Oči u oči sa Suncem

Autor: dnevno.hr

Svemirska agencija NASA lansirala je vrhunski teleskop koji će našu zvijezdu odmjeriti kao nikad prije.

NASA je u četvrtak lansirala ‘svemirsku zvjezdarnicu’ koja će svojim moćnim lećama pogledati direktno u Sunce i pokušati proniknuti njegove ‘unutarnje mehanizme’.

Postavljen na vrh Atlas V rakete Solar Dynamics Observatory (SDO) vinuo se put neba iz američke zračne baze Cape Canaveral na Floridi s ciljem da se zaustavi na 35.000 kilometara od Zemlje i započne s mjerenjem sunčeve magnetske aktivnosti.

– Očekujemo da istraživanje otkrije unutarnje mehanizme Sunca, što ćemo postići kontinuiranim fotografiranjem njegove površine u iznimno visokoj rezoluciji – riječi su kojima je NASA popratila lansiranje opservatorija.

Uistinu, podaci dostupni na službenim stranicama, otkrivaju da SDO može snimati u ‘IMAX rezoluciji’ od 4096×4096 pixela, odnosno ponuditi fotografije visoke kakvoće koje će prezentirati ‘rijetko viđene detalje Sunca i otkriti ponešto o njegovim svojstvima’.

Svemirska agencija vjeruje da će prikupljeni podaci znanstvenicima omogućiti predviđanje sunčevih oluja, vjetrova i drugih aktivnosti koje utječu na satelite i svemirske letjelice.

Autor:dnevno.hr