome da se kolektivni ugovor produlji do kraja 2017. te da pregovori započnu nakon turističke sezone, no u tom su sindikatu, navodno, zaključili da s ljudima iz postojeće strukture CA – što se odnosi na Kučka, ali i na Bajića koji mu je bio jedan od prvih suradnika – ne mogu pregovarati, jer su zanemarili razvoj i budućnost kompanije i brinu jedino o vlastitim pozicijama.

Čini se kako bi premijera jedna pomalo sumanuta odluka mogla skupo stajati.

Izvor: objektivno.hr

Autor: dnevno.hr