Branitelji se vratili u Savsku! U ponedjeljak idu na sastanak kod premijera! (VIDEO)

Autor: M. Marić / J. Jakšić / Z. Kasapić/ M. Berić

Branitelji su dan započeli Svetom misom u 7.30 sati.

Prosvjed branitelja na Trgu sv. Marka nastavio se i u petak. Đuro Glogoški u 9 sati održao je konferenciju za medije.

Nakon što su se branitelji u četvrtak okupili pred Vladom i tražili sastanak s premijerom Milanovićem koji je izignorirao njihov zahtjev, odlučili su prenoćiti na Trgu svetog Marka. Policija je u 22 započela akciju njihova uklanjanja s trga, a oni su se povukli u crkvu sv. Marka. Oko crkve se okupila interventna policija, a zonu između branitelja i policije činili su svećenici na čelu s paterom Mandurićem. Tijekom večeri je nekolicini branitelja u crkvi pozlilo prilikom čega je intervenirala Hitna pomoć. Jedan se branitelj popeo na zgradu preko puta crkve te prijetio samoubojstvom, no situacija je srećom smirena i branitelj je s ostalim ušao u crkvu u kojoj su svi prenoćili. Branitelji su dan započeli  Svetom misom u 7.30 sati, a policija navodno stanare Gornjeg grada nije puštala u crkvu na misu. Branitelji su Markov trg napustili  oko 17.30  nakon gotovo 30 sati. Na sastanak s premijerom Zoranom Milanovićem idu u ponedjeljak u 10 sati.

19.43 Tko je mogao dozvoliti da hrvatske branitelje u crkvi napadne hrvatska policija rekao je Josip Klemm u Dnevniku Nove TV govoreći o nebrizi prema braniteljima. Kazao je da branitelji neće odustati od borbe za državu.

19.26 Ako u ponedjeljak ništa ne postignemo na razgovoru, iskoristit ćemo svoje ustavno pravo da prosvjedujemo i dalje, ili na Markovu trgu ili u Savskoj, jer to su sve mjesta za javna okupljanja, rekao je Josip Klemm, piše 24 sata.

18.55 Branitelji se vratili u Savsku. ”Ono što smo željeli od prvog trenutka je da razgovaramo s predsjednikom Vlade, a dobili smo termin u ponedjeljak u 10 i zato smo odlučili da odemo s Markova trga. Ovo je moglo mnogo ranije završiti jer nas je premijer Milanović ignorirao. Mislimo da je ovo veliki pomak ”, rekao je Đuro Glogoški u RTL-u Danas.

18:45 Stotinjak branitelja okupilo se na Savskoj cesti, čekaju da im se pridruže branitelji koji su se povukli s Markovog trga. Blokiran promet u oba smjera.

18.30 Iako su splitski branitelji najavili da će blokirati promet Poljičkom cestom na 15 minuta, odustali su od namjere. Prosvjednom šetnjom od ulice Ruđera Boškovića gdje su prostorije udruge veterana IV. gardijske brigade, prešli su Poljičku cestu na semaforu. Promet je bio zaustavljen manje od 5 minuta

18.10. Branitelji se kreću po Ilici, policija je u pratnji.

18.00 Branitelji pjevaju ‘Zovi samo zovi’. Dio ih je krenuo prema Savskoj cesti, a dio je rekao da će otići svojim kućama te se odmoriti i okupati.

17.58 Policija radi pripreme za zatvaranje Savske ulice.

17.44  Branitelji su se zahvalili svima koji su ih podržavali cijelo vrijeme. Vjeruju da će ih Milanović primiti u ponedjeljak u 10h. Kreću prema kamenitim vratima, gdje će se pomoliti a potom krenuti mirno prema Savskoj 66. Osvrnuli su se i na sinoćnju reakciju policije, za koju će tražiti nečiju odgovornost. Ostaju pri svim zahtjevima, neće napustiti Savsku do ispunjenja svojih zahtjeva, piše Jutarnji list.

17.28  Branitelji se polako počeli povlačiti s Trga svetog Marka. Bolesni su i nisu u zdravstvenom stanju koje bi im dopustilo da još jednu noć provedu bez toaleta. S policijom su se dogovorili da će ih bez prijava pustiti da se vrate do Savske ulice, odnosno od šatora ispred Ministarstva branitelja gdje će čekati ponedjeljak kada će se ponovo vratiti na Markov trg i sastati s premijerom Milanovićem, piše Večernji list.

17.25 Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić pozvao je sve na razboritost i mir i dodao kako je tužan zbog događaja na Markovu trgu.

17.23  Splitski branitelji najavili blokadu najprometnije ulice u Splitu u 18 sati.

17.10  Klemm je otišao do barikada uz koje su branitelji koje policija ne pušta na Trg i obavijestio ih da se raziđu.

16.57 Branitelji u dogovoru s policijom izlaze iz crkve svetog Marka i odlaze u pratnji policije u Savsku 66. Čekaju ponedjeljak i razgovor s premijerom.

16.45 Klemm  je izašao iz crkve, pregovara s policijom.”Nemojte upropastit dobru priliku, na 70 posto smo da ćemo sve dobro riješiti. Ne zanimaju nas ministarske pozicije, jedino 100-postotni invalidi”,  rekao je Klemm

16.35 ”Moram priznata da mi je žao što se moramo opet viđati na ovakav način. Premijer je mogao u svakom trenutku razgovarati s braniteljima, na što smo ga mi i pozivali. Mi branitelje podržavamo. Podražavamo ih da razgovara s premijerom, ali nikao ne stojimo u operativnom smislu iza njih.  Zar premijer ne radi u petak popodne? Pozivam ga još jednom da danas obavi svoj posao”, rekao je šef HDZ-a Tomislav Karamarko na konferenciji za novinare.

16.13 Klemm se vratio u Markovu crkvu. Rekao je da će se sve saznati na konferenciji koja je pomaknuta za 17 sati.

15.59  Klemm je otišao s Trga svetog Marka u pratnji policije. Policija je zabranila novinarima da idu za njima

15.44  Crkvu je napustio Ljubo Ćesić Rojs. Zadržao se ispred crkve u razgovoru s policajcima.

15.40 Branitelji najavili konferenciju za mediju u 16.00 sati.

15.35 Šef HDZ-a sazvao konferenciju za medije u 16.30 u sjedištu HDZ-a.

15.10 Ako se makne policija, mi ćemo otići. Pravo svakog branitelja je da bude ovdje, rekao je  vođa prosvjeda Klemm.

”Zar mislite da 100 postotni invalidi žele spavati na podu u crkvi? Trebamo maknuti ovu sramotu odavde da što prije odemo”, rekao je Klemm, piše Večernji list. Više pročitajte OVDJE.

15.00 ”Suosjećam se s braniteljima i sa svakim kome je teško, ali ne volim prijetnje, ucjene i ultimatume i to neće proći nikada”, izjavio je premijer Milanović na konferenciji za medije, više pročitajte OVDJE.

Patrik Macek/PIXSELL

13.45 Podršku braniteljima dao je i Branimir Glavaš na svom Facebook profilu.

Podrška braniteljima stigla je i iz Osijeka.Na slikama Miljenko Kolobarić, predsjednik HVIDR-e…

Posted by Branimir Glavaš on Friday, 29 May 2015

13.35  Premijer Zoran Milanović održat će u 14:00 sati  konferenciju za novinare u Banskim dvorima.

13.30 Glogoški je izjavio da branitelji pozivaju na mir i  traže da se policija povuče kako ne bi došlo do prolijevanja krvi. Na pitanje koji je plan za danas, rekao je da sve ovisi o policiji.

13.10 Đuro Glogoški je na megafon pozvao policajce da im se pridruže i otkažu poslušnost.

13.05 “Nije dobro, pozivam premijera da prekine ovu agoniju. Jako mi je teško gledati što se događa. U više sam navrata rekao da podržavam branitelje i da pozivam premijera da se skine sa svojih visina i razgovara. Branitelji su u situaciji u kojoj jesu, Vlada je sad na potezu. Postoji jedan čovjek koji ovo može riješiti – zove se Zoran Milanović. Čuo sam da se ne dopušta da se braniteljima unesu namirnice u crkvu – to nije u redu, to treba prekinuti. Neka im se premijer obrati, neka im da neki termin, neka razgovara s njima – neka se to prekine”, kaže Karamarko, više pročitajte OVDJE.

“To su branitelji, pa šest mjeseci su već u prosvjedu, trebao je netko razgovarati s njima. Neka dođe premijer i razgovara – to je jedini izlaz. Nemojmo razgovarati o braniteljima kao o kriminalcima, nemojmo banalizirati na taj način”, rekao je šef HDZ-a na pitanje o tome misli li da su branitelji ovakvim prosvjedom prekršili zakon.

“Svjesni smo da je počela pretkampanja, i to vrlo prljava. Danas smo se na sastanku dogovorili o daljnjoj strategiji”, zaključio je Karamarko.

12.43 Oglasio se i Josip Klemm rekavši da žele pregovore i dijalog, a ne ultimatum, a dobili su to da je hrvatska policija triput intervenirala na branitelje. Klemm je ponovio da je jedino ono što traže razgovor s premijerom Milanovićem. “Prosvjed je danas prijavljen” izjavio je Klemm.

12.40 Bačena je i baklja, a branitelji uzvikuju “Hrvatska, Hrvatska’ i ‘Vukovar”. Jedan dio njih došao je i do crkve.

Put branitelja koji su od Savske krenuli prema Trgu sv. Marka možete pratiti ovdje:

>>> FIZIČKI OBRAČUN KOD KAMENITIH VRATA: Barikada je probijena!

12.30 Prosvjednici ruše barikade na Kamenitim vratima i dolazi do fizičkog obračuna između njih i policije. Policija ih ne može zaustaviti. Jedan od onih koji je probio blokadu je i Rojs.

12.26  Nakon Matića, iz crkve je izašao i Đuro Glogoški i izjavio: “Došao je s ultimatumom da napustimo crkvu i maknemo šator iz Savske i da tek u ponedjeljak onda pod tim uvjetom možemo razgovarati s premijerom. Mi na takvo nešto ne možemo pristati i svaki razgovor je prestao. Sve više ljudi nam odlazi na Hitnu, 100 postotni invalidi se na osjećaju dobro, gladni smo i žedni, samo malo vode i hrane je uspjelo doći do nas, ali ne odustajemo, izjavio je Glogoški za Večernji list. Specijalci ne puštaju Matiću da braniteljima odnese hranu i piće.

12.13 Predrag Matić izašao je iz crkve u kojoj se nije dugo zadržao. “Prijedlog branitelja je da se održi sastanak, međutim imam loša iskustva od jesenas. Tada su tražili da su povuku izmjene zakona i mi smo ih povukli. Tražili su da se povuče mirovinski zakon i mi smo ga povukli”, izjavio je ministar Matić i poručio kako je premijer Milanović spreman razgovarati s braniteljima o njihovim zahtjevima.

12.07 Ministar Predrag Matić upravo je ušao u crkvu kako bi razgovarao s braniteljima.

12.05 Velika gužva nastala je na Kamenitim vratima i stvorio se čep.

11.27 Branitelji su upravo pokušali prijaviti prosvjed, policija im to ne dopušta s današnjim datumom.

11.20 Stigli su i bivši ministri branitelja Tomislav Ivić i Zvonko Milas. Policajci ih ne puštaja da prođu kroz kordon.

11.12 Još je jedan branitelj u kolicima napustio crkvu. Policija ga je legitimirala, a branitelji su negodovali. Jedan je izjavio “Da ste vi pravi policajci… Nečasne zapovjedi se odbijaju”.

11.10 Branitelji iz Savske 66 krenuli su prema Trgu sv. Marka noseći hrvatsku zastavu.

11.02 Iz crkve je izašao još jedan branitelj u kolicima, nije želio davati nikakve izjave.  Bolničari opet ulaze u crkvu, jednom je branitelju pozlilo.

11.00 Milanović je ušao u Vladu bez komentara, uspješno izbjegavši upite koji su dolazili do njega.

dnevno.hr

10.40 Iz crkve je izašao branitelj Stevo Culej, a policija ga je zapisala. “Sramota je da ovo rade braniteljima”, izjavio je Culej. “Gospodo policajci, vaš ministar Ranko Ostojić dopušta da u Borovom Selu stoji spomenik ubojici 12 policajaca. Da ste stariji i vi ste mogli biti među njima” dodao je. U crkvu su ušla dva branitelja koji su donijeli mobilni toalet i toaletni papir te gospođa koja je rekla da nosi lijekove.

9. 50 Brojni turisti fotografiraju crkvu, a voditeljica putovanja kaže da nemaju pojma o čemu se radi, ispituju i zgražavaju se, ali ona im ne smije ništa reći.  Što se događai bit će im objašnjeno u autubusu. Naša je novinarka uspjela ući u crkvu, uskoro objavljujemo nove detalje iz razgovora s braniteljima. Ispred crkve je stigao HDZ-ov saborski zastupnik Goran Marić,. rekao je da će se potruditi osigurati najosnovnije potrebe braniteljima. Na novinarsko pitanje stoji li HDZ iza svega, Marić je odgovorio da to govori netko tko nema osjećaja za branitelje. Policija ni njemu ne dopušta da braniteljima odnese hranu i piće, unijeti se mogu samo lijekovi.

9.45 Na Trg sv. Marka stiglo je još pedesetak policajaca i kreću prema Kamenitim vratima jer se tamo navodno okupio dio branitelja.

9.34 Deset klubova zastupnika u Saboru je tražilo stanku zbog događaja na Trgu sv. Marka.”U nedemokratska vremena tražili bismo od premijera da dođe u Sabor, s obzirom da se to u demokratska vremena ne može dogoditi, da se premijer neće javiti ni predsjednici države, tražimo stanku”, rekao je Ivan Šuker (HDZ). “Pratimo dramu ispred crkve svetog Marka, pred turističku sezonu svi vrte tu vijest, treba razgovarati, a Sabor je pravo mjesto za to”, poručio je nezavisni zastupnik Damir Kajin.

9.30 “Procjenjujemo da je situacija vrlo ozbiljna jer su ovdje ugroženi životi. Planirali smo izaći van u 8 sati, ali smatramo da su nam životi ugroženi s obzirom na sinoćnji postupak policije. Hoćemo li doživjeti da u našoj državi, u ovoj crkvi moramo potražiti politički azil u nekoj drugoj zemlji?” zapitao se Glogoški na konferenciji za medije. Glogoški je podsjetio i na riječi gospođe Nevenke Topalušić koja je u Savskoj rekla “Jedino me mrtvu mogu odnijeti odavdje” i dodao kako je jedino što su u četvrtak tražili bio razgovor s premijerom Milanovićem.

9.25 Na Trg sv. Marko stiglo je još desetak policijskih kombija, Policija je nasilno pokušala ući u crkvu nekoliko puta.

9.20 HDZ-ov zastupnik u Gradskoj skupštini Pere Smeren izjavio je: “Čuo sam kakve je gadne izjave poručio Jovanović, sram me kao branitelja to slušati. Branitelji su stvorili ovu državu, skandalozno je gledati kako ih je policija opkolila i podržavam ih u njihovom prosvjedu.”

9.15 Branitelji su žedni i gladni,  bez lijekova, ne mogu obavljati svoje fiziološke potrebe, vidno su iscrpljeni. “Nitko nam nije omogućio uvjete za osnovne životne potrebe. Žedni smo i gladni i pozivamo građane da nam pomognu”, rekao je Đuro Glogoški koji je novinare pozvao na razgovor, no policija ih ne pušta u crkvu. Na pitanje o tome hoće li prekinuti prosvjed, Glogoški je rekao “Samo nas mrtve mogu odnijeti odavdje. Sramotno je što je na invalide i branitelje poslana policija, ne znam tko stoji iza toga, Matić, Milanović ili Ostojić.”

9.00 Doznajemo da Glogoški u crkvi drži sastanak. Hitna pomoć upravo je ušla u crkvu. U razgovoru za našu novinarku još je nekoliko specijalaca otkrilo kako smatraju da je ovo tek početak sukoba te da svakako ne miriše na dobro.

8.50 Dva policajca ušla su u crkvu i u tijeku su pregovori s braniteljima. Iz neslužbenih izvora doznajemo da sigurnosne procjene variraju iz minute u minutu te da postoji mogućnost da će novinari morati napustit Trg sv. Marka. Policija je zabranila novinarima ulazak u crkvu.

8.40 Jedna svjedokinja, koja je vlasnica kafica u blizina Trga sv. Marka, izjavila je da zbog svega što se događa ne može normalno raditi: “Ne znam što da kažem na sve ovo. To je grozno.”

8.24 Branitelji su izašli van iz crkve. U prvim redovima su oni u kolicima. U tijeku je pregovaranje s policijom oko izlaska.

dnevno.hr

8.22 Željko Jovanović izjavio je da je vrijeme da branitelji odu svojim domovima i puste Vladu da radi svoj posao. “Mene je kao branitelja sram svega ovoga što se događa”, izjavio je Jovanović na Trgu sv. Marka.

8.20 Nekolicina branitelja ponovno je izašla iz crkve. Žele mirno izaći na Trg. sv. Marka, ali ne mogu jer će ih policija, koje je sve više, uhititi.

8.10 Na Trg sv. Marka došlo je još dvadesetak policajaca. Peter Ike upitao je policiju mogu li branitelji izaći iz crkve. Jedna prosvjednica također je pitalae smiju li izaći van budući da je prošlo 8 sati, no na Trgu sv. Marka sve je više policajaca. Peđu Grbina okupljeni izviždali prilikom dolaska na sjednicu Sabora.

8.00 Policija, točnije njih 16, je oko ulaza u samu crkvu. Građani i branitelji ne smiju prijeći policijsku barikadu. Pater Ike Mandurić izašao je iz crkve. Među prosvjednicima se proširio gromoglasan pljesak.

7.40 Okupljanje je ponovno dozvoljeno od 8 sati. Branitelji su se ponovno povukli u crkvu gdje bi, prepostavlja se, u 8 sati trebala započeti  misa.

7.15 Glogoški je nakratko  popričao s jednim policajcem, a za pitanja novinara nije bio raspoložen za pitanja novinara. na pitanje “kakav je plan za danas”, odgovorio je kratkim “ne znam”.

7.10 Skupina branitelja predvođena Đurom Glogoškim izašla je iz crkve. Ispred ulaza u crkvu je i dalje ograda. a nešto dalje  stoji policija. Glogoški daje izjavu za medije.

Tijek događaja od četvrtka pročitajte ovdje:

>>> BRANITELJI PRENOĆILI U CRKVI! Svećenici stajali na ulazu! Branitelj ozlijeđen dok je policija pokušala uhvatiti Klemma? (VIDEO/FOTO)

Autor:M. Marić / J. Jakšić / Z. Kasapić/ M. Berić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.