Patrik Macek/PIXSELL
Patrik Macek/PIXSELL

Manipuliranje hrvatskim narodom u Hrvatskom saboru: Ovi podaci mogli bi vas iznenaditi i ušutkati Milorada Pupavca

Autor: I.Delić

Milorad Pupovac jedan je od najglasnijih zagovornika teze kako nacionalne manjine u hrvatskoj nemaju nikakva prava, ali ovi podaci dokazuju da je priča posve suprotna.

Nacionalne manjine u Lijepoj našoj vrlo su često glasne u kritikama ostatka nacije, a jedna od najizgovaranijih mantri jeste ta da se u našoj zemlji prava manjina ne poštuju. Da tome baš i nije tako ponajviše dokazuje izborno zakonodavsto koje je njima posebno prilagođeno, i to do te mjere da oni kod biranja imaju svojevrstan presedan. Pitanje biranja predstavnika manjina u Sabor te način na koji se oni biraju sve se češće postavlja u hrvatskoj javnosti, osobito radi toga što manjinci mogu biti ti čija će odluka biti od krucijalne važnosti primjerice kod sastavljanja Vlade. Izborni zakon kakav živi u Hrvatskoj nije pretjerano poznat u modernoj i demokratski uređenoj demokratskoj praksi, o čemu svjedoče i podaci udjela manjina u parlamentima brojnih europskih uređenih zemalja:

• Austrija (8,9% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

 • Belgija (58% Flamanci + 31% Valonci + 11% manjina, 1 rezervirano mjesto u parlamentu)

• Bugarska (23,1% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

 • Hrvatska (9,6% manjina, 8 rezerviranih mjesta u parlamentu)

• Cipar (77% Grci + 18% Turci + 5% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu osim podjele 70:30 Grci:Turci)

 • Češka Republika (37,5% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

• Danska (10,4% manjina, 4 rezervirana mjesta u parlamentu)

• Estonija (31,3% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

 • Finska (6,6% manjina, 1 rezervirano mjesto u parlamentu)

• Mađarska (7,7% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

• Italija (6% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

 • Latvija (38,9% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

 • Litva (15,9% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

 • Luksemburg (36,9% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

 • Malta (4,8% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

 • Nizozemska (19,3% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

 • Poljska (3,1% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

 • Rumunjska (16,6% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

 • Slovačka (19,3% manjina, nemaju rezervirana mjesta u parlamentu)

• Slovenija (16,9% manjina, 2 rezervirana mjesta u parlamentu)

Podaci o udjelu manjina službeno su objavljeni od strane European Centre for Minority Issues, a iz njih proizlazi da hrvatska politika prema manjinama nije loša kao što se to želi prikazati već je ona čak i iznad europske razine.

Da je tome tako ukazivao je naš portal i nedavno kada smo objavili jednu posve apsurdnu anomaliju. Naime, na prošlim parlamentarnim izborima Furio Radin kao kandidat u XII. Izbornoj jedinici nije imao protukandidata pa se Sabora mogao domoći i na način da glasuje sam za sebe. S druge strane u ostalih deset jedinica potrebno je osvojiti 17.002 glasa da bi postao saborski zastupnik. Posebno je zanimljivo što niti jedna država EU nema čak osam manjinaca u Saboru, neke od njih nemaju niti jednoga. U gotovo ni jednoj državi zastupnici sa zajamčenim mjestom u Saboru ne donose odluke o izboru parlamentarne većine, Vlade i proračuna, a jednako tako ni jedna europska država nema pobrojanu u ostavu čak 22 nacionalne manjine pa iz svih razvidnih podataka proizlazi da se hrvatskim narodom manipulira u Hrvatskom saboru, što je najapsurdniji dio priče.

U članku 15. Ustava stoji: “Zakonom se može, pored općega biračkog prava, pripadnicima nacionalnih manjina osigurati posebno pravo da biraju svoje zastupnike u Hrvatski sabor”, pa posljedični Članak 19.Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina i Članak 17. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor stvaraju nered na hrvatskoj političkoj sceni.

Zahvaljujući navedenim zakonima imamo manjince po profesiji koji navodnom borbom za prava vlastite manjinske skupine zapravo zastupaju vlastite interese i na taj način potiču međuetničku netrpeljivost i nebrojno puta viđenu ucjenju političke vlasti odabrane od strane većinskog hrvatskog naroda. Baš zato potrebno je odmah po formiranju vlasti uskladiti parlamentarna prava hrvatskih manjina s europskim standardima.

Autor: I.Delić

ZADNJE VIJESTI