Patrik Macek/PIXSELL
Patrik Macek/PIXSELL

Karolina Šestak odgovara na optužbe o elitnoj prostituciji i prozivke da je u službi Milanke Opačić: ‘Pokušavaju me uništiti’

Autor:

Bivša ministrica Opačić i dalje vlada preko Karoline Šestak, tvrdi to naš sugovornik, dok Šestak sve prozivke opovrgava.

Bivša ministrica socijalne politike i mladih, SDP-ova Milanka Opačić, i dalje upravlja tim resorom, tvrdi to visokopozicionirani izvor iz toga sektora, napominjući da je ministricom prestala biti prije više od pola godine. Svoje tvrdnje naš je sugovornik potkrijepio dokumentima vezanima uz ovu priču koja se referira na manjak automobila u Centru za posebno skrbništvo kojemu Ministarstvo socijalne politike i mladih navodno nije osiguralo vozila kao sredstvo za rad s posebnim skrbnicima. Upravo ta tema ovih je dana zabavljala dio javnosti, a svoje izlaganje o toj problematici iznijela je i ravnateljica Centra, Karolina Šestak. Na njezine, kako kaže naš izvor ”niske političke obračune s ministricom Bernardicom Juretić”, potrebno je reagirati. Šestak je prema njemu povrijeđena što ju je umjesto ministrice primio njezin zamjenik Ante Babić pa se ona putem medija obrušila na tehničku ministricu. Posebno zanimljiv podatak u priči jest što problem s automobilima ne datira od jučer, a ponuđena rješenja ministarstva Šestak je glatko odbila pa naš sugovornik iz Ministarstva pretpostavlja da se oglašava u jeku kampanje stavljajući se u službu bivše ministrice Opačić. Takvo što našeg sugovornika, kako ističe, ne čudi jer Opačić je dva mjeseca prije parlamentarnih izbora u rujnu prošle godine Karolinu Šestak postavila na rukovodeću poziciju u ustanovu nazvanu Centar za posebno skrbništvo pa su velike šanse da joj ova u izborno vrijeme uzvraća uslugu.

Šestak, je kaže nadalje naš izvor, očito u žaru izborne kampanje pa zaboravlja da je 11. svibnja 2016. godine u Ministarstvo socijalne politike i mladih stigla anonimna prijava o njezinu liku i djelu.

– Ostala sam šokirana da ste na takvo mjesto mogli postaviti osobu tako niskog morala, da se u Hrvatskoj na takve ozbiljne položaje na kojima se odlučuje o sudbinama ljudi zapošljavaju osobe kojima se ne provjerava prošlost, njihov životni put!? Dotična osoba se za vrijeme svog neprimjereno dugog studiranja od osam godina Pravnog fakulteta u zagrebu bavila elitnom prostitucijom i eskort pratnjom po Budvi, Sarajevu, Zagrebu, Dubrovniku i zemljama balkanske regije, da bi onda tako plaćala svoje dugogodišnje studiranje. Nakon studija se vraća u Varaždin gdje se zaposlila u državnoj instituciji sa stalnim radnim odnosom ali se nastavila baviti istim „poslom“ – prostitucijom u višoj klasi. Zbog male sredine je brzo razotkrivena te bježi u Zagreb gdje se prikrila u Ministarstvo socijalne politike i skrbi te koristi muškog zaposlenika vašeg ministarstva (da ga ne imenujem, a vama dobro poznatog) za vlastiti probitak… Šokirana i zabrinuta zbog svoje djece i svih ljudi o čijoj sudbini odlučuje prostitutka – samo je dio anonimne prijave protiv ravnateljice Centra za posebno skrbništvo koja je poslana ne samo resornom ministarstvu, nego i nadležnim državnim institucijama, državnom odvjetništvu s porukom: – Ovdje se ne radi o kleveti nego o upozorenju za dobrobit nevine djece i neću stati dok se god prostitutku ne makne od djece. U „anonimki“ se na vulgaran način iznosi i podrijetlo dotične ravnateljice, njezina disfunkcionalna obitelj i tome slično.

S uvredama iznesenim na račun Šestak u anonimnoj prijavi koju posjedujemo upoznata je i ministrica Juretić koja je istu osudila odašiljući zaposlenicima poruku da sadržaj iznesen u prijavi ignoriraju.

– Težinu ove situacije dodatno pogoršava činjenica da podnositelj/ica predstavke navodi da je ova predstavka dostavljena i drugim državnim institucijama, državnom odvjetništvu, centrima za socijalnu skrb i medijima. Stoga, ako je tome doista tako, šteta koja je nastupila povredom prava osobnosti naše djelatnice i Vaše kolegice je nemjerljiva. Slijedom svega izloženog, molim da primite na znanje da kao čovjek, a ovdje i u ulozi Vaše ministrice, izražavam najdublji prijezir i osudu svakog ovakvog ili sličnog ponašanja kojim se napada dostojanstvo, ugled i integritet neke osobe. Činjenica da je to učinjeno anonimno, moj prijezir i osudu čini tim većom – napisala je Juretić u mailu odaslanom zaposlenicima. Dodala je i kako Ministarstvo neće postupati po ovakvim ili sličnim anonimnim predstavkama koje sramote ili vrijeđaju neku osobu napadajući njezin privatni i profesionalni integritet. Unatoč tome profesionalnom stavu ministrice Juretić ravnateljica Šestak odlučila je, kazuje naš sugovornik skrenuti pozornost s ove vruće teme te uprti prstom u manjak automobila zbog kojega se obrušila na ministricu u korist Milanke Opačić s kojom je prema navodima našeg sugovornika vežu privatne i političke veze. Kaos o kojem govori nije nastao zbog ove Vlade i tehničke ministrice već odgovornost za to uz Opačić snosi i kukuriku vlada.

Naime, prije donošenja Obiteljskog zakona 2014. godine resorno ministarstvo trebalo je procijeniti financijski učinak donošenja novog zakona i tražiti suglasnost Ministarstva financija, odnosno u proračunu osigurati sredstva za provedbu zakona što su propustili učiniti. Bivša Vlada nije osigurala niti osnovne kadrovske, ali ni financijske uvjete za rad Centra za posebno skrbništvo kao nove institucije. Obiteljski zakon donesen u 2014. suspendirao je Ustavni sud, dok su istovremeno članovi radne skupine provodili edukaciju vezanu uz isti zakon uz plaćanje honorara. Šestak bi, kazuje se također, morala znati da su u razdoblju od suspenzije do donošenja novog Obiteljskog zakona Centri za posebno skrbništvo djelovali i radili mimo zakona isključivo temeljem naputka ministrice Opačić što dovodi do pravne nesigurnosti u odnosu na najosjetljivije socijalne skupine, na koje se poziva i čije interese zbog „manjka automobila“ ne može braniti, tvrdi naš sugovornik dodajući da problem Šestak nije u automobilima, već u činjenici da je Centar za posebno skrbništvo nuspojava promašenog Obiteljskog zakona iz 2015, a koji je bivša Vlada osnovala samo dva mjeseca prije izbora, koncepcijski potpuno promašen. Priznala je to ovih dana Šestak u medijskim istupima kada je jasno rekla da je samo dva mjeseca nakon osnivanja Centra upozoravala na činjenicu da je logistika za njegovu opstojnost financijski neodrživa. Ovaj slučaj mogao bi tako biti još jedan u nizu dokaza nefunkcionalnosti bivše vlade koja nije vodila računa o tome koliko prijedlozi i zakonska rješenja koja su donijeli ne odgovaraju stvarnim prilikama u praksi. Resorno ministarstvo, navodi naš izvor iz istoga, radi na rješavanju problema već mjesecima i nije točno da ništa nisu poduzeli. Ponuđena su dva automobila i mogućnost korištenja automobila Centara za socijalnu skrb na području gdje trebaju na teren izaći posebni skrbnici, a ravnateljici Šestak je dana suglasnost za nabavu osam vozila niže klase, za što je potrebno provesti otvoreni postupak javne nabave sukladno odredbama zakona o javnoj nabavi. Iz svega se može zaključiti samo jedno: ravnateljica Centra za posebno skrbništvo čekala je ovo predizborno vrijeme da bi se uključila u kampanju SDP-a i bivše ministrice Milanke Opačić koja joj je poklonila Centar kojim očito nije sposobna upravljati, konstatira na koncu naš sugovornik.

Što na optužbe kaže Šestak?

O prozivkama na svoj račun oglasila se i Šestak odgovarajući na naš upit te kaže da se radi o nizu netočnih informacija.

– Centar za posebno skrbništvo nije hir prethodne Vlade, već smo osnovani kao jedna od mjera izvršenja presuda Europskog suda za ljudska prava za koje je Republika Hrvatska snosila visoke novčane sankcije. Tadašnja Vlada je taj problem odlučila riješiti kroz Obiteljski zakon osnivanjem specijalizirane ustanove pod nadzorom države sa kvalificiranim pravnim zastupnicima, pravnicima s položenim pravosudnim ispitom koji će biti neovisni od centara za socijalnu skrb i pravosuđa, bez kolizije interesa i sukoba lojalnosti, kao dvije kvalifikacije zbog kojih je RH gubila sporove pred Europskim sudom za ljudska prava i snosila visoke novčane sankcije. Naprosto Republika Hrvatska je u svojem akcijskom planu izvršenja presuda pred Europskim sudom za ljudska prava navela da će se problemi gubitka sporova riješiti na gore opisan način. Potaknuta nizom neistina iznesenih na javnoj televiziji od strane zamjenika Ministrice, Ante Babića uputila sam njemu i Ministrici mail u kojem im ukazujem na neistine, ignoriranje problema 6 mjeseci, jer da se na vrijeme krenulo u rješavanje problema ustanove kojoj je Ministarstvo osnivač ispred Republike Hrvatske, neovisno koja politička opcija bila aktualna, medijskih istupa ne bi ni bilo. Sadašnji trebaju nastaviti raditi gdje su prethodni stali, do drugačijih rješenja,a  koja mogu značiti i ukidanje ove ustanove, no dok god ta rješenja ne provedu u djelo, važeći Obiteljski zakon se mora poštivati i osnivač mora omogućiti ravnatelju da provodi zakonitost rada ustanove. U početku je Centar imao na raspolaganju aute od ustanova socijalne skrbi, koji su bili tim ustanovama dobri za vožnju na području njihovog rada, 1 grada (manje relacije) i itekako su im nedostajali, no nisu bili adekvatni za vožnju na duže relacije (svaka jedinica Centra djeluje na području 5 županija), nisu bili sigurni, kvarili se i 3 auta nam nisu prošla tehnički pregled. Prethodna Vlada je taj problem mislila riješiti zajmom Svjetske banke i kupiti aute za ustanove, pa tako i za nas, no kako se vlast promijenila, to se nije izrealiziralo te smo u periodu privremenog financiranja dobili suglasnost Ministarstva za najam vozila, rent a car, koji je išao temeljem 3 ponude, a ne klasičnom javnom nabavom, pa samim time smo mogli ići do iznosa od 200.000,00 kn prema Zakonu o javnoj nabavi, koji iznos smo dosegli u srpnju. Jednostavnom računicom znala sam kad ističe najam i koliko traje postupak javne nabave ili bilo kakvog drugog rješenja pa sam na vrijeme to počela ukazivati novoj garnituri u Ministarstvu, kroz najave za sastanak, mailovima i službenim dopisima- objašnjava Šestak te nadodaje da je sastanak s Juretić zatražila još u veljači, a upućeno je i sedam dopisa na razne osobe u Ministarstvu uključujući i ministricu.

– Osobno nisam željna pažnje ministrice, već sam se njoj obraćala isključivo kao odgovornoj osobi koja zastupa Ministarstvo koje je naš osnivač i koja može donijeti konkretnu odluku. Moja reakcija je bila na laž Zamjenika na javnoj TV „da nakon što sam zatražila sastanak s njim da sam odmah primljena“. Nikad nije zatražen sastanak s njim, no nebitno je tko će me primiti, već je bitno da mi u ovom trenutku ne možemo raditi, a na problem je ukazivano šest mjeseci i na vrijeme.

Dakle, u veljači pa nadalje, kampanja nije bila ni na vidiku pa su insinuacije na politički obračun u najmanju ruku smiješne, da ne kažem „glupe“. Zamjenik Ministrice me je primio tek 23.6., prekasno za rješenje problema na vrijeme i do medijskih istupa nije NIŠTA riješeno unatoč načelnom dogovoru i još jednom dopisu nakon tog dogovora.

Zanimljivo je da „dar“ kako navode i kako je to Zamjenik iznio na javnoj televiziji sastoji se od 12 sati rada dnevno i vikendom, upravo zbog odgovornosti prema najranjivijima, prema ustanovi, zaposlenicima kako bi se sve stiglo odraditi. Malo nas je, ili nas jačajte ili nas ukidajte, ali nam omogućite rad kao osnivač dok god je ovaj Obiteljski zakon na snazi. Jedna stvar je kad se nešto zbog opsega posla ne stigneš napraviti, a drugo je kad si onemogućen – konstatira naša sugovornica. Referirala se i na anonimnu prijavu te navodi da joj nije jasno zašto se netko kome je toliko stalo do dobrobiti djece nije potpisao.

– Kad vam ne mogu naći pogrešku u radu, na taj način vas nastoje diskreditirati i isključivo nanijeti štetu profesionalnom i privatnom ugledu. To je valjda način na koji se nastoji nekoga, u ovom slučaju mene psihički uništiti da sama odstupim, pa da mogu postaviti na to mjesto drugu osobu. Srećom pa me takve gnjusne laži ne pogađaju, jer znam tko sam i što sam i na koji način radim posao na funkciji na kojoj jesam. Rezultati od 5.102 predmeta, ljudskih sudbina, govore sami za sebe. A svjedoci u radu su mi moji štićenici. S obzirom da se Ministarstvo ne bavi rješavanjem problema auta za dobrobit naranjivijih, već „lovom na vještice i glave“, naravno da smatram da je riječ o podmetanju kako tada tako i sada – poručuje Šestak sumnjajući da gnjusna anonimka nije slučajno plasirana u medije. -Naime i za ovu anonimku se vodi postupak po kaznenoj prijavi, no kako sam potpisala tajnost istražnih radnji ne mogu dublje komentirati istu, iako bi bilo zanimljivo upravo i samoj Ministrici tko spada u uži krug osumnjičenih. S bivšom ministricom Opačić me ne vežu nikakve privatne veze te sam prvi puta imala susret s njom na otvorenju Centra za posebno skrbništvo. Dakle, ni prilikom imenovanja za privremenog ravnatelja nisam upoznala gđu Opačić. Za privremenog ravnatelja sam imenovana ispred Ministarstva kao osoba iz sustava sa svim kvalifikacijama, a u koji sustav sam zaposlena u vrijeme HDZ-a. Za ravnatelja sam došla putem javnog natječaja kao jedna od ukupno 6 kandidata, uz sve formalne uvjete koje je zahtijevao natječaj i kao osoba s najviše iskustva u radu u  području obiteljsko pravne problematike te me je biralo Upravno vijeće ustanove. Nisam član niti jedne političke stranke i kao što sam nedavno izjavila u medijima iza mene ne stoji stranačka mašinerija, a što znači da me s gđom Opačić ne vežu ni političke veze. a od veljače upozoravam da trebamo riješiti pitanje automobila, dakle da ova Vlada treba nastaviti rješavati probleme po ustanovama tamo gdje je prethodna stala, do drugačijeg rješenja ili prijedloga sadašnje Vlade, odnosno, do donošenja novog Obiteljskog zakona. Dok god je Obiteljski zakon na snazi, on se mora poštivati sviđao se on vladajućima ili ne. Do drugačijeg rješenja  svi moramo raditi po važećem zakonu, što očito u Ministarstvu ne razumiju  Za zakonitost rada ustanove odgovara ravnatelj, no ako mu osnivač to omogući, što ovdje se pokazalo da nije slučaj. Mi s obzirom na proračun koji je na razdjelu Ministarstva i Statut ustanove koji također   odobrava Ministarstvo ne možemo samostalno bez suglasnosti Ministarstva stjecati imovinu, u ovom slučaju aute, već je bila nužna bilo kakva odluka Ministrice. Iz svega navedenog vidljivo je da u Ministarstvu suštinski ne poznaju koncept ustanove i problematike kojom se bavi, nisu bili voljni niti saslušati, a očito je da nisu pročitali ni jedan dopis koji im je upućen, jer bi  u protivnom znali o čemu se radi, pa se pitam što uopće rade, tko savjetuje Ministricu i Zamjenika te da li je visoka plaća za figuriranje u sustavu, a što se pokazalo ponašanjem prema ovoj ustanovi (a i nizu drugih „postignuća“ Ministarstva) opravdana- naglašava ravnateljica ističući da im se rješenja nude prekasno te se reagira tek nakon medijskih istupa. Oni aute nemaju od početka kolovoza, a da se na vrijeme reagiralo do cijela situacije ne bi niti došlo.

– Činjenica je da su dva automobila nedostatna za devet osoba na dva kraja Hrvatske, na količinu ročišta i terene prije ročišta. Dobili smo samo jedan auto, i to tek prije nekoliko dana 29. 8. od Ministarstva, koji bi trebalo dijeliti devet ljudi na dva kraja Hrvatske, Zagreb i Osijek, a svaki grad pokriva po pet županija. Kako točno da devet ljudi odradi 157 ročišta i terene prije tih ročišta s jednim autom?? Drugi auto koji spominju nismo dobili (gdje je, rado bi otišli po njega jer nam treba, odgovorni smo prema poslu?!!?), a aute centara za socijalnu skrb, ako nam ih ne daju na samostalno korištenje ne možemo posuđivati, jer nama auto treba na dnevnoj bazi zbog opsega i opisa posla (zakon je jasan glede dužnosti posebnog skrbnika) te nadalje troškova goriva (na čiji teret će se knjižiti gorivo, centra za socijalnu skrb ili centra za posebno skrbništvo????) i vođenja putnih listova.Centar za posebno skrbništvo ima kao i sve ustanove prema okvirnom sporazumu s INOM povoljnije gorivo pa kako da onda budu dvije INA kartice na istu registraciju za dva samostalna pravna subjekta, kako će INA slati račune na istu registraciju i znati kad je karticu provukao koji djelatnik centra za socijalnu skrb, a kad centra za posebno skrbništvo.Osim toga centri za socijalnu skrb imaju jedan do dva auta i zaposlenog vozača na plaći, što će onda vozač raditi kad uzmemo njihov auto ili jedino ako nas on ne misli voziti, ne znam, nismo dobili uputu od Ministarstva!!!Dakle niz pitanja, koja bi bila pojašnjena Ministarstvu, koje nema pojma o poslovanju i funkcioniranju ustanove, samo da su imali volje i sluha za ljude koji rade na dobrobit najranjivijih. Postupak javne nabave ćemo provesti, ali je suglasnost dana PREKASNO, u kolovozu kad smo već ostali bez automobila, dok javna nabava ima svoj tijek trajanja, minimalno 3 mjeseca (40 dana na webu, rokovi žalbe, isporuka). Da se krenulo u postupak u travnju, ukazujem na problem od veljače 2016., ne bi došli do ove situacije sada (za sve imam pisane dokaze). Osobno smatram da javna nabava i nije potrebna, već se 8 automobila moglo rasporediti unutar postojećih resursa u sustavu državne uprave, ali nema sluha i ideja u Ministarstvu, a ne žele niti saslušati prijedloge, vući konkretne poteze, donositi odluke i menedžirati ljudima u sustavu. Država je naranjivijima  propisala pravnog zastupnika, a onda nova Vlada kojoj se ne sviđa ovaj Obiteljski zakon, do drugačijeg zakona onemogućava provedbu istog. Tko će biti odgovoran tim štićenicima i tko će biti odgovoran Republici Hrvatskoj ukoliko štićenici zbog neadekvatne pravne zaštite i onemogućavanja provedbe vlastitog zakona pokrenu daljnji pravni put pa sve do Europskog suda za ljudska prava, pitamo mi u Centru resorno Ministarstvo – zaključuje Šestak.

 >>> Ispravak članka objavljenog na portalu Dnevno.hr 8. rujna 2016.

Autor:

ZADNJE VIJESTI