PROMO
PROMO

Hrvatska dobila prvi motivacijski vodič za poduzetnice i sve žene koje će to tek biti – ‘Ja (ne)mogu biti poduzetnica’

Autor: dnevno.hr

U povodu Svjetskog dana poduzetnica, koji se od 2014. godine obilježava diljem svijeta u čak 144 država na inicijativu Ujedinjenih naroda, Virtualni ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hr dat će svoj obol promocijom prvog hrvatskog motivacijskog vodiča za poduzetnice i sve one koje će to tek biti.

U Hrvatskoj su dva temeljna razloga zbog kojega u novije žene kreću u poduzetništvo – ili zbog činjenice da se ostale bez posla ili zbog karijernog zaokreta.
Ni jedna ni druga kategorija budućih poduzetnica nije nastala pod utjecajem dugogodišnjeg staloženog promišljanja i/ili detaljnog planiranja poduzetništva, te prikupljanja kapitala. U takvim uvjetima ne začuđuje da se žene često, ne samo na početku nego i tijekom svog poduzetništva pitaju –
Mogu li ja biti poduzetnicom?

U povodu Svjetskog dana poduzetnica, koji se od 2014. godine obilježava diljem svijeta u čak 144 država na inicijativu Ujedinjenih naroda, Virtualni ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hr dat će svoj obol promocijom prvog hrvatskog motivacijskog vodiča za poduzetnice i sve one koje će to tek biti.

Virtualni ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hr koji trenutačno okuplja više od 1.800 poduzetnica i više od 60 poduzetnika, uz pomoć sredstva iz EU fondova, u cilju pomoći ženama koje su u poduzetništvu ili ga tek kane otkriti, pripremio je i tiskao knjigu Ja (ne)mogu biti poduzetnica, autorica Sanele Dropulić i Ivane Radić, koje će se besplatno dijeliti.

Knjiga „Ja (ne)mogu biti poduzetnica“ je bez sumnje jedan od vrijednih doprinosa svim inicijativama i naporima promicanja ženskog poduzetništva. Autorice sa svim sadašnjim i budućim poduzetnicama dijele i svoja osobna iskustva iz svijeta poduzetništva što je uvijek dragocjeno – znaju što je njih ograničavalo, što im je nedostajalo, u čemu su griješile pa je nesumnjivo da će njihovi savjeti biti korisna, praktična i konkretna pomoć kako nekim već postojećim poduzetnicama koje su tek nedavno krenule tim putem tako i svim onim ženama koje o poduzetništvu tek razmišljaju. Uspjeh u poduzetništvu nikome nije zajamčen, ali onima koji do njega dođu donosi iznimne nagrade. Kao što i same autorice napominju – i neuspjeh je dio uspjeha jer se na greškama uči. Zbog toga kao i niza drugih vrijednih i konkretnih savjeta, vjerujem da će ovo štivo ohrabriti mnoge od njegovih čitateljica da ideje o kojima razmišljaju pretoče u konkretne poduzetničke poduhvate i usude se biti poduzetnice – napisala je Gordana Deranja, predsjednica Hrvatske udruge poslodavaca u recenziji prvog hrvatskog motivacijskog vodiča za poduzetnice i sve one koje će to tek biti.

U knjizi se „seciraju“ prednosti i nedostaci samozapošljavanja, te iznose argumenti koliko je teško / lagano zarađivati poduzetnički kruh, biti sam sebi šef, imati fleksibilno radno vrijeme, kreirati i odgovarati za učinak vlastitih projekata. Knjiga nastoji motivirati buduće poduzetnice da se sa što manje straha i neizvjesnosti, a što više informacija, poznavanja realnog tržišta, te pozitivne poslovne perspektive otisnu u vlastiti biznis i snađu u njemu. Knjiga je usmjerena poduzetnicama koje već osiguravaju svoju egzistenciju na realnom tržištu s ciljem da lakše sagledaju sve izazove, upuste se u rješavanje problema više motivirane, manje pesimistične i kolebljive, sve s ciljem jačanja ženskog poduzetništva koje je u porastu posljednjih godina u ovom dijelu Europe.

Knjiga uz teoriju uspjeha i neuspjeha u poduzetništvu, donosi motivacijske i praktične primjere za pozitivno sagledavanje poduzetništva, te pruža čitateljima odgovor na temeljna pitanja – jesam li ja sposobna biti poduzetnicom te kako to postati!

O autoricama:

Sanela Dropulić

Kao stručnjakinja za tržišne komunikacije s više od 20 godine radnog iskustva na domaćem i inozemnom tržištu, iskusila je rad, posebice na menadžerskim i rukovodećim pozicijama u gotovo svim poslovnim sustavima, od malih, obrtničkih i poduzetničkih poslovnih okruženja, preko multinacionalnih kompanija i velikih javnih poduzeća, do javnih i državnih institucija i na koncu svog vlastitog, uspješnog poduzetništva.

Prvog dana siječnja 2016. pokrenula je Virtualni ženski poduzetnički centar s ciljem umrežavanja poduzetnica u Hrvatskoj i regiji radi lakše razmjene iskustava te uzajamne potpore i pomoći u istupanju na tržište.

Vlasnica je tvrtke Expert Product d.o.o. specijalizirane za pružanje usluga tržišnog komuniciranja, ali i ostalih aktivnosti za uspješan početak i upravljanje poduzetništvom na hrvatskom i inozemnom tržištu. Expert Product tim čine brojni stručnjaci za marketing, odnose s javnošću, digitalno komuniciranje, web i grafički dizajn, EU projekte, pravno-savjetodavnu pomoć, i drugi koji nastoje svakoj tvrtki ili obrtu olakšati poslovanje u realnom sektoru te pronaći učinkovite odgovore za razvoj i napredak poslovanja.

Diplomirala je novinarstvo u Zagrebu kao jedna od najboljih studentica u klasi da bi specijalističko školovanje nastavila i uspješno završila kao stipendistica njemačke Vlade u Frankfurter Allgemeine Zeitungu. Bila je novinarka i urednica u mnogim renomiranim hrvatskim medijskim kućama od kojih se najduže zadržala u Večernjem listu gdje je napustila poziciju urednice rubrike Zagreb na digitalnoj platformi Večernji.hr da bi prije nekoliko godina pokrenula vlastitu poduzetničku aktivnost za pružanje usluga tržišnog komuniciranja.

Posljednjih deset godina aktivno drži predavanja i radionice o tome kako uspješno započeti, voditi i uspjeti u poduzetništvu te kako kvalitetno plasirati uslugu i proizvod na domaćem i inozemnom tržištu. Radionice i predavanja je dosad poslušalo i pohađalo više stotina hrvatskih malih i srednjih poduzetnika.

Tečno govori engleski i njemački jezik, a nešto slabije i švedski jezik. Bavi se streljaštvom, a u predasima od poduzetničkog angažmana nastupa na domaćim i inozemnim natjecanjima u disciplinama zračni i malokalibarski pištolj.

U slobodno vrijeme najviše uživa u obitelji zajedno sa suprugom Igorom i četiri kćerke – Ivom, Elen, Lorom i Katarinom – koji su njezina najveća potpora, motivator i inspiracija za poduzetništvo.

Ivana Radić

Mr.sc. Ivana Radić – direktorica tvrtke Present communications d.o.o. za PR i marketing, certificirani regionalni direktor The Alpha Group metode tvrtke Noble Manhattan Coaching iz Velike Britanije i marketing menadžer Virtualnog ženskog poduzetničkog centra.

Završila je četverogodišnji studij filozofije i hrvatske kulture na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu. Nakon završetka studija upisala je poslijediplomski znanstveni studij Teorija i politika marketinga na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu koji je završila u roku.

Njezina karijera je započela u velikoj građevinskog firmi u Zagrebu gdje se u početku bavila pripremom velikih međunarodnih projekata koja su financirali razni investitori, od Europske banke za obnovu i razvoj, Europske investicijske banke do privatnih investitora i nacionalnih elektrodistribucijskih mreža.

Njezino dugogodišnje iskustvo u komunikaciji sa stranim investitorima, ulagačima te financijskom javnošću bilo je jedna od stepenica njezina razvoja u području komunikacija. Korporativne komunikacije su bile logičan slijed koji ju je doveo do odnosa s javnošću i marketinga za koje je bila odgovorna u najtežim trenucima za kompaniju. Dodatno školovanje u Londonskoj školi za odnose s javnošću, seminari iz retorike i osobnog razvoja omogućili su joj da krizne situacije u kompaniji odradi uspješno i s lakoćom.

Usavršavala se i u pisanju EU projekata te posebno u poslovnom engleskom jeziku kojim se izvrsno služi. S njemačkim jezikom se služi na osnovnoj razini. U tvrki je pokrenula časopis za internu komunikaciju, a s vanjskim suradnicima kreirala internetsku stranicu tvrtke koja je nagrađena kao najbolja internetska stranica u 2007.

Koautor je nekoliko izvješća društveno odgovornog poslovanja UN Global Compacta.

Nakon 11 godina provedenih u korporaciji odlučila se za poslovni pothvat – osnivanje vlastite tvrtke. Njezinu glavnu motivaciju može se sažeti u nekoliko riječi: “Nikada nije prekasno da budete ono što biste mogli biti.” George Eliot.

Kao regionalni direktor Alpha grupe za jugoistočnu Europu bavi se savjetovanjima direktora malih i srednjih tvrtki kojima pomaže da poboljšaju svoje poslovne rezultate te postanu uspješniji na tržištu.

Tvrtka Present communications d.o.o. bavi se odnosima s javnošću, marketingom, prodajom i edukacijama.

Suprug Željko joj je glavna potpora u njenim odlukama, a kćerka Marta pravi mali savjetnik. I da ne zaboravimo jednog važnog mačka – Đuru koji svima uljepšava dane. Voli putovanja, dobre knjige, upoznavanje novih ljudi i mjesta.

Autor: dnevno.hr

ZADNJE VIJESTI