GRAĐANI, PRIJAVITE ONE KOJI IZBORNU ŠUTNJU KRŠE SMS-OM! Ne piše im se dobro, kazne su do milijun kuna!

Autor: S.Vučković

Zabranjeno je u svrhu promidžbe slanje kratkih tekstualnih poruka (SMS) kao i multimedijskih poruka (MMS) u kojima se pogrešno prikazuje i/ili prikriva identitet pošiljatelja u čije ime se šalje elektronička poruka. Propisana zakonska kazna za prekršitelje je od 100.000. – 1.000.000.,00 kn!

Sati šutnje koji su pred nama, predviđeni su za promišljanje i donošenje odluke o izboru predsjedničkog kandidata za kojeg smatramo da će nas u narednoj budućnosti najbolje predstavljati. Izborna šutnja regulirana je zakonom i dobro je da je tako jer nakon intezivnih, a ponekad i agresivnih kampanja, bilo parlamentarnih bilo predsjedničkih, birači u glavi imaju određeni nered, pa im je mir za probiranje po mislima i donošenje odluke – neophodan.

Ne misle, ipak, svi tako. Od samog jutra, u našu redakciju stižu pritužbe hrvatskih građana o SMS-ovima koji im neprestance pristižu, a koji u sebi sadrže naputke za koga glasovati.

Savjet svima koji to čine jest da smjesta prestanu s kršenjem izborne šutnje, jer bi ih uznemiravanje birača na ovaj način moglo jako skupo koštati. Evo što o tome kaže stalni sudski vještak za marketing, Hedda Martina Šola:

“Tržišna komunikacija je u Republici Hrvatskoj uređena zakonom. Postoje različiti oblici promocije, no svaki oblik komunikacije zahtjeva osim postulata struke i etičnosti i zaštitu potrošača. Vezano za vaše pitanje da li je izravna promocija putem slanja SMS poruka biračima uoči izbora dopuštena: Zabranjeno je u svrhu promidžbe slanje kratkih tekstualnih poruka (SMS) kao i multimedijskih poruka (MMS) u kojima se pogrešno prikazuje i/ili prikriva identitet pošiljatelja u čije ime se šalje elektronička poruka. Propisana zakonska kazna za prekršitelje je od 100.000. – 1.000.000.,00 KN. Također, trebate biti upoznati da svaki oblik elektroničke komunikacije (neovisno da li se radi o promociji putem elektroničke pošte ili tekstualne (SMS) ili multimedijalne (MMS) poruke), dopušten je samo uz prethodnu pribavljenu privolu pretplatnika ili korisnika. Drugim riječima, ukoliko pošiljatelj tekstualne poruke ima osim svojevrsne baze kontakata i pisane privole pretplatnika ili korisnika, nije u prekršaju koristiti ovakav oblik tržišne komunikacije. Međutim, prilikom korištenja ovakvog oblika promocije, pošiljatelj treba jasno naznačiti ispravni broj s kojeg je poslao tekstualnu poruku (SMS) kako bi primatelj poruke, i to bez naknade, bio u mogućnosti poslati zahtjev za sprječavanje daljnje komunikacije.

Ukoliko građani prime tekstualnu poruku s određenom intencijom glasanja/ne glasanja uoči izbora, a da prethodno nisu dali privolu za svoj broj mobilnog telefona i korištenja istog u promotivne svrhe, predlažem da proslijede dobivenu tekstualnu poruku na e-mail: [email protected]

U prijavi specificirajte broj s kojeg ste primili poruku, datum i vrijeme primitka, vaš broj mobitela, vaše osobne podatke i cijeli sadržaj poruke. U prilogu, možete proslijediti i fotografiju zaslona telefona gdje je vidljiva primljena poruka, u svojstvu  materijalnog dokazivanja”.

 




Hedda Martina Šola, str.spec.oec.

Stalni sudski vještak za marketing

 




Autor:S.Vučković
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.