Marko Prpic/PIXSELL
Marko Prpic/PIXSELL

Glavni tajnik HDZ-a Ivan Domagoj Milošević vršio je pritisak na čelništvo HRT-a da se objavi negativni prikaz o tvrtki Prvo plinarsko društvo!

Autor: Viktor Kodrič / 7Dnevno / 1. srpnja 2016.

Zbog trgovanja utjecajem Milošević se nalazi pred smjenom u svojoj stranci. Milošević je, koristeći svoj visoki položaj u HDZ-u, doslovce utjecao na uređivanje sporne emisije  na HRT-u i tako javnu televiziju, koja se financira pretplatom hrvatskih građana, pretvorio u stranački servis, odnosno servis pojedinaca iz vrha HDZ-a, ekskluzivno doznaje naš tjednik. U cijeli taj skandal, tvrdi naš izvor, umiješan je i donedavni  posebni savjetnik za nacionalnu sigurnost bivšeg prvog potpredsjednika Vlade Tomislava Karamarka, Ivan Baketa. Inače, Baketa je otprije poznat kao Karamarkov partner u tvrtki Soboli koju je Karamarko osnovao 2003. nakon odlaska iz politike i tajnih službi lead1: Autorica priloga, Dajana Šošić, zatražila je povlačenje priloga jer je urednik sporne emisije Javna ponuda Vedran Kukavica intervenirao u njezin tekst. Više sugovornika je potvrdilo medijima da iza spornog priloga o PPD-u stoji jedan visokopozicionirani HDZ-ovac,odnosno  glavni tajnik HDZ-a Ivan Domagoj Milošević lead2: A da bi se cijela ta priča pretvorila u veliki skandal koji potresa HRT, golema zasluga pripada  uredniku  emisije Javna ponuda Vedranu Kukavici. Riječ je o čovjeku, reći će dobro upućeni, koji je svojedobno bez egzistencije ostavio svoju bivšu poluslijepu ženu i djecu i pobjegao drugoj u zagrljaj. Kukavica će kao samoproglašeni ekspert za gospodarska pitanja ostati  upamćen i po tome što je dugo vremena bio uvjeren da je tadašnja glavna državna revizorica Šima Krasić zapravo muškarac - Šime Krasić.

Insajderski krugovi ovih dana sve više bruje o velikom skandalu na HRT-u u koji je izravno umiješan i glavni tajnik HDZ-a Ivan Domagoj Milošević.  No, pođimo redom. Kao što su brojni mediji već izvijestili gospodarska emisija Javna ponuda nije emitirana u ponedjeljak navečer na HTV-u zbog spornoga priloga o tvrtki Prvo plinarsko društvo (PPD). Tim povodom HRT je izdao priopćenje kako emisija o gospodarstvu “Javna ponuda” neće biti emitirana u redovitome terminu, a u njihovom priopćenju još stoji kako je razina profesionalnoga standarda nedostatna za prikazivanje na javnome medijskom servisu. Naravno, kuloari su počeli odmah brujati kako je riječ o cenzuri na HRT-u. Takva teza još je više potpirivana  kuloarskom pričom da je jedan od visokopoziciniranih HDZ-ovaca inzistirao da se prilog objavi, jer je bilo bitno dati “negativni prikaz tvrtke Prvo plinarsko društvo (PPD)”.  Taj visokopozicionirani dužnosnik, brujalo se po kuloarima,  pokušao je  utjecati na v.d. glavnog ravnatelja Sinišu Kovačića da se prilog ipak objavi.

Neka se ne čuje i druga strana

A priča o skidanju emisije Javna ponuda, po riječima kolega s HRT-a, vrlo je jednostavna. Naime, urednik i voditelj emisije Vedran Kukavica u toj priči nije imao drugu stranu, odnosno predstavnike PPD-a. Dobro upućeni izvori s HRT-a su priopćili medijima  da je novinarka Dajana Šošić od urednika Javne ponude Vedrana Kukavice dobila zadatak da napravi prilog o odnosima SAD-a i Rusije u plinskom biznisu, na koju temu je onda ona i snimila sugovornike, ali prilog se na kraju sveo na priču o PPD-u. Kako doznajemo, mimo dogovora s Dajanom Šošić u prilog je kao sugovornik ubačen i Denis Kuljiš, a gost u studiju je bio hrvatski eurozastupnik Davor Škrlec.  Zbog toga je novinarka Šošić upozorila Kukavicu, jer smatra da je priča napravljena neprofesionalno, pogotovo što nema druge strane u njoj. Kukavica je pak prilog o PPD-u završio rečenicom: Spletom okolnosti nismo došli do druge strane. Više sreće drugi put. Sugovornici kažu da nije sporno u skinutoj emisiji što se govorilo o PPD-u, nego to što je neprofesionalno urađena te da je dan prekratak rok PPD-u da se očituje. Ističu i da je bilo puno aktualnijih tema za gospodarsku emisiju u ponedjeljak navečer, poput Brexita.

Ivan Domagoj Milošević i Karamarkov partner Ivan Baketa

Inače, autorica priloga Dajana Šošić zatražila je povlačenje priloga jer je urednik Kukavica intervenirao u njezin tekst. Više sugovornika je potvrdilo medijima  da iza spornog priloga o PPD-u stoji jedan visokopozicionirani HDZ-ovac, a insajderi tvrde da se radi o glavnom tajniku HDZ-a Ivanu Domagoju Miloševiću. Skandal s HRT-a, tvrdi naš sugovornik, već se prenio i u središnjicu HDZ-a, pa se već naveliko priča kako se Ivan Domagoj Milošević zbog trgovanja utjecajem nalazi pred smjenom u svojoj stranci. Milošević je, koristeći svoj visoki položaj u stranci, doslovce utjecao na uređivanje sporne emisije na HRT-u i tako javnu televiziju, koja se financira pretplatom hrvatskih građana, pretvorio u stranački servis, odnosno servis pojedinaca iz vrha HDZ-a, ekskluzivno doznaje naš tjednik. U cijeli taj skandal, tvrdi naš izvor, umiješan je i  donedavni  posebni savjetnik za nacionalnu sigurnost bivšeg prvog potpredsjednika Vlade Tomislava Karamarka, Ivan Baketa. Inače, Baketa je otprije poznat kao Karamarkov poslovni partner u tvrtki Soboli koju je Karamarko osnovao 2003. nakon odlaska iz politike i tajnih službi. Karamarko je bio predsjednik Uprave od 2003. do 2005., a Baketa član Uprave. Baketa je bio i posljednji šef Nacionalne agencije za elektronsko izviđanje, a trenutačno je suvlasnik i direktor tvrtke Centar za mjerenja u okolišu d.o.o.

Spominje se i Ana Karamarko

Baketa  je i član Vijeća za domovinsku sigurnost predsjednice Kolinde Grabar Kitarović. No, hoće li se zbog  toga skandala uključiti i nadležne institucije  u ovom trenutku je nezahvalno prognozirati, sve dok se do kraja ne rasvijetle  sve relevantne pojedinosti. Sudeći po raspoloženju naših sugovornika s HRT-a, oni su spremni sudjelovati u tom razotkrivanju. Naši izvori s tim u vezi spominju i suprugu bivšega predsjednika HDZ-a gospođu Anu Karamarko. Podsjetimo, u Kaznenom zakonu RH u članku 295. piše da tko iskorištavanjem svoga službenog ili društvenog položaja ili utjecaja posreduje da se obavi službena ili druga radnja koja se ne bi smjela obaviti ili da se ne obavi službena ili druga radnja koja bi se morala obaviti, kaznit će se kaznom zatvora od šest mjeseci do pet godina. Ako se utjecajem trguje da bi se priskrbilo i mito, tada je zapriječena kazna još i teža, do deset godina zatvora. Dakle, kazneno djelo trgovanja utjecajem spada pod koruptivna kaznena djela kojima bi se po službenoj dužnosti trebao baviti Uskok. Podsjetimo, posljednji veliki slučaj klasičnog trgovanja utjecajem bio je onaj u aferi „Pomilovanje“, kada su se  mediji  raspisali da Vladimiru Šeksu, koji je u to vrijeme obnašao funkciju specijalnog savjetnika predsjednice RH Kolinde Grabar Kitarović,  prijeti pet godina zatvora zbog trgovanja utjecajem. U priči oko spornih pomilovanja Šeks je otvoreno je priznao kako je “lobirao”, odnosno trgovao svojim utjecajem kod članova Komisije za pomilovanja kako bi se Vanji Goldbergeru, osuđenom zbog dilanja droge i nedopuštenog posjedovanja oružja, oprostio ostatak kazne. Zbog toga je Šeks bio privoljen pod hitno podnijeti ostavku na mjesto posebnog savjetnika predsjednice RH. Hoće li to isto učiniti i glavni tajnik HDZ-a Ivan Domagoj Milošević, ubrzo će se saznati.

Za Kukavicu je Šima Krasić bila Šime Krasić

A da bi se cijela ta priča pretvorila u veliki skandal koji potresa HRT, golema  zasluga pripada  uredniku te emisije Vedranu Kukavici. Riječ je o čovjeku, reći će dobro upućeni, koji je bez egzistencije ostavio svoju bivšu poluslijepu ženu i djecu i pobjegao drugoj u zagrljaj. Kukavica će kao samoproglašeni ekspert za gospodarska pitanja ostat  upamćen i po tome što je dugo vremena bio uvjeren da je tadašnja glavna državna revizorica Šima Krasić zapravo muškarac – Šime Krasić.  Vedran Kukavica inače je onaj gospodin koji je u ožujku 2015. na Facebooku napao medije jer su, prema njegovom sudu, preintenzivno izvještavali o smrti Vlade Divljana. Tada je Vedran Kukavica napisao: „Bog mu dao mir duši … Ali, evo recimo moj sin Jozo ima 23 godine, prati glazbu, slaže note i melodije, svira, brejka … baš je, čini mi se, u toku … a pojma nema tko je blagopočivajući Vlada Divljan. Zapravo sam htio pitati, ako mi netko može pomoći: koliko godina će proći dok ovakve vijesti skinemo s naslovnica novina i iz dnevnika s nacionalnom koncesijom? Hoćemo li morat čekat dok umre zadnji čovjek koji je živio prije 1991.? I, onako usput: je li u zadnjih 25 godina umro ijedan glazbenik u Mađarskoj, Austriji ili Slovačkoj?“, napisao je onako herojski gospodin Kukavica.

Autor: Viktor Kodrič / 7Dnevno / 1. srpnja 2016.

ZADNJE VIJESTI