foot

Nogomet kao kotač zamašnjak industrije, poslovnosti i zabave – sve na jednom mjestu!

Autor: Andrija Kačić-Karlin

davno je u razvijenom svijetu svaka djelatnost podložna posebnim predstavljanjima, svojevrsnim sajmovima, ili velesajmovima, priredbama koje su upriličene upravo stoga što susreta iz određenog faha nedostaje, bolno fali.

Sport, pa i nogomet, kao fenomen 20. stoljeća koji sad u prvih 16 godina 21. stoljeća doživljava marketinšku i financijsku ekstazu odavno su prestali biti samo skupovi na utakmicama i priredbama. Golemi i unosni poslovi koji se valjaju iza sporta, napose nogometa jednostavno žude za dodatnim susretima, poslovnim analizama ali i novim poslovnim dogovorima.

Odavno je u razvijenom svijetu svaka djelatnost podložna posebnim predstavljanjima, svojevrsnim sajmovima, ili velesajmovima, priredbama koje su upriličene upravo stoga što susreta iz određenog faha nedostaje, bolno fali. Nogometni sajam, velesajam, mjesto na kojem se susreću svi ljudi koji žive za nogomet, koji od nogometa žive i kojima je nogomet ljubavi, opsesija, hobi, sve to će krajem listopada dobiti Zagreb. U punom i raskošnom obliku.

Istaknimo stoga, Zagrebački velesajam od 27. do 30. listopada rezerviran je za Football Fest, specijalizirani sajam svjetskih proizvođača opreme i usluga za nogomet. U organizaciji tvrtke AB sport koju vodi dugogodišnji djelatnik Hrvatskog nogometnog saveza (HNS) Alan Balen prihvatila je velik izazov i krenula u priređivanje jedinstvene priredbe, takve vrste najveće u južnoj Europi, unatoč teškim gospodarskim vremenima, recesiji i oskudici. Nije tajna da takav događaj kronično nedostaje ne samo Hrvatskoj, već i ovome dijelu Europe, a kako je Hrvatska u nogometu u našem dijelu Europe ipak najbolja i najjača to je nekako prirodno da veliki nogometni sajam, konkretno “Foo0tball fest” bude baš u Zagrebu. I biti će, svjedočiti ćemo sajmenoj priredbi na kojoj će biti predstavljena cjelokupna industrija koja svoju proizvodnju veže uz nogomet.

Alan Balen, koji zdušno radi na ovome projektu već godinu dana, priča nam:

“Ciljna skupina sudionika ovog sajma su zemlje jugoistočne Europe: Hrvatska, Slovenija, Mađarska, Austrija, Bosna i Hercegovina, Srbija, Makedonija i Rumunjska odnosno područje koje obuhvaća oko 10.000 registriranih nogometnih klubova i oko 2,5 milijuna registriranih nogometaša. U sklopu sajma održat će se konferencije na kojima će se raspravljati o marketinškim temama u nogometu, sponzorstvu, digitalnom marketingu i nogometnom turizmu, a najavio je sudjelovanje stručnjaka za te teme iz Fife i Uefe te iz nogometnih klubova Reala i Barcelone”.

Svjestan je Balen opsega i nogometne industrije i zanimanja populacije i javnosti za nogomet. Tvrdi:

“Događaja poput Football Festa nema u našem dijelu Europe. Takvi događaji su iznimno bitni, jer nogomet je nevjerojatno veliki biznis. Recimo, na dan finala Europskog prvenstva 2012. u Ukrajini i Poljskoj sletjelo je 400 privatnih aviona. Trebalo je biti pripremljeno 400 auta, 400 auta, 400 ljudi koji se brinu o njima. Bilo je više od 11 tisuća letova u mjesec dana, više od 5 tisuća volontera. I svi su oni bili povezani s nogometom. A to je samo jedna detalj, nogomet ima dodirne točke sa svim segmentima gospodarstva, turizmom, prehranom, dizajnom, ma što god zamislili ima veze s nogometom. Eto, veš mašine, naizgled nemaju veze s nogometom. Kako nemaju? Pa, gdje se peru dresovi i silna oprema”, pita se na zanimljiv način Balen i odgovara.

“Zato je potreban takav sajam”!

Organizatori očekuju između 40 i 50 tisuća posjetitelja na “Football festu”. Koji će biti organiziran s tri tematske cjeline – konferencija, sajam i zabava! Međusobno isprepletene ove tri cjeline omogućiti će cjelodnevni užitak svim nogometnim zaljubljenicima, ali i poslovnim ljudima, bivšim igračima, trenerima, sadašnjim igračima, rukovoditeljima, ukratko svima!

“Veliki broj tvrtki treba duži period vremena da sklopi neki posao u nogometu. Kroz Football Fest nam je želja povezati sve i ubrzati dogovaranje poslova te otvoriti prostor za nove ideje i suradnje. Očekujemo i posjetu predstavnika Uefe i naravno nadam se da je to početak jedne lijepe tradicije”, opet će Balen.

Kako bi sve skupa to trebalo izgledati?

“U izlagačkom dijelu sajma predstavit će se tvrtke proizvođači svega onoga što je povezano s nogometnom, primjerice nogometnih lopti, umjetne trave, vitamina za igrače… Imamo i taj zabavni dio u kojem će biti organizirana natjecanja u stolnom nogometu, najbržem udarcu i za najboljeg driblera, uz mnoštvo drugih igara. Kako sve ne bi stalo samo na predstavljanju proizoda, organizirati ćemo edukativne konferencije i radionice s eminentnim stručnjacima iz cijele Europe. Ponosni smo što možemo predstaviti bivšeg direktora digitalnog marketinga madridskog Reala, Oscara Uguza koji će održati predavanje. On je danas poslovni konzultant s iskustvom u digitalnoj komunikaciji i kreiranju strategije. Posljednjih nekoliko godina usredotočen je prema profesionalnom sportskom sektoru, aktivacijama sponzorstava i brendiranju država. Na Football Festu on će pričati o svojim iskustvima u Real Madridu te o novim digitalnim trendovima u sadržaju i društvenim mrežama koji nas očekuju u nogometu. Želimo da Football Fest ponudi dodatnu vrijednost nogometnim klubovima, savezima, igračima, poduzetnicima, gospodarskim subjektima, marketinškim, istraživačkim i PR agencijama, upravljačima sportskih objekata, studentima marketinga i kineziologije te svima drugima koji su vezani ili jednostavno ne mogu oduprijeti se nogometu”.

Hrvatski nogomet od edukacije na Football festu može imati i konkretne koristi.

“Za obnovu i izgradnju nogometne infrastrukture razmatrati će se i mogućnosti koje za tu namjenu predviđaju fondovi Europske unije što bi moglo biti od posebnog značaja za Hrvatsku u kojoj niti jedan od 1.400 registriranih nogometnih klubova još od njih nije koristio sredstva iz fondova EU-a”, zaključuje Alan Balen i nastavlja:

“Nogomet je danas, bez ikakve dvojbe, najpopularniji sport na svijetu. Finale Svjetskog nogometnog prvenstva ili europske Lige prvaka putem televizijskih prijenosa prati više od milijardu ljudi. Osim toga, nogomet je izrastao u jednu od najvećih gospodarskih grana u suvremenom svijetu, a kroz povijest je imao veliki utjecaj na proces globalizacije, ali i na učvršćivanje nacionalnih i lokalnih identiteta. Hrvatska u nogometu ima svoje zapaženo mjesto i red je da od te svoje uloge u nogometu ima i poslovnu korist”.

Pa će se tako krajem listopada u paviljonima 9, 10 i 11, na više od 3500 četvornih metara sajamskog prostora predstaviti tvrtke koje posluju u sportskoj industriji, s naglaskom na nogomet.

Biti će tu sadržaja i za nogometne nostalgičare, kolekcionare, biti će i poduke za sve one koji jož ne znaju kako doći u kontakt pri traženju sponzorstava i komercijalnih partnerstava. Govoriti će se i o razvoju društvenih mreža u nogometu. Kao što neće izostati ni priče o nogometu i društvenoj odgovornosti. Imati će posla i novinari, tema o životnim stilovima nogometaša idealna je za medije. Kroz ovu temu i zanimljive predavače saznati ćete kakve su životne navike i životni stilovi najvećih zvijezda. Naglasak će biti na prilagodbi igrača na novu sredinu i veći klub.

Nadalje, stručnjaci će vam na konferencijama pokazati metode kako na najbolji način iskoristiti globalno tržište i kako se nametnuti na tržišnoj utakmici sve većeg broja klubova. Isto tako, turizam zauzima sve značajniju granu u nogometnoj industriji. Ova tema će zasigurno biti u fokusu mnogim hotelijerima, ugostiteljima, investitorima, klubovima, velikim i malim poduzetnicima i mnogim drugima.

Nogometaši će na predavanjima dobiti dragocjene savjete što raditi nakon karijere – u nogometu ili nekoj drugoj industriji. Predavači, redom bivši nogometaši, ponudit će vlastita iskustva i savjete na to životno razdoblje. Oni koji se bave organizacijama sportskih događaja sigurno će pozorno pratiti predavanje kako izgleda organizacija velikih nogometnih događaja poput finalnih utakmica Uefine Lige prvaka, kao i mnoge druge tajne iz ovog vrlo kompleksnog aspekta sportskog menadžmenta.

“Football fest” u Zagrebu. Premijerno!

Autor: Andrija Kačić-Karlin

ZADNJE VIJESTI