Avioni samo što se ne sruše, piloti i mehaničari bježe iz kompanije. EVO tko je kriv za KAOS u Croatia Airlinesu!

Autor: Mia Mitrović

Poslovično loše stanje u državnoj aviokompaniji Croatia Airlines, ovog je proljeća kulminiralo. Tome je krivo loše upravljanje kompanijom koja je postala sinonimom za otkazane i odgođene letove te preskup, a neudoban zračni prijevoz.

Letovi Croatia Airlines koštaju gotovo poput Lufthansinih, a usluga putovanja ispod je razine Ryanaira. Omjer cijene i kvalitete je u disbalansu o čemu svjedoče ispovijesti bijesnih korisnika na službenim Facebook stranicama jedine hrvatske aviokompanije.

Gotovo je nemoguće doživjeti da Croatijin avion poleti u zadano vrijeme, a čeka se uglavnom oko sat, dva. Nemate li sreće, let će biti otkazan. Ako vam Croatia Airlines izgubi prtljagu, ne nadajte naknadi štete, čemu je osobno posvjedočila autorica ovih redaka.

Najnovija sramota za Croatiju Airlines dogodila se u subotu. Jednom od šest zrakoplova Dash 8-Q400 u Croatijinoj floti usred leta na relaciji Zagreb- Beč napuklo je vjetrobransko staklo na pilotskoj kabini zbog čega je avion bio prisiljen vratiti se u Zračnu luku Franjo Tuđman.

Samo tjedan dana prije bilo je problema na letu Zagreb-Brač, a incidenti na letovima s Dashom događaju se redovito. U zadnje vrijeme, barem jednom mjesečno iskrsne neka bizarna vijest o tehničkim poteškoćama.

Dash 8-Q400 slovi kao siguran zrakoplov iako je izgledom nalik na kakvu letjelicu iz Grunfove radionice. Let s Dashom sve je samo ne dosadan što ljubitelji avijacije znaju cijeniti. Sve učestaliji kvarovi na Dashevima događaju se iz dva razloga.




Prvi je taj što je Croatia Airlines zrakoplove koji su predviđeni za kraće relacije, počela koristiti na dužim letovima u dalje europske destinacije. Drugi, i važniji je nedostatak radne snage koja bi adekvatno brinula o Dashevima. Sindikat prometnih pilota Croatia Airlinesa nedavno je objavilo podatak da je od 2013. tehniku napustilo 68 aviomehaničara koji su otišli na rad u inozemstvo gdje su im ponuđeni bolji uvjeti rada. Odlaze i piloti pa je tako Croatia Airlines 2017. završila s 44 pilota manje nego 2012. iako je za uslugama naše aviokompanije potražnja puno veća zbog turističkog booma. Zbog svega navedenog, otkazivanja letova sve su češća pojava, a sezona samo što nije krenula.

Zbog lošeg planiranja i odlaska radne snage, Croatia Airlines sezonu je počela bez dva svoja aviona koja će zbog popravka kasniti s ulaskom u promet oko mjesec i pol dana. Zbog toga na nekim letovima umjesto Dasheva koji manjkaju koriste AirbuseA319/A320 pa ovi avioni sa 174 sjedala voze umjesto onih sa 76. Ima slučajeva da se u Airbusu vozi 17 putnika što generira ogromne financijske gubitke. Kada se broj letova povećao dolaskom sezone, unajmili su skupe avione prijevoznika iz Istočne Europe što predstavlja još jedan glup i nepotreban trošak.

Zaposlenici Croatie Airlinesa na rubu su očaja, a za sve propuste krive upravu koja se godinama bira po političkoj podobnosti, a ne zbog stručnosti. Takav je slučaj i s trenutnim predsjednikom Uprave, Jasminom Bajićem. Iako je u Croatiji proveo više od 20 godina, Bajić je široj javnosti nepoznat, osim kao autor knjige prilično bizarnog naslova ‘Menadžment zrakoplovne kompanije’ koju supotpisuje s USKOK-ovim pokajnikom u aferi Fimi-medija, Ivanom Mišetićem.




Premda se na natječaj za predsjednika Uprave Croatia Airlinesa prijavilo šest kandidata od kojih su neki imali široko međunarodno iskustvo na sličnim poslovima, izabran je Bajić, navodno, prema naredbi ministra financija Zdravka Marića, o čemu je lani pisao Objektiv. Priča se da Bajić u Croatiji i dalje zastupa USKOK-ova pokajnika Ivana Mišetića, čija je kći, Tena Mišetić, igrom slučaja postavljena za pomoćnicu šefa kabineta predsjednika Vlade RH, Andreja Plenkovića.

Vodstvo Croatie Airlinesa oštro demantira sve optužbe za katastrofalno loše poslovanje, a kako bi odgovorili na sva otvorena pitanja, sazvali su novinarski brifing u srijedu. Hrvatski sindikat prometnih pilota (HSPP) optužili su da Croatijin ‘prljavi veš’ u javnost iznose jer ‘otvoreno lobiraju za jednog od kandidata za budućeg predsjednika Uprave.

Zbog katastrofalne situacije, piloti i kabinsko osoblje najavljuju štrajk. Predsjednik Uprave Croatia Airlinesa, Jasmin Bajić za Jutarnji je list nedavno rekao kako razlozi za njihov štrajk ne postoje.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.