Davor Puklavec/PIXSELL
Davor Puklavec/PIXSELL

Bivšoj ravnateljici Hine prijeti otkaz zbog krađe teksta o Mrsićevoj supruzi

Autor: Dnevno.hr

U međuvremenu je Ministarstvo kulture zatražilo od Hine da se očituje o HNiP-ovim navodima o cenzuri.

Zbog krađe radne verzije teksta o bivšoj tvrtki Dijane Šucbah Mrsić (supruga Miranda Mrsića, bivšeg ministra u Vladi Zorana Milanovića) koja je Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje ostala dužna više od 10,5 milijuna kuna, koji je 9. rujna ukraden s deska Hrvatske izvještajne novinske agencije (Hina), da bi nakon toga bio objavljen na dva privatna portala, državna agencija pokrenula je internu istragu nakon koje je utvrđeno da je to napravio jedan njihov djelatnik, zbog čega je protiv njega pokrenut postupak izvanrednog otkaza, piše tportal.

‘Točno je da je radna verzija teksta, koji je bio Hinina ekskluziva, ukraden i da je internom istragom utvrđeno da je to učinio jedan naš djelatnik i da je taj djelatnik preko svog službenog maila taj tekst proslijedio jednoj političkoj stranci, nakon čega je objavljen na dva portala. Također je točno da je protiv tog djelatnika, sukladno odredbama Zakona o radu, pokrenut postupak izvanrednog otkaza’, kazala je za tportal Branka Valentić, predsjednica Uprave Hine.

O kome je riječ, Valentić nije željela govoriti jer je postupak u tijeku. Tportal pak neslužbeno doznaje da u Hini krivca za to vide u Smiljanki Škugor Hrnčević, novinarki i bivšoj ravnateljici Hine.

Osim što je pokrenut postupak za izvanrednim otkazom, nije isključeno da bude i kazneno prijavljena zbog povrede autorskog prava i krađe teksta što u povijesti te agencije nije zabilježeno.

Priča je u javnost procurila, podsjetimo, nakon što su Hrvatski novinari i publicisti (HNiP) pozvali Ministarstvo kulture i Vladu da slijedom svojih nadležnosti i temeljem Zakona o Hini ‘žurno provjere postupanje Upravnog vijeća, ravnateljice i glavnog urednika Hine, vezano uz informacije dobivene od članova HNiP-a da se u Hini provodi cenzura, odnosno političko pogodovanje neobjavljivanjem informacija važnih za javnost’.

Naime, oni su ustvrdili da postoje indicije za to da se u Hini provodi cenzura te da je netko zaustavio objavljivanje spomenutog teksta koji je, po njihovim informacijama, napisan i predložen za objavu 7. rujna 2016., ali je objavljen tek 18. rujna.

Njihovu objavu komentirao je, a da ga HNiP nije kontaktirao, Serđo Obratov, glavni urednik Hine, koji je u priopćenju za medije odbacio sve navode HNiP-a o cenzuri. Istaknuo je kako je tekst u radnoj verziji bio u sustavu 7. rujna i kao takav vidljiv svima te da je ukraden 9. rujna kada je objavljen na direktno.hr i maxportalu, uz popratni tekst o navodnoj cenzuri.

‘Tekst je bio u radnoj verziji i trebao je biti dorađen, što je na koncu i učinjeno te je objavljen 18. rujna kada ga je preuzelo više od dvadeset medija, a na osnovi njega HRT je radio svoj TV prilog’, kazao je za tportal Obratov.

Škugor Hrnčević, koja je Hinu vodila u dva mandata – za vrijeme Ive Sanadera i Jadranke Kosor, nije bila raspoložena za razgovor. Prvi put nam je poručila da je u bolnici na pretragama te da je nazovemo kasnije. U drugom pokušaju samo je dodala da ne može ništa komentirati jer je završila na intenzivnoj.

U međuvremenu je Ministarstvo kulture zatražilo od Hine da se očituje o HNiP-ovim navodima o cenzuri.

Autor: Dnevno.hr

ZADNJE VIJESTI