zena

HRVATSKA LUTRIJA našim novcem ponizila hrvatske žene?! Vigilare ih prijavio Sudu časti!

Autor: Z. K.

Žene, hoćete li reagirati?

Za vrijeme Europskog nogometnog prvenstva neke su reklame hrvatskih oglašivača podigle puno prašine u među hrvatskim ženama. Prva je na redu Saponija koja je podigla cijelu masu žena na sebe zbog toga jer su ženu u reklami postavili u ulogu kućanice. A sada je na red došla i Hrvatska lutrija koja je svojim jumbo plakatima ponizila sve žene. Riječ je o reklami za novu aplikaciju i plakatu na kojem stoji žena s mobitelom u ruci dok ispod nje piše – skini je.

Na reklamu je reagirala pravobraniteljica za žene Višnja Ljubičić: “Naglašavam i podsjećam sve oglašivače i medije da se putem reklamnih kampanji ne reklamiraju samo proizvodi i usluge, već i određene vrijednosti, koncepti, ideje vezane uz to što se odobrava, veliča i podržava kao uloga namijenjena muškarcima i uloga namijenjena ženama“, istaknula je u priopćenju pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić povodom niza seksističkih reklama tijekom Europskog nogometnog prvenstva.’

Ali reagirala je i  udruga Vigilare koja je Hrvatsku lutriju prijavila Sudu časti. Priopćenje Vice Batarela, predsjednika udruge Vigilare prenosimo u cijelosti:
Kao predsjednik Udruge Vigilare, članice hrvatskog civilnog društva, obraćam Vam se u vezi reklame za mobilnu aplikaciju tvrtke Hrvatska lutrija pod naslovom „Skini je“.

Nakon oglušivanja o javno iznesene ocjene Pravobraniteljice za ravnopravnost spolova u vezi omalovažavajuće i diskriminirajuće reklame (http://www.prs.hr/index.php/priopcenja-prs/1978-pripcenje-povodom-brojnih-spolnih-stereotipa-u-aktualnim-reklamnim-kampanjama), Hrvatska lutrija nastavila je sa svojim besramnim oglašavanjem kojim vrijeđa i ponižava žene i njihovo ljudsko dostojanstvo.

Udruga Vigilare pozvala je podupiratelje da slobodno izraze svoje nezadovoljstvo i pošalje dopise Upravi HL-a te o slučaju obavijestila i širu hrvatsku javnost.

Držimo da dotična reklama i plakati koji su postavljeni po javnim površinama u Hrvatskoj, u idu na štetu „razvijanja najviših mogućih standarda profesionalne prakse hrvatske oglašivačke industrije“ te da krši standard osnovne pristojnosti.

Svojim sramotnim i uvredljivim sadržajem, degradira se ljudsko dostojanstvo i širi objektivizacija i diskriminacija žena u hrvatskom društvu.

Osim toga, reklama je dostupna i mladima kojima se šalje neprimjerena poruka o odnosu prema ženama.

Pozivamo Vas da se očitujete i reagirate na ovaj slučaj u smjeru povlačenja spornih reklama i plakata, i tako doprinesete etičnosti sveukupnog marketinškog prostora u Republici Hrvatskoj.

Također udruga Vigilare pozvale je sve hrvatske žene na javni angažman povodom reklame Hrvatske lutrije koja vrijeđa i ponižava žene i njihovo ljudsko dostojanstvo!

‘Budući da se radi o državnoj tvrtki, problem je veći jer se ovakvom praksom promiče objektivizacija žena u hrvatskom društvu’, piše u pozivu u kojem se još dodaje.

‘Budući da se HL oglušila na negativnu ocjene Pravobraniteljice za ravnopravnost spolova u vezi sporne reklame i nastavila sa sramotnim oglašavanjem, pozivamo vas da izrazite svoje nezadovoljstvo ovom besramnom reklamom i pošaljete svoje pritužbe Hrvatskoj lutriji.

1. Kopirajte tekst u svoj email/ili napišite vlastiti
2. Pošaljite na adrese: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]
3. Obavezno se potpišite i proslijedite svojim kontaktima

Prijedlog dopisa:

Poštovani!

Vašom sramotnom reklamom pod naslovom „Skini je“, vrijeđate i ponižavate žene i njihovo ljudsko dostojanstvo. Ovakvim oglašavanjem ne promičete željeni proizvod, već doprinosite objektivizaciji žena u hrvatskom društvu. Zahtijevam od vas, kao državne tvrtke, da povučete besramnu, uvredljivu i diskriminirajuću reklamu i ispričate se svim ženama u Hrvatskoj! Vašu aplikaciju, nakon ovoga, sigurno neću koristiti.’

Autor: Z. K.

ZADNJE VIJESTI