Nel Pavletic/PIXSELL

Zvjezdarnici Višnjan stigla međunarodna potvrda za otkriće deset asteroida, pronašli ih učenici!

Autor: Tihana

Zvjezdarnici Višnjan stigla je potvrda za otkriće deset asteroida u Sunčevu sustavu, koje su zamijetili učenici i mentori Višnjanske škole astronomije tijekom kolovoza ove godine, priopćeno je iz Zvjezdarnice.

Ta manja nebeska tijela, veličine oko jednog kilometra, otkrivena su u sazviježđu Vodenjaka, teleskopom promjera jednog metra s nove astronomske osmatračnice na Tičanu, kaže se.

Višnjanska škole astronomije, održana je od 12. do 26. kolovoza ove godine u sklopu edukacijskih programa iz projekta “Zajedno smo jači”, a potvrda je stigla iz Centra za mala tijela Međunarodne astronomske unije zadnjim cirkularnim pismom.

Od deset novih tijela u Sunčevom sustavu, petoro ih je pronašla skupina učenika radom na projektu praćenja opasnih asteroida tijekom Visnjanske škole astronomije, s mentorom Enricom Pettarinom iz Italije.

Želimo podijeliti naš uspjeh i zadovoljstvo sa svim pojedincima i kompanijama koji su pomogli i dosljedno pomažu Zvjezdarnici Višnjan te njenim edukacijskim i znanstvenim programima, kaže se u priopćenju koje je Hini tijekom noći dostavio Korado Korlević iz Zvjezdarnice Višnjan.

Još jednom tijekom ove godine treba tim tijelima izmjeriti položaj kako bi im se bolje odredila putanja i kako bi ih se moglo ponovo pronaći te im veoma precizno odrediti stazu, ističe Korlević u priopćenju i dodaje da od pronađenih tijela niti jedno nije opasno.

Učenicima će stečeno iskustvo direktnog uključivanja u tehnologiju teleskopa i znanstveno istraživanje biti značajan poticaj kod odabira karijere u područjima znanosti i tehnologije, dodaje .

Na novoj se zvjezdarnici vrše modifikacije na teleskopu i nabavlja oprema kako bi se u narednih pet godina mogla pružati kvalitetna podrška svjetskoj zajednici kod praćenju potencijalno opasnih tijela, kaže se.

Međunarodni program Višnjanska škola astronomije više od 25 godina okuplja srednjoškolce s posebnim interesom za astronomiju i svemirske znanosti. Neke od tema uključuju istraživanje malih tijela Sunčevog sustava, razvijanje teleskopskih sustava i projektiranje planetarnih robota – istraživača.

Jedna od specifičnosti škole je noćni rad, u sklopu kojeg se vrše astronomska promatranja. Zbog potpunog uklapanja mnogih inozemnih gostiju, većina aktivnosti se odvija na engleskom jeziku. Ukupno sudjeluje ozmeđu 5 i 20 učenika, podijeljenih u 4 do 5 radnih grupa. Učenici se biraju na osnovu motivacijskih pisama, rezultata postignutih na natjecanjima, te pisama preporuke njihovih nastavnika, kaže se.

Autor: