Davor Visnjic/PIXSELL

Hribar pred braniteljima pokušao obraniti neobranjivo – protuzakonito dijeljenje novca iz državnog proračuna

Autor: Franciska Jurak

Koordinacija braniteljskih udruga svoju dokumentaciju vezanu uz kriminal u HAVC-u predala je danas u Ministarstvu kulture i uz već postojeće kaznene prijave i inspekcijsko utvrđivanje nezakonitosti i nepravilnosti.

Suočen s novim dokazima vezanim uz koruptivnu djelatnost unutar HAVC-a, iznesenim od strane koordinacije više braniteljskih udruga na press konferenciji u Europskom Domu, Hrvoje Hribar je odgovorio svojim kritičarima iz braniteljske populacije braneći neobranjivo, suprotno članku 21 Zakona o audiovizualnoj djelatnosti.

Naime, Hribar je zajedno s nekim članovima UO HAVC-a, uz prešutno funkcijama kupljeno odobravanje drugog dijela UO HAVC-a, podijelio međusobno više desetaka milijuna kuna, i to svojoj kćerci Sari Hribar, udruzi Hrvatski filmski savez jednog od članova UO HAVC-a Hrvoju Turkoviću u trenutku kada je bio predsjednik te udruge, istoj udruzi kada je predsjednica AV Vijeća HAVC-a ujedno i sadašnja predsjednica udruge Hrvatski filmski savez, poduzeću DIM STUDIO u 50% vlasništvu Darije Kulenović Gudan, tada članice UO HAVC-a, supruzi Hrvoja Turkovića Snježani Tribuson…

Odgovor je bio mlak i nije objasnio niti jednu optužbu koja mu se stavlja na teret, osim one vezane uz „15 minuta – masakar u Dvoru“ gdje tvrdi da je izmanipuliran jer u ponuđenom mu scenariju nisu bile velikosrpske laži.

Vezano uz film ’15 minuta – masakr u Dvoru’ HAVC naglašava da je podrobno izvijestio javnost da je odobrio sredstva temeljem scenarija koji je bio poslan na natječaj, koji nije sadržavao nikakve sporne elemente. Producent je, napominju, bez da je tražio odobrenje HAVC-a, izmijenio odobreni scenarij, film nije poslao na kolaudaciju te ga je mimo propisane procedure pustio u distribuciju. Nakon što je to utvrđeno, tijela HAVC-a poduzela su sve potrebne radnje te je producentu naloženo da vrati novac, što je on, kažu, i učinio.

Nije jasno iz navoda HAVC-a, kako je producentu Siniši Juričiću iz Nukleus filma d.o.o. isplaćen novac, a film nije prošao kolaudaciju? Svi ostali producenti dobivaju standardne ugovore od HAVC-a prema kojima ne mogu dobiti konačnu isplatu bez kolaudacije, odnosno dok umjetnički savjetnik koji je odobrio financiranje ne pregleda film i odobri isplatu zadnje rate.

Kako je onda moguće da je HAVC isplatio sav novac Siniši Juričiću van uobičajne procedure? Ako jest, tko je to odobrio? Hrvoje Hribar?

Kako je moguće da nitko iz HAVC-a nije kontaktirao producenta Sinišu Juričića kada su primjetili da je film ’15 minuta – masakr u Dvoru’ u program Sarajevo film festivala i tražili film na uvid, koji je financiran novcem svih poreznih obveznika, odnosno novcima koje raspolaže HAVC?




U članku 38. PRAVILNIKA O POSTUPKU, KRITERIJIMA I ROKOVIMA ZA PROVEDBU NACIONALNOG PROGRAMA PROMICANJA AUDIOVIZUALNOG STVARALAŠTVA koji je objavljen na web stranici HAVC-a, se navodi kako je producent Siniša Juričić iz Nukleus filma bio obavezan poslati HAVCu konačan scenarij kako bi HAVC izdao potvrdu da je Republika Hrvatska ko-producent filma. Na programu Sarajevo film festivala se film ’15 minuta – masakr u Dvoru’ navodi kao hrvatska ko-produkcija.

Tko i kada je iz HAVC-a izdao potvrdu da je Hrvatska ko-producent filma? Neka navedene dokumente HAVC javno objavi.

Evo cijelog članka 38:




Članak 38.

Nadležno tijelo za izdavanje potvrde o statusu službene koprodukcije u skladu s odredbama Europske konvencije i/ili važećim bilateralnim ili multilateralnim koprodukcijskim sporazumima koje je Republika Hrvatska sklopila s drugim zemljama jest HAVC.

U slučaju da traži potvrdu iz prethodnog stavka, hrvatski koproducent dužan je najkasnije 30 dana prije početka snimanja filma HAVC-u podnijeti molbu za dodjelu privremenoga službenog koprodukcijskog statusa i dostaviti sljedeću dokumentaciju:

– ispunjenu prijavnicu za dodjelu privremenog statusa međunarodne koprodukcije,

– koprodukcijski ugovor ili predugovor,

– ugovor o raspodjeli prihoda sklopljen između koproducenata,

– primjerak sinopsisa i scenarija filma te

– dokaz o uređenim autorskim pravima,

– preliminarni financijski plan.

Sva dostavljena dokumentacija mora biti i na hrvatskom jeziku.

Za dodjelu konačnoga službenoga koprodukcijskog statusa hrvatski koproducent dužan je najkasnije 30 dana po završetku filma dostaviti HAVC-u sljedeću dokumentaciju:

– ispunjenu prijavnicu za dodjelu konačnog statusa službene međunarodne koprodukcije,

– ispis konačne najave i odjave s jasno označenim državljanstvima članova tehničke i

umjetničke ekipe, te

– konačno financijsko izvješće o troškovima produkcije koje prikazuje sve promjene troškova u odnosu na preliminarni financijski plan dostavljen uz prijavu za dodjelu privremenoga službenoga koprodukcijskog statusa.

Dalje, nije jasno, ukoliko je producent Siniša Juričić doista prevario HAVC, zašto HAVC na novom natječaju opet financira njegove projekte (Nukleus film d.o.o. je naziv Sinišine tvrtke) npr. film “Okupirano kino” u ko-produkciji sa Srbijom sa 140.000,00 Kn – hoće li HAVC opet biti prevaren? Ili je ovo sve doista farsa za javnost?

U članku 6. PRAVILNIKA O POSTUPKU, KRITERIJIMA I ROKOVIMA ZA PROVEDBU NACIONALNOG PROGRAMA PROMICANJA AUDIOVIZUALNOG STVARALAŠTVA koji se nalazi na web stranici HAVC-a jasno stoji da se projekti sljedećih prijavitelja NEĆE RAZMATRATI:

-redatelji/ice i producenti/ice koji su u dosadašnjem radu povrijedili ugovorne obveze prema HAVC-u, i/ili drugim sudionicima u realizaciji projekta sufinanciranog od HAVC-a, a koje obveze nisu ispunjene do trenutka podnošenja prijave.

Iz svega navedenog, jasno je kako HAVC toliko laže da se već počeo “saplitati” u lažima u vlastitim priopćenjima.

Istovremeno, Nikola Kajkić, čelnik Nacionalnog sindikata policije, u svom emotivnom nastupu na navedenoj press konferenciji predočio je prisutnima činjenicu da za dokumentarni film „Ovčara – neispričana priča“ od HAVC-a unatoč obećanjima nije dobio niti kunu, a radi se o istinitoj i tužnoj priči o žrtvama likvidacije izvršene od onih poput ratnog zločinca Mile Novakovića kojem je taj isti HAVC hrvatskim novcem dao priliku da objašnjava svoju „istinu“ u „15 minuta – masakar u Dvoru“! Neizravno je optužio ministra Hasanbegovića da laže, tvrdeći da nisu pronađene nikakove nezakonitosti i nepravilnosti u radu HAVC-a, odgovarajući time na javno izrečen stav ministra i njegovo očekivanje da će tijela HAVC-a postupiti odgovorno, dakle smijeniti Hribara. Naivni ministar očekivao je valjda da će korumpirani članovi UO HAVC-a smijeniti svog dobrotvora i mecenu Hribara, čime je i sam pokazao da mu se teško boriti protiv korupcije bez pomoći drugih odgovornih.

Nina Obuljen, kao članica UO HAVC-a u vrijeme svih navedenih nezakonitosti i protuhrvatskog djelovanja HAVC-a o čemu je bila informirana, nije poduzela ništa da se to zaustavi a počinitelji procesuiraju, već je naprotiv i sama aktivno sudjelovala u održanju Hribara na čelu HAVC-a i njegovo prebacivanje u šator izbornih pobjednika. Hribara je naročito pogodila konstatacija da se radi o „centru antihrvatske ideje i prakse“, vjerovatno jer je upravo to pogođena i sažeta suština njegova djelovanja pod ideološkim plaštom Vesne Pusić, čijoj je kćerki također na javnom pozivu dao novac, preko njenih ministara Andree Zlatar Violić i Berislava Šipuša, više ljubitelja opuštanje uz kreditnu karticu ministarstva, no kulture, poglavito – hrvatske.

Koordinacija braniteljskih udruga svoju dokumentaciju vezanu uz kriminal u HAVC-u predala je danas u Ministarstvu kulture i uz već postojeće kaznene prijave i inspekcijsko utvrđivanje nezakonitosti i nepravilnosti. Na redu je za sada naivni ministar Hasanbegović koji može i mora sukladno čl. 8,19, 20 i 21 Zakona o audiovizualnim djelatnostima postupiti i smijeniti takav nenarodni i korumpirani UO HAVC-a i njegovog ravnatelja!

Ispravak.

Autor:Franciska Jurak
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.