Slavko Midzor/PIXSELL
Slavko Midzor/PIXSELL

I TO JE MOGUĆE: Obitelj iz Osijeka izbacili s leta za Split jer im je beba bila ‘osmi putnik’

Autor: M. B.

Avion je u petak, umjesto u 21 sat poletio oko 23 sata, a obitelji koja je morala izići iz aviona u pomoć su priskočili djelatnici Zračne luke Osijek.

Jedna osječka obitelj nije mogla niti sanjati da će njihova 11-mjesečna kći biti razlog zašto zrakoplov Croatia Airlinesa ne može poletjeti iz Osijeka u Split u petak (8. srpnja). Naime, njihova kći bila je  ”osmi putnik”, točnije osma beba na spomenutom letu, a prema pravilima agencije dopušteno ih je samo sedmero.

”Kupili smo kartu još u svibnju u pothodniku na Trgu Ante Starčevića, u agenciji Croatia Airlinesa, i u petak smo uredno došli na let. Nakon sat i pol došla je jedna gospođa i rekla nam da iziđemo, navodeći kako smo se mi posljednji čekirali, a vjerojatno je mislila da smo posljednji kupili karte. Ne mogu opisati koja je atmosfera bila u avionu, svi su bili ogorčeni zbog kašnjenja, a bebe i starija djeca su plakala, no pilot jednostavno nije želio poletjeti dok mi ne iziđemo iz aviona. Navodno, nije bilo dovoljno sigurnosnih pojaseva za bebe, odnosno u avionu je s našom bilo osam beba, a sedam pojaseva pa je pilot inzistirao da iziđemo, ispričala nam je majka 11-mjesečne djevojčice. Dodaje kako je propust, očito, napravljen još pri kupnji karte, kada ih djelatnica koja im je prodala kartu nije upozorila na limitiran broj djece u avionu”, ispričala je majka djevojčice.

Avion je u petak, umjesto u 21 sat poletio oko 23 sata, a obitelji koja je morala izići iz aviona u pomoć su priskočili djelatnici Zračne luke Osijek. Najprije su im ponudili smještaj u hotelu Osijek, što nije bilo potrebno s obzirom na to da žive u Osijeku. Sutradan je kombi ZLO-a došao po njih, odvezao ih u Zagreb, odakle su napokon poletjeli prema krajnjem odredištu nešto nakon podneva. Tako su izgubili jedan od samo sedam dana ljetovanja, uz neugodnosti koje nisu mogli niti zamisliti. Situaciju u kojoj su se našli s tako malim djetetom ne bi poželjeli ni najgorem neprijatelju.

– Ljudi su vikali, djeca su plakala, bila je to vrlo kaotična situacija. Iako nam je rečeno da ćemo dobiti 500 eura odštete od Croatia Airlinesa, to ne može ublažiti našu ljutnju, jer nam se sve to dogodilo iako smo uredno i na vrijeme platili svoje avionske karte i rezervirali smještaj – ispričala je potresena majka za Glas Slavonije.

Ovo je veliki i nedopustiv propust Croatia Airlinesa

Odgovornost za ovu situaciju leži u Croatia Airlinesu, odnosno u njihovom sustavu karata, rekao je Domagoj Marinić, direktor Zračne luke Osijek.

“Zaista mi je žao što se toj obitelji to dogodilo i ako su ogorčeni na kompaniju, s pravom su ogorčeni. Žele li ostvariti svoja prava, mi ćemo im u tome pomoći i, ako treba, zajednički nastupiti prema kompaniji, jer su postupili vrlo nekorektno. Svi su putnici trpjeli ovu situaciju i potpuno ih sve razumijem. Osječka je obitelj planirala u što kraćem vremenu stići na  svoje odredište, a naposljetku su kombijem koji smo im ponudili putovali do Zagreba i tek ondje  imali let”, naglasio je Marinić.

Isprika iz Croatia Airlinesa

U odgovoru Croatia Airlinesa koji potpisuje voditeljica odnosa s javnošću dr. sc. Ksenija Žlof, stoji da su ondje upoznati sa spomenutim slučajem te da se još jednom ispričavaju obitelji koju nisu mogli ukrcati na spomenuti let.

– Zbog sigurnosnog limita u zrakoplove Croatia Airlinesa Dash8–Q400 ne smije se ukrcati više od sedmero djece u dobi do dvije godine, jer su zrakoplovi opremljeni sa sedam sigurnosnih kompleta za slučaj opasnosti. Do spomenutog propusta došlo je zbog pogreške u rezervacijskom sustavu. Naime, sustav je programiran tako da ne dopusti rezervaciju osmog djeteta, ali u ovom je slučaju sustav to ipak dopustio. Istražujemo uzrok tome kako se slične situacije više ne bi ponovile. Kako su svi putnici imali uredno izdane karte, problem je primijećen tek u zrakoplovu. Nakon što ni jedna obitelj s bebom nije dobrovoljno odustala od leta, obitelj koja se zadnja registrirala za let nije mogla biti ukrcana, stoji u odgovoru.

Također, iz Croatia Airlinesa navode kako je obitelji ponuđen zemaljski prijevoz do Zagreba na trošak kompanije te promjena karata za let po izboru iz Zagreba za Split. Također, dobili su i kontakt kompanijske službe za odnose s korisnicima, kako bi ostvarili pravo na naknadu zbog uskraćenog prijevoza.

Autor: M. B.

ZADNJE VIJESTI