pixabay.com
pixabay.com

NIJE PROBLEM U VAMA: Ovo je osam znanstvenih razloga zašto se debljamo!

Autor: A.P.

Znanstveno je dokazano da nedostatak sna deblja. Objašnjenje je da je spavanje igra važnu ulogu u metabolizmu energije, pa kad ne spavate dovoljno - jedete više, kao da je fiziološka adaptacija mehanizam za održavanje budnosti.

Više od pola milijarde ljudi u svijetu je pretilo, ali ljudska težina je rezultat mnogih faktora i brza prehrana nije uvijek krivac. BrightSide je odlučio istražiti uzroke postajanja pretilim, a mi tu su i rezultati više znanstvenih studija. Ovo je osam iznenađujućih uzroka debljanja koje bi trebali znati.

1. Izbjegavanje obiteljskih obroka

Istraživanja pokazuju da nas obiteljski objedi mogu zaštititi od pretilosti. Razlog je u tome što zajednički obrok može pružiti priliku za emotivnijom vezom među članovima obitelji i potiče zdrave prehrambene navike. Prema rezultatima istraživanja, djeca koja najmanje tri puta tjedno objede konzumiraju s roditeljima imaju 24% veću vjerojatnost da jedu zdravu hranu od drugih.

2. Godina rođenja

Obratite pozornost ako ste rođeni nakon 1942. godine. Istraživači su otkrili da rizik pretilosti u velikoj mjeri ovisi o godini rođenja. Ljudi skloni mutaciji masnog tkiva i povezanosti s pretilosti  imaju veću vjerojatnost da će biti pretili, ako su rođeni nakon 1942. godine.

3. Klasična glazba u restoranima

Istraživanje je pokazalo da se više hrane i kava konzumira u restoranima gdje svira klasična glazba u pozadini. Ovo je nešto što trebate uzeti u obzir ako želite smanjiti povećano konzumiranje hrane.

4. Rad noću

Ljudi su programirani da spavaju kada nema svjetla i jedu tijekom dana. Rad noću nas više deblja jer lomi fiziološki ciklus, te uzrokuje smanjenje ukupnih rashoda dnevne energije. Ako radite noću rješenje kako bi se spriječilo debljanje je jesti manje.

5. Premalo sna

Znanstveno je dokazano da nedostatak sna deblja. Objašnjenje je da je spavanje igra važnu ulogu u metabolizmu energije, pa kad ne spavate dovoljno – jedete više, kao da je fiziološka adaptacija mehanizam za održavanje budnosti.

6. Zagađenje okoliša

Izloženost određenih zagađivača okoliša je pokazala da povećavaju rizik od pretilosti. Razlog tome je što su neki zagađivači izgraditi u masnom tkivu. Ta sredstva u tijelo dospijevaju putem hrane visokog udjela  masnoće, kao što su meso i masne ribe.

7. Gledanje previše TV

Trošenje više od dva sata sjedeći ispred TV-a svaki dan povećava rizik od pretilosti za 23%. Spavanje s upaljenim televizorom također povećava rizik. Prema studiji, izlaganje umjetnom svjetlu tijekom noći, dok spavamo, smanjuje razinu melatonina, hormona koji nas štiti od metaboličkih poremećaja koji uzrokuju pretilost i dijabetes.

8. Stres, depresiju, anksioznost …

Žene koje pate od post-traumatskog stresnog na težini dobivaju brže i sklonije su pretilosti nego one koji ne prolaze kroz tu situaciju. No, tu je dobra vijest: kada ublažavanje simptoma ovog poremećaja, rizik od pretilosti znatno je smanjen. S druge strane, više od polovice ljudi reagiraju na stres tako što – jedu, osobito namirnice bogate mastima i šećerima.

Autor: A.P.

ZADNJE VIJESTI