capture

Koliko je nogomet silan kao igra toliko je nogomet i veliki posao

Autor: Andrija Kačić-Karlin

Pogledajmo koliki je posao – nogomet. Netko mora proizvesti travu na kojoj se igra nogomet, netko proizvodi golove, vratnice, tekstilna industrija proizvodi dresove, gaćice, štucne, obućarska industrija bavi se kopačkama, marketinška industrija nudi rješenja za reklame na i oko igrališta. Netko, pak, gradi te stadione, naravno građevinska industrija. Ima tu posla za tvrtke koje se bave osiguranjem. Ne zaboravimo nadalje prehranu, dizajn, nogomet je korač zamašnjak baš svih gospodarskih djelatnosti. Svi oni izlažu na zagrebačkom Football festu, nogometnom sajmu...

Zagreb je dobio jedinstvenu priredbu, istina u prvom navratu, ali sa svim preduvjetima da postane tradicionalna. Football fest engleska je inačica imena priredbe koja je zapravo nogometni sajam u kojem se posjetiteljima nudi sve, ali doslovce baš sve što je vezano uz nogomet. Englesko ime priredbe ne treba nas zavarati, ovaj događaj koji ima međunarodni karakter i najveći je takve vrste u Južnoj Europi u Zagrebu je okupio više od stotinu izlagača u tri paviljona Zagrebačkog velesajma. I ta priredba traje od četvrtka do nedjelje (od 27. do 30. listopada).

Dakako, ideja o nogometnom sajmu nije revolucionarna, no premijerna je u Hrvatskoj i uistinu je donijele neke nove spoznaje o fenomenu nogometne igre, zabave uz nju i neizostavnu poslovnost koja se tiče baš nogometa. Pa je tako zagrebački Football fest podijeljen u tri tematske cjeline, zabava u nogometu, poslovi u nogometu i konferencijski dio.

capture

Krenimo redom. Na Football festu zabava je raskošna. Nogomet je, ruku na srce, zabava sam po sebi, a na Football Festu je organiziran najveći nogometni zabavni park na ovim prostora. Od turnira u playstationu, stolnom i malom nogometu, pa sve do bubble footballa, mjerenja brzine i preciznosti udaraca, nogometnog biljara i još mnogo toga zabavljat će posjetitelje festivala. Cijeli dan, od 10 do 21 sat.

Na Football Festu imat ćete se priliku okušati u novim nogometnim igrama, između ostalog i u divovskom nogometnom pikadu! Pravila su jednostavna, kao i kod običnog pikada, jedino što umjesto strelice metu gađate nogometnim loptama. Tu metodu često prakticiraju i nogometaši u najvećim svjetskim klubovima na treninzima.

Posebna je priča Football festa ona o nogometu i poslovnosti. Nije tajna, u nogometu se okreće veliki novac, poslova u i oko nogometa ima koliko god želite. Poigrajmo se malo. Što je sve potrebno za aktivno i ravnopravno bavljenje nogometom, koje sve tu gospodarske grane imaju interes i svoje prste?

Pogledajmo, netko mora proizvesti travu na kojoj se igra nogomet, netko proizvodi golove, vratnice, tekstilna industrija proizvodi dresove, gaćice, štucne, obućarska industrija bavi se kopačkama, marketinška industrija nudi rješenja za reklame na i oko igrališta. Netko, pak, gradi te stadione, naravno građevinska industrija. Ima tu posla za tvrtke koje se bave osiguranjem. Ne zaboravimo nadalje prehranu, dizajn, nogomet je korač zamašnjak baš svih gospodarskih djelatnosti.

Kraja zapravo i nema, cijelo društvo uključeno je u fenomen nogometne igre, slobodno možemo reći i kompletno gospodarstvo. Spomenimo samo nogometni, sportski turizan, utakmice pohode na desetine tisuća navijača putujući iz jedne zemlje u drugu, s kontinenta na kontinent. Nogomet je postao unosan posao, mnogi u njemu vide, traže i nađu profit i Hrvatska kolikogod bila znana kao sjajan inkubator velikih igrača tu priču, taj dodir nogometa i poslovnosti još nije prigodno iskoristila.

Golemi i unosni poslovi koji se valjaju iza sporta, napose nogometa jednostavno žude za dodatnim susretima, poslovnim analizama ali i novim poslovnim dogovorima. Upravo u tome svima može pomoći Football fest.

Na našem nogometnom sajmu imate priliku kupiti sve što vam je potrebno, a povezano je s najvažnijom sporednom stvari na svijetu. Bilo da tražite sportsku opremu, nogometne lopte, suvenire voljenog kluba (ili klub za nastavak karijere), pa čak i travnjake i nogometne terene…

Na Football Festu sudjeluju će svi koji su na bilo koji način povezani s nogometom. Nogometni klubovi, savezi i tvrtke iz svih dijelova srednje i jugoistočne Europe sudjeluju na sajmu i imat će priliku povezati se s tržištem, sklopiti nove poslove i upoznati konkurenciju.

Nogomet je nesumnjivo i znanje, kao i moć posredovanja s informacijama. Stoga su na Football festu i predavanja koje drže od eminentnih trenera, pa i stručnjaci za ne samo digitalni marketing, nego i za društvene mreže, toliko danas popularne i u nogometu.

Organizaciju ove priredbe potpisuje tvrtka AB sport koju vodi dugogodišnji djelatnik Hrvatskog nogometnog saveza (HNS) Alan Balen. prihvatila je velik izazov i krenula u priređivanje jedinstvenog događaja takve vrste, najvećeg u južnoj Europi, unatoč teškim gospodarskim vremenima, recesiji i oskudici.

“Na konferenciju smo doveli najjača imena iz nogometne industrije, među kojima su ljudi iz Uefe, Madrida i Barcelone. Očekujemo da Zagreb u ta četiri dana postane nogometni centar Europe i da svi koji vole nogomet dođu na Zagrebački Velesajam“, kaže nam Alan Balen.

I nastavlja:

“Ciljna skupina sudionika ovog sajma su zemlje jugoistočne Europe: Hrvatska, Slovenija, Mađarska, Austrija, Bosna i Hercegovina, Srbija, Makedonija i Rumunjska odnosno područje koje obuhvaća oko 10.000 registriranih nogometnih klubova i oko 2,5 milijuna registriranih nogometaša. Događaja poput Football Festa nema u našem dijelu Europe. Takvi događaji su iznimno bitni, jer nogomet je nevjerojatno veliki biznis. Veliki broj tvrtki treba duži period vremena da sklopi neki posao u nogometu. Kroz Football Fest nam je želja povezati sve i ubrzati dogovaranje poslova te otvoriti prostor za nove ideje i suradnje. Očekujemo i posjetu predstavnika Uefe i naravno nadam se da je to početak jedne lijepe tradicije”

Promotori Football festa su proslavljeni reprezentativci iz generacije “vatrenih”, Dario Šimić i Aljoša Asanović.

„Događaji poput Football Festa velika su stvar ne samo za Hrvatsku, već i za sve države u regiji. Ovaj dio Europe nikada nije imao problema s kvalitetnim nogometašima i talentiranim klincima. Međutim, nogomet nam za razvijenom Europom još uvijek zaostaje u poslovnom segmentu. Stoga, Football Fest je jedna odlična priča koja će spojiti sve koji su na bilo koji način povezani s nogometom, bilo da se radi o nogometnim klubovima, proizvođačima sportske opreme, trenerima ili, pak, običnim zaljubljenicima u najvažniju sporednu stvar na svijetu. Drago mi je što sudjelujem na ovakvom događaju i što sam dobio čast biti njegov ambasador“, rekao je Dario Šimić.

Organizatori očekuju između 40 i 50 tisuća posjetitelja na Football festu, a riječ je o brojci navijača koju ne može okupiti ni dva kola Prve hrvatske nogometne lige, s deset utakmica. I to je već zanimljiv uspjeh ove premijerne priredbe u Zagrebu. Dakle, interes za nogomet postoji, za posao u nogometu također, samo ga valja koristiti!

Autor: Andrija Kačić-Karlin

ZADNJE VIJESTI