Davor Puklavec/PIXSELL
Davor Puklavec/PIXSELL

Velika analiza stranačkih financija otkrila nam je  tko je najveći gubitnik parlamentarnih izbora!

Autor: I. Delić

Svima je u startu bilo jasno da on ne može postati premijer, ali njemu se nije dalo slušati savjete, previše je poletio, a to mu se obilo o glavu te je u skladu s time pao na niske grane.

Polako ali sigurno postaje jasno tko je najveći gubitnik prošlih parlamentarnih izbora, a ako je suditi po uloženom i dobivenom, luzer nad luzerima svakako je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić koji je sa svojom koalicijskom listom posrnuo u namjeri da postane premijerom. Da su mu nakane bile ozbiljne, iako su već tada zvučale kao prvoaprilska šala svjedoči minus od 2,2 milijuna kuna do kojih se doveo namjeravajući postati premijerom. Ali škrabicu treba otvoriti ako ti vlast osigurava siguran nastavak dobro znane politike te zaštitu od institucionalnog progona koja je Bandiću i više nego nužna.

Stranka rada i solidarnosti BM 365, Novi val, Narodna stranka Reformista, HSS Stjepan Radić i Blok umirovljenika zajedno su u ime kampanje imali prihode od 1,5 milijuna kuna, a potrošili su 3,7 milijuna kuna. Populistička retorika kojom se čelni čovjek Zagreba vodio preslikavajući svoje vođenje grada na cijelu državu nije urodila plodom, a njegovi najbliži suradnici danas pričaju kako na izbore nije trebao ići te da nije trebao slušati ideje onih koji su ga savjetovali o načinu na koji vodi kampanju. Svima je u startu bilo jasno da on ne može postati premijer, ali njemu se nije dalo slušati savjete, previše je poletio, a to mu se obilo o glavu te je u skladu s time pao na niske grane. A taj pad na niske grane ugroziti bi mu mogao i pobjedu na lokalnim izborima, fotelja gradonačelnika sve mu se više trese, a toga je svjestan i on sam koji u grču obilazi grad hvatajući se za svaku slamku spasa dok ga istodobno zapljuskuju afere, ali i ankete koje mu ne idu u prilog. No, kada je o stranačkim financijama riječ najveći gubitnici zapravo su hrvatski građani koji sve to financiraju.

Tako je Narodna koalicija za promidžbu ulupala oko 6.4 milijuna kuna, dok su od donatora prikupili 108 tisuća kuna, a donatori su im pak sami zastupnici- Vedran Babić iz SDP-a za koaliciju je dao 10 tisuća kuna, na listi donatora je i Milorad Batinić koji je čest donator svojega HNS-a za čiju je koaliciju ovoga puta izdvojio 30 tisuća kuna, tu je i Predrag Štromar sa 30 tisuća kuna. No, jasno je da su male stranke ove velike Milanovićeve karavane zaradile na zastupnicima, u brojkama to pak izgleda ovako: HNS- 1,21 milijun kuna, a HSS 675.000 kuna. Bandićeva koalicija najviše je investirala u kampanju u devetoj i trećoj izbornoj jedinici gdje su im boje branili Kristijan Kapović i Čačić, a troškovi su tamo iznosili 535 tisuća kuna,.

Donirala ih je izdašno tvrtka Eurohandel koja je tiskanjem plakata za stranku izdvojila preko 50 tisuća kuna, a tu su i Ljubo Jurčić, Ana Marija Bujas Čelan te Đuro Lubuira sa svojim donacijama. IZ HDZ-ova izvješća proizlazi pak da su u minusu većem od tri milijuna kuna, a njihovi prihodi financiranja promidžbe iznose 10.4 milijuna kuna. Ova stranka ima sreće sa donatorima od kojih je skupljeno 7,15 milijuna kuna, dok se 3,25 milijuna pripisuje vlastitim stranačkim sredstvima. Za dva milijuna kuna srezali su rashode u odnosu na lanjsku kampanju, a minus koji je nastao podmiriti će od osvojenih mandata. Kada je o potrošnji za kampanju riječ visoko na ljestvici je i Most koji je ulupao 2,2 milijuna kuna, slijede potom IDS-ovci sa 965 tisuća kuna, ali i HDSSB s Konzervativcima koji je izdvojio 840 tisuća kuna.

Autor: I. Delić

ZADNJE VIJESTI